Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tehoputki+pakoaukon viilaus

Aloittaja Meikäpoika, 04.09.23 - klo:17:37

« edellinen - seuraava »

Meikäpoika

Morjes!
Omistan Keeway Ry6 ja olen aikomassa tilata siihen tehoputken. Stage6 pro replica mk2 olisi harkinnassa. Mitä pitää muuttaa kun laittaa mopoon tehoputken ja, että siitä saisi parhaan mahdollisen hyödyn irti. Suuttimen kokoa ainakin pitää muuttaa. Huomasin myös, että pakoaukko ei ole pyöreä, vaan soikean muotoinen. Kannattaako se viilata pyöreäksi? Mopo on muuten vakio, mutta siitä on poistettu variaattorin prikka.

joni_k

osta ekana se putki ja katso sitten onko minkälaiselle muokkaukselle tarvetta. se on sitten pytty irti jos viilailemaan meinaa alkaa.

Meikäpoika

Paljonko sitä sitten uskaltaa viilata, ettei vääntö häviä.

mopotinx3

Motot.netin Cpi/keeway osiossa on kaikki kerrottu. Giannelli extra on siitä parempi, että ei tarvitse huudattaa konetta niin paljon. Virikansi on pakollinen, kun viilaa 2-3mm ylöspäin pakokanavaa.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Meikäpoika

@mopotinx3 Giannelli Extra ei näytä sopivan minun mopooni. Mitä kannattas vaihtaa että sais isoimman hyödyn irti tuosta minun sanomasta putkesta?

mopotinx3

Siitä tulisi liian pitkä sepustus, helpoiten asia selviää Youtube-videoita katsomalla. Katso esim. Schrauberkönig Solingen viilaukset ym.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Meikäpoika


A_sentaja

Ennen isompia muutoksia ja virittelyjä, kannattaa lukea vaikka täältä mitä kokeneemmat ovat projekteissaan huomanneet.
Putkea valitessa pitää miettiä mihin tarkoitukseen sitä kaavailee, suljetulla alueella luisti katossa jos ajaa, niin vaatimuksetkin on eri kuin katuajossa vaihtelevalla kaasulla.

Sitten kun olet perehtynyt kaikkeen oleelliseen ja alat ruuvata palikkaa paikoilleen, niin se vanha skootteristin viisaus kannattaa muistaa joka käänteessä.

Eli vain yksi muutos kerrallaan ja koeajo. tätä ei voi liikaa koskaan korostaa.
Onnea säätöjen hakuun.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Meikäpoika

Päivitys projektiin. Skootteri kulkee vajaa 80kmh. 186 asteen pakoaukko (alkuperäinen 169), Dellorto PHVA 17.5mm TS kaasutin 90 pääsuuttimella, Stage6 Pro Replica Mk2 putki, Stage6 Sport Pro variaattori 4g rullilla,rajoittamaton cdi, Stage6 medium vp-jousi.

Coastside

Laimea viritys. Yksi 50 cc kisakoneita tehnyt oli sanonut 34 hv olevan mahdollista ilman turboa. ;D Siinä hilse lähtisi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#11
"186 asteen pakoaukko alkuperäinen 169"
 ;D No nyt alkaa sentään kuulostaa joltain  ;D
Eikä siis nyt sylinteri suinkaan ole "vakio"
jos pako ajoituksia on muutettu
hyvä sinä, älä poistu pihaalueelta
PS. munkin skootteri kulkee useinkin vajaa 80 km/h
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)