Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Rally usa 2000 / skand gomoto 3.3

Aloittaja joni_k, 01.10.23 - klo:19:20

« edellinen - seuraava »

joni_k

Vaihtoehtoja käyty monia läpi. ostaako toisen ja siirrellä osat siihen. kokeilla uudesta ohjainta ja jos ei toimi siirtää takaisin ja pistää tuo vanha varaosiksi. vaihtaa leiriä skandiin 60v ja salkkuakut kiinnostaisi..kohtahan tuo 72v akku kumminkin rivahtaa ja tonni syrjällään taas.

joni_k

Noniin tämä tarina eskaloitui että lähes uudenveroinen skand gomoto 3.3 on pihalla. Tänään lyijyakut pihalle ja litiumia sisälle. Peräöljyt pitäisi vaihtaa mutta ei varmaa tietoa öljyn laadusta saa edes merkkihuollosta onko gl4 vai gl5. Määrä on ilmoitettu 1.8dl mietin onko joku virhe koska rallyyn menee litran verran.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

tää skand toimii jo 72v vakiona pistin sen akun sisään. ainoa tässä on että moottori voi ylikuumentua piloille. ajoin tuossa kauppareissun 60 astetta oli moottorin kuoressa lämpöä. kuulostaa liian suurelle. tosin ulkona 25 astetta jo valmiiksi. kulkee ihan liikaa ei uskalla kaasua loppuun laittaa kun välitykset loppuu kesken ;D

joni_k

nyt kun kokeiltu voisi tietenkin 60v salkkuakkuja laittaa tilalle jos ne lämmötkin pysyisi paremmin kurissa. pitäisi vaan toinen 60v laturi ostaa että voisi laittaa sen tuonne alkuperäisen tilalle.

Coastside

Kumma tuo rivoituksen puute moottorissa. NIU on pesuvaroitus, jotta antaa moottorin jäähtyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Tuossa 15km ajelin kolmessa pätkässä. Eka oli 35km/h ja lämpö 45. Toinen ja kolmas 40km/h lämpö 60. Siinä tuo näyttää pysyttelevän täytyy ajella järkevästi. Mietin jos laittaisi lisäpuhaltimen voisi revitellä enemmän. Alusta tässä tuntuu löysemmälle kuin tuossa rallyssa.

joni_k

Tuossa ajoin 60v salkku akulla ja samaa 60 astetta on moottorin lämpö. Paljon pehmeämpi käyttöinen 60v vs 72v.

Coastside


Saksalainen vaihtaa peräöljyt. Osto oli erityisen helppoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Täysin erilainen perä mitä näissä on. Täyttö on huohotus reiän kautta. Ei tarvitse tellinkejä ;D

joni_k

eilen piti vähän hassutella kun skandilla köröttelin kylille päin. Eteeni kääntyi risteyksestä varmaankin 5 mopopoikaa. hetken körötin perässä kunnes meinasin että nyt on tilaisuus vähän kokeilla mihin tuo skand pystyy. lunttu pohjaan eka mopo jäi samantien taakse, liikenneympyrässä liittyivät ylämäki tielle, no eihän mopoissa vääntöä ole samantien parista moposta ohi eikä ne kiinni saanut. pari mopoa jäi saavuttamatta sen verran viriteltyjä olivat mutta uskon että respektit sain ;D

joni_k

#56
Skandi pelaa yhä. reilun 2000km tullut nyt minun aikaan kilometrejä. Vikoja ei ole ollut sen kummempia ja talvirenkaat tuli hankittua. Tuossa mietinnässä sähköhärveleiden häväistys hommaisiko aggregaatin ja laittaisi sen a. Omateline taakse peräkoukkuun tai b. Peräkärry ja härveli sinne. Yhtään kun ei tiedä kuinka pahasti koppaan se ääni tulisi yms värinät. Tuossa kun muutkin ajelee 500km siivuja jos kuntoa saisi itekin sellaisen voisi kokeilla ajaa. Sen verran kokeiltua on että torkut kopissa voi ottaa penkin saa tarpeeksi vaaka-asentoon. Monta kysymystä on jos ajossa on lataus päällä riittääkö tai kestääkö nykyinen 800w antava laturi.. paljonko akun bms antaa ladata hyödyttääkö isompi laturi, täytyy selvittää asioita..

Coastside

Kun ostin genun niin huomasin ettei 1 ja 2 kW koneilla ollut kuin kymmenen kilon painoero, eikä minimi kulutuksessakaan merkittävää. Invetterikoneet voi käydä tyhjäkäyntiä joka säästää, hyvin pienillä tehoilla kuten akkulaturia varten.

Oman mopon kanssa se tuplaisi toimintasäteen jos ajaisin jonnekin ja oleilisin latauksen ajan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04