Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway El Flash sähköskootteri

Aloittaja juza, 26.01.13 - klo:17:15

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Eikö noita 12v/10w vastuksia vois kytkeä sarjaan niin vois syöttää suoraan 48V ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k


joni_k

ei oo tämä edennyt kun ei ole sitä 48v convertteria vielä(kään) tullut..  ;D onkohan eka kerta kun ebayn kautta jää jotain saamatta. täytyy ens viikon jälkeen pistää negatiivista palautetta, jos yhtään kunniallinen myyjä niin ovat hyvin tarkkoja ettei ole yhtään negaa palautteissa. joka päivä masennusta kun ois tässä ollut ajokelejä vielä ajoittain. tosin jäissä mopoilu kun eturauhanen otti vapaata kun ajoin bensavehkeellä huonoilla varustuksilla. muut projektit aikalailla paketissa tältä syksyltä niin vois miettiä tätä sähköskopan ens kesää..kiinnostas se controllerin vaihto. täytyy sähkösarjaa tutkia kuinka hyvin on merkinnät. sehän olis plug and play parhaassa tapauksessa ;D

viisnelonen

siis kytket niitä4 kpl sarjaan, tai vaikka 5 jos jos haluat pienentää tehoja.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

joni_k

hups..ajatus virhe siis 12v convertteri.. ;D 48v tuossa on jo käyttöjännite. sitten jos tuntuu liiankuumalle niin sarjaankytkentä.

joni_k

ei oo juttu edenny mutta ajatuksia on. konvertteri tuli ja tuntuu 12v lämmittävän ok. seuraava kysymys. jos akkukapasiteettia kasvattais niin toimiiko kyseinen kytkentä? olis helppo laittaa akkupaketin kylkeen ja mahtuis tonne penkin alle. mutta meneekö tämä pienempi akkupaketti sököksi vai tasaantuuko virta   tasaisesti kumpaakin pakettiin ajossa? mitenköhän lataus tasaako virta akkujen kesken vai hämääntyykö laturi ja isompi paketti jaa vajaaksi? tietenkin vois jokaiselle 33ah akun rinnalle laittaa 9ah akun mutta aika paljon joutuis johdottamaan verrattuna tähän.




joni_k

kevät saapuu ja asia edenny että lapin akkumaailmasta tilasin ritar rt1290 akut. mahtuu penkin alle. nyt vaan ongelma on se ettei oikein kurahousut mahdu mukaan joten pitäis ostaa tavaraboksi tarakalle.

joni_k

#82
ensi ajot tälle keväälle tehtynä. parit kuvat perään kun ei oo tullu vielä laiteltua.





unohtu mainita että tuli uusittua akkujen johdotukset. alko olemaan melkosta koppuraa entiset niin tein uudet johdot. tollasta sinistä johtoa mikä menee noissa pienissäkin akuissa. muistaakseni 6mm neliön kaapelia. vai miten se sanotaan.. :D

joni_k

Ekaa Iltaa töissä mopolla. Hyvin kulki akku mittari seilas vähän alle  puolessa välissä kun viimeisiä kiihdytyksiä teki. Melkein uskaltaisi samoilla akuilla ajella takasin. Luulis kun purkaus on alle puolet että syklien määrä pysyis korkealla.

joni_k

täytyys päivittää tätäkin. 4000km pärähti tänään mittariin ja akusto toimii vielä loistavasti. vikoja ei ole ollut. pikku hiljaa alkaa jännittää koska alkaa akusto hiipumaan.

joni_k

#85
4800km lasissa ja nyt kotimatkalla viimesillä kilometreillä näytti akkumittari menevän reilusti alle puolen välin. jaa'a onko lopun hetki käsillä..jos on niin olen kyllä syvästi pettynyt. mutta onhan tää mukava testi kannattaako oikeesti sähköskootterilla ajelu.ite oon ollu aika kriittinen jo ennen koko skootterin hankintaa että ei tule halvemmaksi mitä bensaskootteri. latauksia on nyt tälle kesälle 124kpl ja viime kesänä noin 63kpl. olettaisin että kyl nyt lyijyakut pitäis sen 300 latausta vähintään kestää. voihan se olla että yksi akku on heikompi mitä toiset. täytyy vapailla tutkailla jos biltemasta hakis akkutesterin.

Edit juu nyt ei ole kaikki kohillaan hyvä että pääsi töihin saakka mittari näytti nollaa. Jos himaan tänään pääsee olisi hyvä.  Jätän akut illalla lataamatta ja huomenna mittailemaan. Periaatteessa vois pihistellä ja vanhasta akustosta ottaa akkuja.  ajokausi lopuillaan ei oikein nappaa tilata uusia. 

joni_k

Mitenköhän se nyt on.. ostin 100a kuormittavan akkutesterin ja testeissä kaikki akut näyttää alle 12v..11.3-11.6v väliltä.10s kuorma. Sit testin jälkeen nousee jännite 13.3v paikkeille.

pera8x

eikö siinä ole sitä mitta-asteikkoa volteille ja lisäksi joku toinen ilmoitin, mikä kertoo millä alueella sen kuuluisi milläkin akun koolla olla? siis tyylliin punanen ja keltanen ja vihreä. ja eri akun koille omat lokeronsa tms. jos pysyy vihreellä, niin kunnossa. jos keltasella, niin jo vähän heikkona ja punasena vaihtokuntonen.

joni_k

Ei oo kun tää on digitaalinen.  Ok lukee kyllä kun mittailee. Pelkään kyllä nyt pahasti että koko akku setti on loppuun kulutettu. Seuraava mietintä 400€ kasa akkuja vai myynkö koko kasan pois.  Kylhän tolla ajelee mutta ei sitä matkaa mihin se on valjastettu. 

konenikkari

#89
Viimeisenä voiteluna voisi käyttää, yksittäisten akkujen latausta erillään.
Ja täyteen lataamisen jälkeen seisottaa akkuja 3vrk vailla kuormaa, ja sen jälkeen mitata jännitteet,
ja kuormittamistakin vois kokeilla.
Mutta ikävä kyllä, toistaiseksi(ehkä seuraavat sata vuotta) on se akusto sähköajoneuvon, heikoin lenkki.
Akkuja myydessäni asiakas useinkin kysyi "käykös se vanha akku enää mihinkään, esim tuulastukseen"
Vastasin että "nimenomaan tuulastuksessa se hyvä akku tarvitaan, entäs jos valo sammuu juurikun se isoin hauki on tähtäimessä" ;-)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)