Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Gilera Runner pj ja vedenkiertonippa kannesta poikki?

Aloittaja Eki, 20.09.20 - klo:16:06

« edellinen - seuraava »

Eki

Oliko se mopojuttu sitten tässä, sillä näitten kanssa näkyy olevan alati ongelmia, olipa uusi tai vanha. Huomasin että kannessa olevasta letkunpäästä on vuotanut jonkunverran nestettä kannelle, hain 6-8mm letkulemmarin ja otin sen tehtaan huuhaa kiristimen pois, no en kerennyt juurikaan lemmaria kiristämään kun nippa katkesi tapistaan juuria myöten, alkaa hatuttamaan todella paljon jatkuvat ongelmat, laittaminen kerropstalo-oloissa todella hankalaa ja porukat katsoo että miksi tuo äijä jatkuvasti remppaa mopoaan? Ilmeisesti kannessa kiinnioleva tappi mistä nippa lähtee, on kiinteästi, elikä ei kierretävävissä kannesta irti ja uutta tilelle? Yksi konsti tuli mieleen, elikä siihen paksumpaan tappiin mikssä oli se nippa, voisi porailla pienehkön reiän päähän ja ujuttaa paksumman letkun juuriaan myöten siihen sekä lemmarilla kiinni, sitten yhdistäisi ohuemman ja paksumman johtimen adapterilla toisiinsa lemmareitten kera. Uuusi ruiskin kansi maksaa paljon ja teettäisi hirmusti hommia letkuineen ja kaikkine juttuineen. Taidan laittaa myyntiin koko vehkeen .... ???
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Onkos se alumiinia? Jossaki paikkaa voisivat juottaa nipan tai vastaavan putken pätkän kiinni. Kyllä se hätä aina keinot keksii älä lannistu.

Coastside

#2
Näkemättä vaikea sanoa mikä auttaa mutta letkuliitoksen uudelleen teko on yksi vaihtoehto.

https://www.motorcyclespareparts.eu/en/gilera-parts/2008-runner-50-pure-jet-st-scooters/cylinder-head-cover

Onko sama? Tuon saisi 88 eurolla posteineen. Vanhan voisi korjata ja myydä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

88, 00 euroa on liikaa, tuossa ns räjäytyskuvassa on nippa lähinnä numero 1:stä, kyllä siihen täytyy löytyä joku remppakonsti siten ettei kantta tarvi irroittaa. Mikähän ruuvi tuossa kuvassa on nipan kohdalla, kuin peltiruuvi?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Ite varovasti poraisin isolla poralla syvennyksen ja juottaminen tinalla taikka kemiallisella metalli epoksilla nippa kiinni. Tosin se reikä päähän ja letkuadapterointi ei oo huonompi idea sekään.

Eki

#5
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 20.09.20 - klo:17:49
Ite varovasti poraisin isolla poralla syvennyksen ja juottaminen tinalla taikka kemiallisella metalli epoksilla nippa kiinni. Tosin se reikä päähän ja letkuadapterointi ei oo huonompi idea sekään.
Helpoin ja vaihvin mielestäni tuohon mötikkään päähän samaa kokoluokkaa oleva reikä mitä oli katkenneessa nipukassa elikä pieni, uusi letku mötikkään juuriaan myöten ja letkulemmarilla kiinni, ohuemman ja uuden paksumman letkun liittäminen yhteen vaikkapa metalli adapterilla ja lemmareilla.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Semmonen sitten ;D metalliputken letkujen väliin jos  jostaki keksii homma on selvä.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 20.09.20 - klo:17:49
Ite varovasti poraisin isolla poralla syvennyksen ja juottaminen tinalla taikka kemiallisella metalli epoksilla nippa kiinni. Tosin se reikä päähän ja letkuadapterointi ei oo huonompi idea sekään.
En usko että kestää, on tosi hutera ja kaikissa joissa itsellä moinen ollut on vaatinut paremman lemmarin, sillä paine on aiheuttanut vuodon, tosin olemattoman pienen mutta kuitenkin. Yksi vaihtoehto tuohon tappiin missä nyt pelkkä reikä, voisi katkaista tapin reikään asti ja siihen lopputappiin sopiva letku ja kunnon pikkulemmari, ei tarvitse muutakuin rautasahan terä ja katsoa ettei metallinpurua mene reikään, voisi laittaa pienen tukon vaikka vanupuikosta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#8


klik suurenee

Tuo nippa on tuossa lievästi kartioreiässä vain pakotettuna, nippa 5,5mm reiässä joka on 5,5mm>5,45mm
Ota kansi pois ja poista nipanjämät, lyömällä sisäpuolelta, kierrä reikään m6 kierre,
siihen saat kierrettyä kunnollisen nipan,Ei siinä mitkään viristykset kestä
tuo alkuperäinen klemmari on paikassaan hyvinkin toimiva kunhan letku on tuoretta.
Uuteen kanteen uusi alkuperäinen nippa menee paikoilleen paljain käsin ja pysyy
joissain kansissa tuo nippa on muovia

Jos yhtään lohduttaa, et ole ongelmasi kanssa yksin ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Tuollaiset on niitä paikkoja joissa tulee runnottua letkua irrottessa. Mieluummin leikkaa letkun irti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

kuinka iso rulianssi se kannen irroitus näissä on..joutuuko pahimassa tapauksessa käyttämään oikaisussa jossakin koneistamolla?

Coastside

Vetää tussia liitospintaan ja lasin päällä hieno sandis pyyhkäisee siihen niin näkee onko suora. Siinä sen voi hioa suoraksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#12
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.09.20 - klo:20:17


klik suurenee

Tuo nippa on tuossa lievästi kartioreiässä vain pakotettuna, nippa 5,5mm reiässä joka on 5,5mm>5,45mm
Ota kansi pois ja poista nipanjämät, lyömällä sisäpuolelta, kierrä reikään m6 kierre,
siihen saat kierrettyä kunnollisen nipan,Ei siinä mitkään viristykset kestä
tuo alkuperäinen klemmari on paikassaan hyvinkin toimiva kunhan letku on tuoretta.
Uuteen kanteen uusi alkuperäinen nippa menee paikoilleen paljain käsin ja pysyy
joissain kansissa tuo nippa on muovia

Jos yhtään lohduttaa, et ole ongelmasi kanssa yksin ;D
Kiitos vinkistä, saako tuohon alkuperäistä uutta nippaa jostain?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

mietin jo että käviskö tohon kiinalaisen venttiilikopan nippa..näyttää samanlaiselle.. ;D

konenikkari

"Kiitos vinkistä, saako tuohon alkuperäistä uutta nippaa jostain?"
Joskus tulee uuden kannen mukana, yleensä ei, olen siirtänyt käytettyjä
tai kierteittänyt ja asentanut rautanipan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)