Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI sytytyslaitteet

Aloittaja Coastside, 30.03.08 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

sahkari

#105
Mutta edelleenkin kaipaan sitä tietoa mihin johtoon pitäisi tulla jännite virtalukon kautta?

Coastside

#106
Virrat päälle ja mittaamaan runkoa vasten mihin piuhaan tulee 12 V.  GY6 ohjekuvassakaan sitä ei ole. Zonerissa on puna/musta virtalukolle ja yhdessä kaaviossa ei ollut väriä sille ja yhdessä oli sininen ja Openflow ei ilmoittanut värejä vaikka muuten selvitti kytkennän kahdesta, joissa kummassakaan ei ole virtalukkojohtoa. virijavara möi yhtä boxia johon oli kytkentäohje jota en enää sieltä löytänyt. Siinä näytettiin plussajohdon irroitus?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

sahkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.09.10 - klo:12:44
Virrat päälle ja mittaamaan rukoa vasten mihin piuhaan tulee 12 V.  Tuossa aiemmin oli varmaan kolme eri liitäntäversiota kaaviona ja kuvin.

No kyllä minä nyt tuon tiedän sähköasentajana, mutta kun yhteenkään johtoon ei tule sähköä ja kytkentäkaavat joita olen löytänyt niin täältä kuin muualta netistä eivät ole olleet tähän 03 malliin, jos oikeat kaavat olisi löytynyt niin homma olisi jo kunnossa, mutta kun ei viitsisi koko skootteria purkaa jotta pystyisi seuraamaan mihin saakka + jännite kulkee, Eli onko tietoa mihin johtoon pitäisi tulla se + jännite virtalukon kautta tuohon cdi yksikköön? Se tieto riittää minulle.

Piirikaavioiden tulkitseminen ja vian etsintä niitä tutkimalla on minulle joka päiväistä työtä, mutta niin pienjänniteverkossa kuin tälläisissä kulkuneuvoissa helpottaa kummasti jos kaaviot on saatavilla, muuten menee aikaa hakemiseen.

Coastside

#108
http://totalruckus.com/phpBB2/viewtopic.php?t=23567 Kääntelin minä.
LainaaOk, red here if you are trying to figure out what does what on your scooter, most jap/taiwan/china scooters are like this, and usually the same colors.
Tässä seliä jos haluat selvittää skootterisi johdotuksia


LainaaSTATOR WIRING: you normally have 5 wires coming off the stator,
Staattorin johdotus: Sulla tulee tavallisesti viisi piuhaa staattorista

LainaaGREEN: ground. ground it to grounds, duh.also hook it to the chassis, negative battery terminal, theengine, etc.
Vihreä: Maa, yleensä kone-runko, akku-runko jne

LainaaWHITE: AC charging system wire, connect it directly to the rectifier(little square box with ridges on it, has red,white,yellow,and green wires coming out of it)
Valkoinen: Vaihtovirta-lataussydeemi, suoraan jännitteen säätäjään, jossa pun. valk. kelt. ja vihreä piuha lähtee.

LainaaYELLOW: AC charging system wiring, connect it to the rectifier, and also to the headlight power(to the hi/lo switch) taillight(not brake light) and the autochoke. the lights on gy6 scooters run AC current, not your standard DC current that most people are accustomed to.
Keltainen: Vaihtovirtalataus-systeemin johto, kytketty säätäjään ja myös ajovalojen kytkimelle ja takavalolle ( Ei jarruvalolle) ja automaattiryypylle.GY6 skootterit skulaa vaihtojännitteellä, ei tasajännitteellä kuten useimmat olettavat.

LainaaBLACK/RED STRIPE: this wire charges the CDI(capacitive discharge ignition, it has a capacitor in it that gets charged by a coil in the stator) you usually use this wire to kill the engine, and it goes from the stator to the cdi, i usually wire the kill switch inline with this wire, and when flipped open, the kill switch interrupts the ignition.
Musta/punaisella raidalla : CDI:n jännite tulee staattorilta. Käytät yleensä tätä johtoa tappokatkaisijana, joka avattaessa keskeyttää sytytyksen.

LainaaBLUE/YELLOW STRIPE: this wire is the hall sensor that triggers the CDI to produce a spark. it gets wired to the CDI. wire may also be white with a yellow stripe.
Sininen keltaisella raidalla: Liipaisukäämin (pick up coil, trigger, hall sensor) johto boxille tuottaa virta puolalle. Johto voi olla valkoinen keltaisella raidalla.

********************************************

LainaaCDI WIRING: you will have 5 wires from the CDI (maybe 6, but hook up the ones here, and your bike will run.)
CDI:n johdotus: Siinä on viisi johtoa boxilta (ehkä kuusi, mutta nappaa yksi irti niin kone ehkä käy).

LainaaGREEN(maybe black): ground, ground it, duh.
Vihreä (ehkä musstakin): maa

LainaaBLACK/RED STRIPE: to the CDI, see the explanation above.
Musta punaisella raidalla: Katso seli ylhäältä

LainaaBLUE/YELLOW STRIPE: to the CDI.
Sininen keltaisella raidalla: CDI:lle

LainaaBLACK/WHITE STRIPE: power to the ignition coil, connect to coil + terminal
Musta valkoisella raidalla: Puolalle, kytk. sen plus liittimeen.

*******************************************

COIL: Puola

LainaaBLACK/WHITE STRIPE: + lead, to the CDI
Musta valkoisella raidalla: Plussalta boxille

LainaaGREEN: ground. may be black wire.
Vihreä: Maa. Voi olla musta.

*******************************************

LainaaRECTIFIER: 4 wires on a typical rectifier.
Jännitteen säädin: Neljä johtoa tavallisesti

LainaaGREEN: ground.
Vihreä: Maa

LainaaWHITE: to stator
Valkoinen: Staattorille

LainaaYELLOW: to stator
Keltainen: Staattorille

LainaaRED: put a fuse inline, then hook to the battery. this is DC power(charging wire) one lead is going to go to the ignition witch as well, for all the DC components power (brake light, horn, starter relay)
Punainen: Sulakkeelle ja akulle tasavirtaa. Yksi menee virtalukolle, josta tasavirtalaitteille: Jarruvalo, torvi, starttirele.

LainaaAUTOCHOKE: yellow wire from stator, and ground. uses AC current
Automaattiryyppy: Keltainen johto staattorilta ja maajohto. Se käyttää vaihtovirtaa.

Lainaaif you want to test it now, the bike should have spark with the kill switch in one position or the other, usually in the off position, take the spark plug out and kick it over. you will of course need fuel also to make the engine run, i recommend using a vacuum fuel pump, as it doesnt need battery power to make it work. just make sure to mount the vacuum pump under the fuel level, as they dont like to suck fuel uphill, but will pump uphill fine.
Jos haluat testata sitä nyt niin tappokatkaisin jossain asennossa, tav. "off", ota tulppa irti ja polkaise. Tarvitset bensaa ja suositan alipainepumppua, jos se ei kaipaa akkuvirtaa toimiakseen. (jotain bensapinnasta ja pumpusta. Suom huom).

next installment: DC power components including electric starter, blinkers, horn, brake lights..
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside



Kolmesta eri lähteestä yhdistetyt liitosohjeet
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

openflow

Lainaus käyttäjältä: sahkari - 19.09.10 - klo:09:11
Mutta onko kenelläkään nyt tietoa mihin johtoon pitäisi tulla virtalukolta +12v?
Johtojen väreihin ei kannata luottaa kiinalaisissa, kummiskin laittavat tehtaalla sen väristä johtoa mitä hyllystä sattuu löytymään.

Siis onko tossa nyt AC-CDI(vaihtovirta) vai DC-CDI(tasavirta) laatikko ?
AC-CDI:ssä ei tule lainkaan 12v:tä laatikkon. Avain Off-asennossa  pickup tai sammutus nasta kytketään maihin ja On-asennossa maadoitus poistetaan. DC-laatikko on asia erikseen.

Coastside

#111
DC boxissa on inventteripiiri joka nostaa jännitteen 400 - 600 V. Syystä että sillä saa paremmat käynnistykset. Olen saanut säkäreitä tullaisesta joten kannattaa varoa.

http://cqjiantai.en.made-in-china.com/product/toImuPyxVDVT/China-GN250-DC-CDI-Unit.html

Älykkäitä boxeja 8 taalaa/50 kpl

http://lh4.ggpht.com/_dUoee_BLYv0/Spsd5T3n6WI/AAAAAAAAAPQ/skqdYA_E51g/s800/cdil.gif

Siinä on väreillä hondaan ja selit on selvät ...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Shaladur

Hei!
Voisiko joku kertoa minulle tarkalleen mistä ja mihin sähköisen rajoittimen piuha menee. Kuvat alku- ja loppupäästä ois kivat ;)
Skobo on siis baotian BT50QT-9
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

pekpel

Ja vuosimalli oli?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Shaladur

Taitaapi olla tuo -04...
Tarkoitus ois laittaa sähköinen rajoitin takas jonka kaveri repi irti muinoin.

P.S. Onnistuuko sähköiseen rajoittimeen on/off toiminnon asennus pelkästöön laittamalla kytkin johdon väliin? :o
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

Plom

Sähköinen nopeusrajoitin tuli 2007...

Shaladur

Ai.. No miks tuo alko ain pätkimään ton 45km/h kohall(ennen kilpavarin asennust ja ilmeisti silloin pois otettu se rajoitin..)

P.S. Onko moisen asennus helppoa?
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

Plom

No piuha menee takavarilta satulan alla olevaan liittimeen josta se jatkaa kohti kuusipiikkistä CDI-boksia. Mekaanisesti nopeusrajoitetuissa on viisipiikkinen CDI-boksi.

Shaladur

Ok... Eli kaveri on 'vetänyt' piuhan pois.. Viisipiikkinen tuo CDI tuoss on
Eli pitäsikö siis hankkia 6-piikkine CDI jos on yks liitäntä? Mistä moisen hommaa? :o

Idea olisi se että voisin kytkeä rajoittimen päälle kun liikun kaupunkiseudulla poliisien pitäessä ratsiaa/testaessa, pysyisi nopeus siin 45-50km/h nopeudess mutta siirtyessäni maantielle/ei niin valvotuille teille voisin nostaa nopeutta ihan rauhassa ilman...
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

tommi

Eipä näistä ota pirukaan selvää. Itselläni oli ihan samanlaisia suunnitelmia laittaa katkaisin väliin mutta kun ei ole hajuakaan mihin nastaan se rajoitinjohto pitäisi kytkeä. Mulla on kaksi kiinanihmettä joissa on molemmissa 6-napainen boksi ja kummassakaan ei ole minkäänlaisia rjoittimia vakiona, ei mekaanista eikä sähköistä. Toiseen tulee 5 johtoa ja toiseen 6. Johtojen väritykset molemmissa ihan erilaiset. Boksit käyvät kuitenkin ristiin molempiin skodeihin ja toimivat ihan ok.

Sulla on siis alkuperäinen boksi yhä paikallaan? Ja siitä on alunperin lähtenyt johto takavariin? Etkö ole löytänyt sitä liitintä mihin se anturin johto kytketään? Se saattaa olla jossain sivukatteen suojissakin.