Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Talviajo (kaikki asiaan liittyvät asiat)

Aloittaja keijopel, 29.08.07 - klo:06:26

« edellinen - seuraava »

Pyrres

Tänään tulikin ensimmäistä kertaa ongelmaksi se että ei nähnyt kertakaikkiaan ajaa. Vaikka pito oli olematonta niin se oli sentään tasaisen olematonta kaikkialla (jäin ensimmäistä kertaa jumiin niin että jouduin työntämään) joten oli sen puolesta ok ajaa. Ongelman muodosti se että jos piti visiiriä kiinni tai raollaan niin se jäätyi, jos taas ajoit visiiri auki niin sanoi lunta silmiin. Tuloksena jäärastat partaan  ;D.

En  tiedä oliko joku kaatunut todella pahasti vai oliko kyseessä varastettu skootteri mutta törmäsin ilmeisesti Soliferin skootteriin joka oli hylättynä ja aivan palasina, etukatteet, kumpikin kylki ym aivan hajalla. Kaatumineen ainakin rengastuksen puolesta mahdollista kun kesärenkaat käytössä, mutta kaatuessa ei hajoaisi noin pahasti ellei törmää johonkin. Ilmoittelin varmuuden vuoksi poliisille jotta käyvät katsomassa josko olisi varastettu (kilpiä ei ollut enkä älynnyt katsoa lukkojen ym kuntoa).


Testierkki, satulaan vaan. Ei se niin paha ole. Jos vaan rengastus ok niin mukavaahan tuo on.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

pugt200

Myllykosken ST1:llä oli eilen kaksi moposkodea -13 asteen kelissä. Reipas tuuli lisäsi vielä "raikkautta". Kouvolan korkeudella on kyllä jo oikea talvi eli 40 cm lunta ja kaikki tiet paksussa jäässä/lumessa. Se varmaan helpottaa ajoa loskamössöön verrattuna.

Testierkki

joo. pitää huomen mennä kaivaa mopo lumihangesta, mikäli se siellä on ja mennä testaa toiminta.

Tuula

Keleissä ei mitään vikaa,mut veto hävii välilla ???

karkulainen

Voisi tästä lähteä starttailemaan tuota solikkaa, Lanciasta voisi napata bensaa tankkiin niin pääsee ajelemaan jäällekin.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Testierkki

#335
perkele. aluksi veivasin akun tyhjäksi, sitte aloin polkemaan, ku alko vihdoinki lupailee, jämähti starttipoljin ylä vasentoon..

ja uusi yritys, akku säpissä ja muutaman minuutin junnaamisen jälkeen... it ä laiv.. jees ITS A LAIVVV!!!!

Coastside

Minä en edes yritä saada käyntiin lämmittämättä. Sen varalta että reissulla ei saa sähköä, teen tenttulämppärin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Testierkki

noo, en ole kokeillut käynnistää tota yli kuukauteen, joten ilmankos akku on finaalissa. nyt toi polkimen jämähtäminen kyl vähän syö ja tyhjäkäynnin alhaiset lukemat kyl vähän hankaloittaa tota ajoa, ajovarusteet tuntu toimivan lämmön ja huurtumattomuuden osalta. eli ilman ohjain joka ohjaa hengitysilman alas kypärästä. tosin kuopat ja ajourat tiessä vähän sai säikähtämään ku eturengas lähti liiroihin. mutta pitääpä käydä harjottelemassa useemminki.

Tuula

#338
Meillä lähtee ihan hyvin käyntii vaikka on KYLMÄSSÄ tallissa.(melkein saman verran pakkasta ku ulkona)
Ajaessa välillä hyytyy ja puutuu mut menee etiä päin

Testierkki

lähti mullaki viime vuonna ku oli tallissa, nyt se on ollu vaa pressun alla pihassa, tosin veikkaan akun laatua merkittävänä tekijänä tossa käynnistyksessä..

Coastside

Pitkään seisoneen koneen öljykalvot on valuneet ohuiksi ja pakkasessa välykset ovat suuret ja öljy jäykkää kiertämään. Itse en testimielessä menisi käynnistämään. Pakkaskäynnistyksen kulumisen on arvioitu vastaavan 500 km ajoa lämpimällä moottorilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Pyrres

Itseasiassa monesti jopa enemmän tuo arvio. Tai näin ainakin meille opetettiin. Toki riippuu paikasta ja onko pakkasta -3 vai -30. Itse juuri ekaa kertaa ajoin skootterin omaan autotalliin kun eilen moisen sain niin sieltä onkin tästä lähtien ilo lähteä. Molemissa päissä työmatkaa lämmin talli.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Midland

Tarttisko sitten räjäyttää käyntiin joka päivä..?

Pyrres

No ennemminkin huolehtia että talven jälkeen ensimmäisessä käynnistyksessä on reilusti voitelua jos se huolestuttaa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Midland

Joopajoo..-kerran viikossa kai sitten vois olla hyvä..halukkaasti toi käynnistyy ja heti kun tiet on siinä kunnossa-mää sillä ajelen. Ihan hommasin auton tilalle ton. En vaan odottanu viime talven perusteella ihan tämmöstä lumen tuloa tänne etelärannikolle. Nyt on joutunu käveleen aikas paljon-hmm-mä näköjään osaan vielä kävellä  ;) vaikeeta on..