Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neuvoa kysyvä ja uutta Gileraa katsellessa?

Aloittaja Eki, 13.08.20 - klo:15:25

« edellinen - seuraava »

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.09.20 - klo:10:30
Lambda anturilta ohjaus ilman määrän säätöön eli askelmoottori säätämään kuristinta.
Tässä aletaan jo lähestymään ruiskukoneen ohjausta... :P
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 04.09.20 - klo:10:19
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.09.20 - klo:10:30
Lambda anturilta ohjaus ilman määrän säätöön eli askelmoottori säätämään kuristinta.
Tässä aletaan jo lähestymään ruiskukoneen ohjausta... :P
Voisihan siitä etua saada säätämällä ajon aikana myös kaasaria.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

näinhä sen on. saa optimaalisimman seoksen.varmasti toi kuristin liikkuisi myös kaasukahvan mukaan, koska en usko että mikään kaasari täysin seokset kohdillaan on kaikissa kohtaa.

viisnelonen

Neuvoa kysyvä&seuraajat on tainnu ottaa muutaman neuvoa antavan.. ei tää seoshomma  olis muuten näin nerokkaasti ratkennut  ;D ;D ;D
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

mopotinx3

Tosiaan, se on mielenkiintoista työtä tämä kaasuttimen säätäminen. Jos laittaisi 50 suuttimen Piaggion koneeseen, pääsisi jo lähelle Pappa-Tunturin tehoja. ;)
Aprilia Sportcity One 50 4t

konenikkari

Pappis on heleppo sieheen saa säätösuuttimen ja oikeesti wanhois on tuo ilmansäätöritilä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

se säätösuutin oli kyllä ehdoton ja tosi helppo kesken ajon vaikka hienosäätää jos tarve oli.

Coastside

#37
Voihan sen säätösuuttimen tehdä automaattiseksi lambdalla. Mikähän lie se kiinalainen elektroninen kaasari?

https://www.knfilters.com/eci

kaasarin alle ruiskulisuke.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

hitsiläinen kun en muista missä niitä muinoin myytiin. laitoin sinne kauppaan emailia asiasta niin ruisku se ei tosiaan ollut mutta kaasutin oli elektronisesti ohjattu. savenmaa se ei tainnut olla ku ei skoottereita ole..mikäs se joku myllymäki tai joku sellanen oli? sen muistan että se pulju myi baotian/fude classicia siihen 600-700€ hintaan uutena.

Coastside

Netissä oli kiinankaasari jossa oli läpän akselilla asentopotikka. Mitä lie varten?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

oliko siinä vaijerille paikkaa? koska muistaakseni se kauppa kertoi että sitä kaasuläppää ohjataan elektronisesti, ei muuta hienoutta.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Ilmeisesti ei kaasuläppää ohjata elektronisesti,(TPS)
vaan asentotietoa käytetään sytytysennakon säädössä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#43
Se voi olla automaattisen seisontajarrun kytkinkin, jossain mönkkärissä. Kun mäessä on jarru päällä se lähtee kaasuttaessa pois. Tai automaattikäynnistys, kun valoissa odottaa niin tarvitsee vain vääntää kaasua. Tai nuo molemmat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Eki - 03.09.20 - klo:22:48
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.08.20 - klo:09:13
Onko suutin iso vai pieni, löytyy koe millä se selviää. Tukkii ilmansaantia ja jos kyyti paranee, on suutin pieni. Jos heikkenee, niin liian suuri. Lämpimällä koneella.
Taas oli apuja neuvoistasi, kyllä parani kun laitoin sen reikäritilän kaasarin imupuolelle, nyt ehkä 60 suutin 56-58 kokoon, niin uskon olevan just eikä melkein, alkuperäinen on niinkin pieni kuin 63 suutin. Edellinen neulan ohennusneuvo tepsi myös mukavasti, kiitoksia.
Ei voi yhtään pienentää tuosta 60 suuttimesta, edelleen kuitenkin paras veto löytyy paljon ennen kaasu tapissaan, ylämäissä paras löytyy kaasu pohjassa, tai liki pohjassa. Auttaisiko neulansäätö että se paraas veto siirtyisi lähemmäs kaasu auki kohtaa lähemmäksi, nyt prikka toiseksi alimmassa lovessa.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.