Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Filly, kipinä hukassa

Aloittaja raxu, 20.01.09 - klo:09:04

« edellinen - seuraava »

karkulainen

Toivottavasti selviää boxin vaihdolla.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Samppa

Heitetääs nyt itsekkin tänne arviot. Maadoitushäiriö tai boksi..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

raxu

#17
Hei taasen..

Kipinä löytyi uuden boksin avulla, mutta käyntiin ei skodea saatu.

Edellisen omistajan toimesta bensaletkut on miten sattuu. Mopoa kun polki, ei tulpalle asti mennyt kuin ihan tippa bensaa. Sensijaan bensaa valui ilmanputsrarikotelosta maahan.

Miten letkut tulee kytkeä?
kts.kuva:


Mikä letku tulee keskellä(ylhäällä) olevaan reikään?

Kaikenkaikkiaan letkuja pitäisi olla neljä, mutta paikat löytyy vain kolmelle.
Tankista - kuvan oikean keskellä olevaan reikään, bensan tuloletku
Tankista - imukaulan oikalle puolelle, alipaineletku joka avaa bensahanan?
Kaasarin alta - skootterin sivulle, ylivuotoletku

Kuvan keskellä ylhäällä olevaan reikään saa imettyä ilmaa, mutta ei puhallettua. Mutta mihin tulee tämän letkun toinenpää, tämä ilmeisesti estää liian bensan tulemisen kaasariin?


raxu

#19
Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 03.02.09 - klo:14:03
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=244.0

Tuolta saattaa löytyä vinkkiä asiaan.

Jees, kiitti
http://i151.photobucket.com/albums/s140/MR_kuvat/IMG_1603.jpg
Tuostahan tuo selviää.

Löysin myös pdftown.com nettisivuilta ilmaiseksi ladattavan korjausoppaan.

Pitää jatkaa tutkimuksia..


Onko ideaa miksi bensa menee kaasuttimen kautta ilmanpuhdistimeen..?

Samppa

Kyllä sitä sinne ilmanputsariin saattaa jonkin verran mennä pitkien starttiyritysten jälkeen. Kai putsasit kaasuttimen, kun oli käyttämättömänä pitkään, ettei ole tukoksia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

raxu

Tässä tapauksessa bensaa  valui ihan reilusti putsarin kautta lattialle. Irroitin kaasuttimen ja vein osaavammalle kaverille tarkistukseen.. katsotaan sitten taas käyntiasiaa kunhan kaasutin palautuu.

raxu

Kaasari nyt putsattu ihmisellä joka asiasta ymmärtää, oli siellä tukoksia ollut mutta.

Ei lähde edelleenkään käyntiin. Kipinä on voimakas, venttiilit liikkuu mutta ei edes lupaa. Imukaula ja tulppa on aivan kuiva eli se ei edelleenkään jostain syystä vedä bensaa sylinterille.

Alkaa keinot loppumaan, pitää katsella jos jostain saisi edullisesti kaasarin. Yksi mahdollisuus olisi koittaa pojan mopon kaasarilla. Tai sitten vain viedä koko hoito huoltoon.

Samppa

Ja bensaletkut on nyt oikein?

Ota kaasarilta imu ja bensaletku irti. Ime imuletkusta (alipaineletkusta) ja katso virtaako bensaletkusta bensaa. Pitäisi virrata... Varmistetaan että hana ainakin toimii.

Oletko kokeillut laittaa suoraan tulpanreiästä bensaa sisään esim. lääkeruiskulla? Jos et, niin kokeile...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Zorro

Lainaus käyttäjältä: raxu - 14.02.09 - klo:18:29
Alkaa keinot loppumaan, pitää katsella jos jostain saisi edullisesti kaasarin. Yksi mahdollisuus olisi koittaa pojan mopon kaasarilla. Tai sitten vain viedä koko hoito huoltoon.

Omaan skootterini ostin Tuon kaasarin, eiköhän sieltä löydy Kymcoonkin vastaava.

raxu

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 14.02.09 - klo:19:42
Ja bensaletkut on nyt oikein?

Ota kaasarilta imu ja bensaletku irti. Ime imuletkusta (alipaineletkusta) ja katso virtaako bensaletkusta bensaa. Pitäisi virrata... Varmistetaan että hana ainakin toimii.

Oletko kokeillut laittaa suoraan tulpanreiästä bensaa sisään esim. lääkeruiskulla? Jos et, niin kokeile...

Bensaa tulee kaasarille. Koitimme myös laittaa bensaa imukaulan kautta, ei vaikutusta.

Voisikohan olla sytkä pielessä, vai pystyykö sitä säätämään?


Zorro

Onkos siinä katkaisijaa sivujalassa? Eli sivujalka alhaalla ei käynnisty. Jos on, niin siellä voisi olla oikosulku joka estää käynnistymisen. En kyllä tiedä ,että vaikuttaisiko se juuri noin. Muuta ei vaan tullut mieleeni.

openflow

Venttiilin välykset voisi tarkistaa ,kun skootteri on seissyt vuosia niin siinä saattaa olla yhtä sun toista pikku vikaa.

Ennen venttiilin tarkistua/säätöä. Pistä reilusti bensaa imu-kaulasta sisään ,siten että moottori hukkuu bensaan. irroita tulpan johto ja pyöritä konetta startilla. Pistä bensaa niin paljon koneseen ,että polkiessa puristukset tuntuvat todellava kovilta. Irroita tulppa ja kuivaa se bensasta. Pyörätä konetta ilman tulppaa pari sekuntia.

Tulppa takaisin kiinni ja polkien/startilla käynnistys yrityksiä; pitäisi ainankin yskäistä tai pölläyttää savut pakoputkesta.

raxu

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 15.02.09 - klo:11:03
Onkos siinä katkaisijaa sivujalassa? Eli sivujalka alhaalla ei käynnisty. Jos on, niin siellä voisi olla oikosulku joka estää käynnistymisen. En kyllä tiedä ,että vaikuttaisiko se juuri noin. Muuta ei vaan tullut mieleeni.

Ei ole katkaisijaa.. pitää koittaa laittaa bensaa suoraan tulpanreiästä ja tuota openflowin tekniikkaa. Kuulosuojaimet mukaan jos tulee pieni pamaus putkesta :)

Manuskan mukaan sytytystä ei voi säätää.

Zorro

juu , ne venttiilin välykset kannattaa myös laittaa kohdilleen.