Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasarit, ilmanputsarit ja sylinterinkannet

Aloittaja Yhteys, 17.09.21 - klo:22:37

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#30
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 03.11.21 - klo:21:37
noilla powerfilttereillä ei lähtökohtaisesti tee yhtään mitään perus ilmanpuhdistaja riittää kun kuristimet ottaa pois. periaatteessa nelitahti eikai? vastapainetta vaadi kuin kakstahti mutta jos putki puuttuu tai vuotaa ankarasti oma kokemus on että kulkua se on huonontanut?

Totta, ei nelari tarvi vastapainetta kuten 2T
mutta jos ja kun (139qmb) venttiileissä on isohko overlapping,
on pakovastus hyvinkin tärkeä.

Power filtteri on nimitys jota kaikki moottorinkorjaajat rakastaa,
mikään muu mopoihin myyty osa ei ole tuottanut korjaamoille,
yhtä pajon töitä  :o ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Yhteys

Todettu on että ei se kuristamaton vakiomötikkä päästä yhtäpaljoa ilmaa ku tuo vapaasti hengittävä "powerfilter" kartio. Mieleen ei kuitenkaan nyt tule ajella missään soratiellä. Takalokasuoja estää suurimmat liat lentämässä kaasaria päin

konenikkari

Ok, jatka valitsemallasi linjalla, ja jatkat kuitenkin, onnea. :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

 Suodatus on tuossa tois-sijaista kuin formula ykkösessä. Kone laukeaa ennenkuin ehtii kulua. Kokeneemmat tietää että kurasumu tunkee jopa housuun sisään., saati sitten avoimesta suodattimesta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Kaksi laitetta jotka eivät tarvitse ilmansuodatinta, veneenmoottori jos veneellä ei koskaan käydä maissa. Lentokoneen moottori, jos koneella ei koskaan laskeuduta.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Olen joskus miettinyt tarvitseeko moottorikelkka suodatinta? Puhtaampaa ei ilma voi olla kuin talvella on. Tietysti se teollisuuspaikoissa saisi pölyjä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Kelkassa se kaasari jäätyy jos putsaria ei ole, menee laihalle ja männässä on sitten reikä.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

Kaasutin ei toimi ollenkaan, tarkoitetusti,
jos sen yli ei ole alipainetta.
Myös kaikki ruiskut on suunniteltu, jonkuntasoisella imuvastukella toimiviksi.
Moni apulaite saattaa lopettaa toimintansa, jos alpainetta ei ole.
Ja itse, moottorinohjainkaan ei ymmärrä tilannetta "aipainetta ei ole"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kilvanajossa on tötteröt kaasarin jatkeena.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Tötterössäkin on imuvastusta se on kartio,
äläs koeta taas kertaalleen vesittää, asiallista viestiä.
Ei ole järkevää antaa tässä asiayhteydessä
mitään kilvanajoon soveltuvia ohjeita.
Tuolla idealla kun kaasutin toimii vain on/off
eikä sovellu siviililikenteeseen.
Liikenteeseen soveltuva kaasutin ole injektori,
se toimii vain, alipaineistettuna.
Vaikka moni käyttääkin kaasutintaan ns. vapaavirtaussuodattimen kanssa
hiekkapuhallus injektorina  8) ;D 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Minä kirjoitin putsareista, en koteloista tai tötteröistä. Nelari käy ongelmitta ilman mitään, mutta kun jätin kotelon kannen pois, eipä käynyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)