Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Muut merkit ja Kiinalaiset merkit

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

(1/326) > >>

sale111:
moikka!! mistä voisin tilata isomman suuttimen mtx-5 seen.. olisin kiitollinen linkistä mist vois tilata ja tulisi oikeanlainen suutin...kun en tiedä edes minkä merkkinen kaasari tuossa kinkissä on !!  ::) kiitos etukäteen

Kaasuttimen perustoimintojen tarkistaminen

* tankissa tuoretta bensaa.
* letkut normaalisti tankilta kaasuttimeen ja imukaulaan ja suodattimessa ei ole vettä
* kaasuttimessa bensaa niin että pohjapropun avaamalla sitä valuu
* tulppa kastuu käynnistysyrityksissä tai kone lupailee

Jos jokin ei ole em. tavalla, ala hanast alkaen kokeilla minne asti bensaa tulee, imien itse hanan alipaineletusta, irroittaen 1. kaasuttimesta 2. avaten pohjapropun, josta tulee ensin siellä ollut jos oli. Jos kammiossa on bensaa ja se virtaa tankilta on joko: a) Suuttimet tukossa b) Moottori ei tee imutahtia.

Imutahdin näkee kun tukkii muovikalvolla imukaulan ja kiertää moottoria.

Jos kastelee tulppaa muttei käy, voi ilmanputsari olla tukossa tai märkä bensasta ja on erkseen huollettava.

Partanen:
Sinä olet nyt avainasemassa. Ensin pitäisi selvittää vähintään se, että minkä merkkinen tuo mopo oikeasti on. Onko se mahdollisesti "Yiying", kuten Googlella pikaisesti voisi päätellä, vai onko se jokin muu? Asia selviää mopon tyyppikilvestä. Tekstit siitä kirjoittaa ylös (tai nykyaikana ottaa kännykällä kuva  ;) ) ja alkaa niitä kirjoitella Googleen.

Sitten voi seuraavaksi ihan itse mennä katsomaan, että minkämerkkinen se kaasutin on. Jonkun se on kuitenkin katsottava, ennenkuin se tieto nettiin tulee. Todennäköisesti joudut joka tapauksessa ottamaan itse suuttimen irti katsoaksesi sen koon.

Autan mielelläni jatkossa, mutta jotain täytyy ilmeisesti sinunkin tehdä, jollei tietoa muuten löydy.  ;)

sale111:
kyllä kyseessä on yiying mtx-5 nen ja jostain olin lukevinani että kiinalaisissa kehinin kaasari mutta varma en ole

Partanen:
Joo siis kiinalaisissa nelitahtisissa on monesti Keihin:in kopio nimeltään "CVK", johon käy keihinin suuttimet. Kun suuttimen malli on selvillä, voi suutinkokoa kasvattaa n. 5-10%, riippuen siitä kuinka paljon koneelle antaa lisää ilmaa. Vakio mopoon pelkkä suuttimen vaihto ei tuo välttämättä muuta kuin suuremman polttoaineen kulutuksen.

Itse asiassa helpoimmalla ja halvimmalla pääsee, kun säätää kaasuttimen neulaa vähän ylemmäs jo kokeilee mitä tapahtuu.

Parhaiten tosiaan asiat selviää, kun itse tutkii.

Mitä siinä mopon tyyppikilvessä lukee?

sale111:
kyllä moottorin valmistaja on yiying motors ja tyyppi nro on YY50QT-26
rekisteriotteessa oli että kaasutin olisi tuollainen kun jin hong pd18j.....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta