Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI sytytyslaitteet

Aloittaja Coastside, 30.03.08 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

Walle

Nyt on 3 CDI:tä ja värejä 2mustaa ja yksi punainen ;D.
No joo asiaan. Yhdessä on 2 maa nastaa ja kahdessa muussa on juuri noista kahdesta nastasta eri nasta käytössä. Että joo onhan noita erilaisia. Toimii kuitenkin ihan samallalailla kaikki tolleen kipinän kannalta.
Mutta voihan ton saada kärähtämään jos maajohto ei ole kytketty "mihinkään".
No onneksi se maanasta on mitattavissa.

solifermopo

Mitenköhän sitten tietää minkä CDI-boksin menee tilaamaan jos sitä ei osta Falmekilta?  ???

HELKAMA SC1

yamaha

#77
eipä sopinut tuo uusi cdi boksi vaikka liittimet sopivat keskenään, cdi boksit olivat jopa huomattavasti eri kokoisia myös, rahat hukkaan sähkö osilla ei palautus oikeutta >:( no asiaan laitoin boksin paikalleen ja starttaamaan pyöritti konetta muttei käynnistynyt no lopetin starttaamisen,rupesi  rätisemään se boksi joten virrat pois ja boksi irti no se taisi kärähtää kun liitimestä nuuskasin niin kärähtänen haju >:( laitoin vanhan takaisin ja laakista käymään joten säikähdyksellä selvittiin! sitten tarkistin vielä että kaikki toimii ja lataus myös 14.6v valot päällä tyhjäkäynnillä, kierroksilla pysyy lähes samana, sammuksissa 13v ok??? nyt saa olla kun tuo pätkiminen ei kuitenkaan ole jatkuvaa ja sitten kun pimenee sähköt on helpompi hakea syytä. onko tuosta satunnaiseta nykäsystä haittaa kun ei aina kuitenkaan pauku putkessa???

         

Walle

Joo on niitä CDI boksei mitkä tekee akkujännitteestä sitä ~200v jännitettä ja ne on isompia kooltaan.
Varmaan kalliimpia ja vika-alttiimpia. Eikä varmaan käynnisty ilman akkua? No ei kannattais ajella ilman vaikka käynnistyis.
Tossa selvitystä jostain ihme GY6 moottorin DCIst http://www.youtube.com/watch?v=FAl-XM7t218&feature=related  Oliskohan GY6 mikä vaan nelitahti kiinamoottori? No en ole nähnyt sellasta ihan vaan näitä 138qma/b moottoreita ;)

yamaha

#79
juu tollane iso cdi musta kuten tuossa pätkässä on merkistä en oo varma ??? ja täsä on moottori 139 kirjaimia en muista nyt. en koittanut ilman akkua käynnistää sitä.voihan tuo pätkiminen muustakin johtua kuin cdi boksista, meneekö noita bokseja tavallisesti usein rikki? ja saako maahan tuojalta tuohon vaikka oikean cdi n jos sattuu joskus menemään pimeäksi kun ei tiiä minkä kiinalaisen boksi sopisi??

JaakkoFagerlund

..olis varmaan Kuluttajavirastolla mielipide tuosta, että saako sähköosia palauttaa (tottakai saa, jos on etämyynnistä tilattu, eikä ole custom osa).
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

karkulainen

Jotkut ei ota noita sähköosia takaisin millään, minä sain kaikki rahat takaisin kun vein vilkkureleen takaisin ostopaikkaan. Osasyy siihen että ottivat vastaan taisi olla siinä että se paikka on isän serkkujen omistuksessa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

yamaha

totta liike oli turun moottoriaitta ja se ei ollut varma sopivuudesta! ja sanoi myös että että sähkö osilla ei ole palautus oikeutta ja puheli että näihin uusiin skootterereihin tulee osia vasta syyskuussa ja tää  mun uus skode on solifer Black star. hitto on sekin jos tulee joku vika esim cdi boksi hajoaminen ja veisin sinne ja odottelisin takuuna tuota osaa kuukausi tolkulla >:(jos uutta mallia myydään niin osia vaan varastoon no jos pimenee jokin, soitan tuonne maahantuojalle suoraan. ;D

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 24.07.10 - klo:21:45totta liike oli turun moottoriaitta ja se ei ollut varma sopivuudesta! ja sanoi myös että että sähkö osilla ei ole palautus oikeutta --
Jos tuotteessa on virhe, se on palautettavissa/vaihdettavissa. Jos on kivijalkaliikkeestä ostettu mitä tahansa, niin palautus-/vaihtooikeutta ei ole ellei liike sitä itse myönnä, mutta postimyynnissä se on aina, ellei kyseessä ole custom tilaus/osa.

Edit: Tuossa just mietin, että mitenköhän paljon töitä tuon magneeton/anturin kanssa tulisi, jos suunnittelis uuden CDI:n muuttuvalla ennakolla?
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Plom

Ainakin elektronisesti rajoitetuissa on muuttuva ennakko, tyhjäkäynnille ja ajoon erilaiset. Myydäänhän niitä säädettäviäkin.
http://www.racing-planet.de/images/gross/nk39026_zuendeinheit_naraku_einstellbar_baotian.jpg?language=de&sessID=2vnd2tl8me0c97io95djf1emdhsajtah

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: JaakkoFagerlund - 25.07.10 - klo:00:23
Edit: Tuossa just mietin, että mitenköhän paljon töitä tuon magneeton/anturin kanssa tulisi, jos suunnittelis uuden CDI:n muuttuvalla ennakolla?
Itse asiassa saa suhteellisen halvalla jo valmiinakin. Ignitechin boksi taitaa olla se halvin, mutta ihan toimiva kapistus on. Sytkäkarttojen ohjelmointikin on tosi helppoa. Ignitehin boksista http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm -> Products - > SPARKER DC-CDI-P - tunable capacitive ignition for 1 cyl. motorbikes.

Haneidör

elikkäs mulla on tommonen solifer xtr50 mopo -.-

CDI boksissa on merkintä PM50 -1 ja muita kirjaimia ja numeroita en näe


1=Valkomusta
2=Punaruskea
3=Keltamusta
4=Vihreä
5=Punavalkoinen
6=Vihreä

Eli olisko tässä cdi boksissa toi 4=Vihreä se rajoitin lenkki?
ja meneekö se lenkille jonnekkin vai ttä? olisi kiva saada vastausta
ps. kaikki johdot menee muuten eteenpäin

pekpel

Haneidör, mitä ajat takaa kysymyksellä?
Eli mitä oikein kysyt ja miksi?
Kerro sedille, niin sedät voi auttaa.

Villi arvaus, nopeutta lisää??
Jos parantaa kiihtyvyyttä, niin ei onnistu tällä reseptillä, siihen on ihan ikiomat.

Pari vinkkiä ihan ilmaiseksi:
Jos yrität moottorin kierrosrajoittimen lenkkiä katkaista ja siinä onnistut, pääsee motti ylikierroksille ja on aika lyhyt ikäinen.

Jos taas nopeudenrajoitinta yrität irtiruuvata, etsi sieltä variaattori kopasta tuleva johto ja ota liittimestä irti, ihan ikiomalla vastuulla.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Haneidör

Juuri sitä kierrosrajotinta että kannattaako vai eikö?? ja luulin kyllä että jos kiertää lujempaa kiihtyy myös :DD noh kerroppas setä niitä vinkkejä jotta kiihtyisi vähäsen lujempaa ettei kovin pahasti jalkoihin jää :)

JaakkoFagerlund

Haneidör, jos kiihtyvyyttä haluaa lisää, niin siihen ei auta se että heivaa kierrosrajoitinta (ellei se juuri ota vastaan ensimmäisenä). Itse lähtisin kevyemmillä rullilla näin alkuun säätämään sitä.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä