Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)

Aloittaja anaalikisti, 10.05.08 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

yamaha

ei muuta kuin ajo kustannukset nousee  :)

JaakkoFagerlund

Eipä se sen puhtaampaa ole kuin 95, samaa tavaraa muuten mutta oktaaniluku kolmea numeroa isompi ja täten ei syty itsestään niin herkästi (nakutus) ja säilyy 6 kk sen 95:sen 3 kk:n sijaan.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Fude Jätkä - 06.08.10 - klo:02:26
mitä tapahtuu jos laittaa bensa-asemalla 95 tilalle 98 joka on puhtaampaa kuin 95
Aika hyvinhän nuo erot on jo tässäkin ketjussa aikaisemmin käsitelty. Kannattaa lukaista myös:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=164.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pätmän

Tullut tässä mietiskeltyä, että onkohan se nesteen 95 jotenkin liian alkoholisoitunutta, sitä kun tankkaa Keewayhin, niin kiihdytyksissä huomaa pientä kakistelua, sitten kun tankkaa vaikkapa Shellin V-poweria, niin kakistelut katoaa.

purgiaali

V-powerissa ei näyttäisi olevan 5% etanolia niin kuin muissa menovesissä. Kyllähän siitä eroja syntyy.

Samppa

Huomaako tuon etanolin tosiaan noilla pitoisuuksilla? Itse olen käytellyt lisätenua talvisin tankissa, enkä ole kyllä huomannut mitään eroa. Enemmän tuntuu vaikuttavan vallitseva lämpötila eli ilman tiheys.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

purgiaali

Tuo 5% etanolipitoisuus on kyllä niin pieni määrä että ei pitäisi merkittävästi vaikuttaa, mutta  jos keewayssa huomaa eroa niin melkein väittäisin että on seos liian laihalla.

JaakkoFagerlund

Vesijäähdytteiselle tietysti olisi vastaus jonkinlainen lämmitinelementti ja piuha tolppaan, mutta ilmajäähdytteisellä en keksi muuta kuin kuumailmapuhaltimen ja varovaisuutta sen kanssa, ettei polta mitään, eikä tälle ole mitään takuita että edes toimii.

Ongelma noissa lämpötiloissa milteipä tulee bensan kanssa, se kun ei enää höyrysty/pisaroidu yhtä mukavasti noin kylmässä tai vaatii koneelle aika reipasta ryyppyä.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

viisnelonen

Suzukeita koskeva E10 sopivuustaulukko löytyi www.suzukifinland.fi  Karkeajako näytti olevan että -91 vanhempiin  ei sovi ja sitä nuorempiin useimmiten käy, mutta näytti olevan kovin mallikohtaista. Mahtaako muilla valmistajilla olla vastaavia tietoja jo esillä?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

baukku

bt49qt-9O3 Milan Sport -07

Testierkki

Mitenköhän suuttimen kanssa. viime talven oli isompi ja käynti todella heikko. kevällä laitoin vakio ja käynti parani. Kannattaakohan kokeilla tolla vakio suuttimella talvi?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Testierkki - 30.08.10 - klo:23:33
Mitenköhän suuttimen kanssa. viime talven oli isompi ja käynti todella heikko. kevällä laitoin vakio ja käynti parani. Kannattaakohan kokeilla tolla vakio suuttimella talvi?
Kokeile aluksi vakiosuuttimella ja jos alkaa booailemaan, niin lyöt isompaa. Itsellä on aina pakko lyödä isompaa talveksi, no mutta nää mun pelit on mitä on...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Testierkki

Juu, pitää siis kokeilla. Tosin ei kyllä sitte hirveesti innosta talvella tehä pihalla mitään suuttimen vaihtoa. Kerrostalo asumisen ihanuus..

Samppa

No jos se pääsuutin on vähän turhan iso ja se röpöttää, niin ei se niin vaarallista ole.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

purgiaali

YLE: Bensauudistukset jatkuvat E10:n jälkeenkin

Pitääkös tässä nyt sitten joka vuosi pistää aina pykälän isompi suutin mopoon?