Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia sr 50 R 2012 jännitteensäätimen pulma

Aloittaja Miksei12, 19.08.19 - klo:09:13

« edellinen - seuraava »

Miksei12

Toimii. Virtalukon pohjan avasinkin,  ei mitään huonoa siellä. Ne on toiminu koko ajan ok. Samoin on kaikki merkkivalotkin ok.

Miksei12

Pulma selvis. Kun ohitti jarruvalokatkaisijan niin johan tuli sähköä tarpeeksi taakse, toimii valot ja starttaa kuten kuuluukin. Jarruvalokatkaisijat kumpikin huonossa kunnossa eli sieltä löytyi vika. Kiittää kaikkia avusta.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Ensimmäisessä vastauksessa mainitsin jarrukahvakytkimet. Eikö niihin ollut mitään tarvetta kiinnittää huomiota?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Miksei12

#34
Niiden toiminnan testasin yleismittarilla. Yhdisti ja siten toimi kuten kuuluukin.  Ainut että niiden läpi ei jostain syystä kulkenut virtaa. Luotin mittariin kun se näytti taakse tulevan saman jännitteen mitä akku antoi. Vasta kun kuormitti piiriä niin alkoi avautumaan ettei teho pääsekään läpi. Johdot visuaalisesti ihan ehjät,  liittimistä mitatenkin yhdisti. Ei siinä kohtaa tullut enää mieleen tehdä rasitustestiä.

Miksei12

Laitetaan vielä moposta tarinaa. Sen meno hyytyi viime vuonna. Sitä joku purki, sai siinä enemmän rikki ja homma jäi liki vuodeksi seis. Otin laitteen korjaukseen keväällä, siitä alkoi osat hiljalleen toimia ja sain käyntiinkin. Uus ostettu sytytysyksikkö oli valmiiksi rikki, piti hommata uus.
No kone kävi vain tyhjäkäyntiä ja otti vaan vähän kierroksia, buuasi itsensä sammuksiin täydellä kaasulla. Kaasarin  putsausta,  säätöjä, ei apuja. Sit sylinterin poraus, oli mennyt nestettä palotilaan ja siksi voima oli kadonnut. Osat kii, ei toimi. Lopulta purin kaikki, runkolaakerit oli kuluneet ja stefat ei pitäny enää. Nyt kun kaikki laitettu toi toimii ja enää pieni säätö kaasuttimeen, sit ajoon. Melkoinen projekti ollut.

konenikkari

#36
Lainaus käyttäjältä: Miksei12 - 20.08.19 - klo:18:18
Niiden toiminnan testasin yleismittarilla. Yhdisti ja siten toimi kuten kuuluukin.  Ainut että niiden läpi ei jostain syystä kulkenut virtaa. Luotin mittariin kun se näytti taakse tulevan saman jännitteen mitä akku antoi. Vasta kun kuormitti piiriä niin alkoi avautumaan ettei teho pääsekään läpi. Johdot visuaalisesti ihan ehjät,  liittimistä mitatenkin yhdisti. Ei siinä kohtaa tullut enää mieleen tehdä rasitustestiä.

Tämä oli korjaajan ja lukijoidenkin kannalta sikäli hyvä projekti, että tuli esille tuo,
aina kannattaa yleismittarin lisäksi jännitteitä todeta myös esim. sopivan koelampun kanssa.
Itseasiassa koelamppu tai kaksikin, on hyvinkin monipuolinen työkalu,
jolla oikein käytettynä voi todeta jännitteet, maadoitukset ja oikosulut.
Näin tällä kertaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)