Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI sytytyslaitteet

Aloittaja Coastside, 30.03.08 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

jalat

Olisko se yks se niinsanottu "pinkki" johto, eli kierrostenrajoittimen anturin johto :) Joissain se on ja joissain ei.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

elegance50

Lainaus käyttäjältä: tommi - 13.10.09 - klo:12:00
Lainaus käyttäjältä: elegance50 - 13.10.09 - klo:10:45
Mitä sanoo arvon raati asiaan kun mopossani on kahden liittimen cdi boxi ja siinä isommassa liittimessä johtoja on vain 3 eli boxista jää yksi liitin tyhjäksi. Mikähän tämä tyhjä mahtaa olla ja mopon merkki on tuo elegance mallia käyttöön otto vuosi -08.

Onkohan tämä joku tärkeäkin paikka. Tyhjäkäyntiä kyllä käy ihan tasaiseen noinkin mutta muuten on jotain muita probleemia käynnin suhteen.

Eihän tässä nyt vaan olisi käynyt niin kun jossain oli kirjoiteltu että käynnistyksen aikana syttyennakko on myöhäisempi ja nyt se jäisikin myöhäiselleen tuon takia eikä siitä johtuen kärsi kaasua vaan sammuu?

Ei sillä yhdellä tyhjällä paikalla ole mitään merkitystä koneen käyntiin. Mullakin on kaksi mopoa ja toisessa jää yksi paikka tyhjäksi ja toisessa on ns. "täysi miehitys" johdotuksessa ja kumpikin boksi toimii ihan normaalisti. Boksit käyvät myös ristiin molempiin mopoihin.

Käsitinkö oikein että moposi pelaa kyllä lämpimänä vallan mainiosti mutta kylmänä ei kestä antaa kaasua? Silloin tuskin on cdi boksissa vika.

Joo tai sanotaanko näinpäin että mopo käy tyhjäkäyntiä aina mutta aivan kuin sytytys olisi tosi myöhäisellä eli kaasua kääntäessä vähitellen lisää se hiukan nostaa kierroksia ja jää siihen lopun kaasun kun avaat niin viimein tukehtuu bensaan. Joskus hyvin harvoin sen saa närkittyä kaasulla niin että se ottaa enempi kierroksia ja silloin sillä voi jopa ajaa. Sitä ennen se vaatii kyllä piiitkän lämmittelyn ja aina ei onnistu sekään. muotoilin tuon ekan kirjoituksen että käy lämpimänä hyvin heman harhaan johtavasti.

Kaveri vaan tuossa eräänä päivänä tokaisi että ihan kuin auto missä virranjakajan keskipakosäädin olisi jumissa ja sytytys myöhäisellä. Mene ja tiedä kaikki siitä on läpi käyty ja tyhjäkäynti on siistiä mutta en mä sitä pihalle puksuttamaan ostanyt vaan ajettavaksi :)
prööööö töt töt boo klonks mitä ny justha mä sen korjasin...--> työntämään...jokainen laite vaatii joskus...herrrrrrmoja..!!! -Anssi Asentaja-

tommi

Ja olet kokeillut kahdella eri cdi-boksillakin? Ja kolmella eri puolalla? Eipä taida sitten sähköpuolelta löytyä se vika. Vaikea tapaus näyttää olevan. Kun ei kaasarin vaihtokaan auttanut. Oletko kokeillut ottaako kierroksia ilman putsaria? Siis letku irti kaasarista.

elegance50

#48
Lainaus käyttäjältä: tommi - 13.10.09 - klo:17:32
Ja olet kokeillut kahdella eri cdi-boksillakin? Ja kolmella eri puolalla? Eipä taida sitten sähköpuolelta löytyä se vika. Vaikea tapaus näyttää olevan. Kun ei kaasarin vaihtokaan auttanut. Oletko kokeillut ottaako kierroksia ilman putsaria? Siis letku irti kaasarista.

On joo niin kinkkinen kiinalainen että ei yli 20 vuoden kokemuksella moottoreihin perehtyneenä kaiken pitäisi olla ok ja koneen käydä mutta tämäpä käy mutta vain pelkkää tyhjäkäyntiä eli huhhuh.

On siitä otettu kaasarista ilmanputsarin letku irti ja yritetty paksulla pahvillakin pikkuhiljaa pienentää imuaukkoa, ei mitään vaikutusta. Sekä otettu imukaulan kahdesta letkulenkillä suljetusta letkuyhteestä toisesta letku irti että saisi siltä puolen kaasaria enempi ilmaa mutta ei nouse kierrokset vaikka siitä laittaisi suoraan startti pilottiakin sisään.
Juu tosiaan ihan uusi kaasutin alkuperäisen n.4tkm ajetun tilanne eikä mitään vaikutusta ja molemmilla samat temput. Aivan kuin tässä härvelissä olisi joku rajoitin että jos on seisontatuella ei ota tyhjäkäyntiä enempää ettei takapyörä lähde pyörimään :) Tässä mallissa ei tosin ole koko kytkintä sivutuelle...On jopa koetettu ilman variaattorin hihnaakin kun alkaa neuvot loppua.
Tyhjäkäynnistä kierrokset nousee ehkä n. 500-1000 siitä enempää ei millään konsteilla.

...Ei kannata ihmetellä jos ostat uuden cdi:n ja sekin on rikki jo tehtaalta. Kiinan laatustantadit on näemmä kovin väljiä. 3. boxi ja nyt mopo pelaa....
prööööö töt töt boo klonks mitä ny justha mä sen korjasin...--> työntämään...jokainen laite vaatii joskus...herrrrrrmoja..!!! -Anssi Asentaja-

mahle

miten testaan puolan toiminnan, saako ottaa maita , entä cdi boksin johtojen värit ja niiden paikat moottorilta tuleviin johtoihin, onko niissä eroja vaiko kaikissa samat johtojen värit tarkoittaa samoja toimintoja. Kaikkea mahdollista perustietoa vailla

Coastside

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=f9d95664a59fa08ee10bab40ef0551fe&topic=509.0

Älä murehdi puolasta vaan siitä ettet kerro merkkiäkään, koska johtojen väreille ei ole stanua ja edes samassa mallissa ne ei ole välttämättä samat kiinalaisissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

mahle

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.11.09 - klo:23:22
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=f9d95664a59fa08ee10bab40ef0551fe&topic=509.0

Älä murehdi puolasta vaan siitä ettet kerro merkkiäkään, koska johtojen väreille ei ole stanua ja edes samassa mallissa ne ei ole välttämättä samat kiinalaisissa.

johdoista päätellen vaihdettu osia jälkeenpäin, ajattelin jos bokseilla olisi jokin yhteinen kaavio mihin johdot tulee niin olisi voinut tarkistaa mutta tämä on "korjattu" erilaisilla osilla. tulpan johto ottaa maihin vaikka sammuttimelle tulevat johdot on irti, ei pitäisi ilmeisesti maadottaa jos olisi kunnossa ja boksiin on laitettu vain kaksi johtoa, ei ihme ,ettei toimi :) Nämä sähköasiat on vielä hämärän peitossa ja kaikenlaista tietoa otetaan mielellään vastaan merkistä riippumatta

Samppa

#52
Ilmeisesti kyseessä Helkama SC3? Merkki kannattaa kertoa mikäli ei kirjoita viestiä suoraan ao. merkkiosioon (ja silloinkin tietysti kannattaa kertoa malli).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

mahle

Lainaus käyttäjältä: Walle - 20.11.09 - klo:16:39
Puolaa voi testata toisessa mopossa, tietty. Testilaite olis aika vaikee tehdä helposti. No mittailemalla voi vaan katkokset todeta. Niissä sisään menevien johtojen välillä normimittari näyttää oikosulkua, ja tulpanjohdon ja molempien sisäänmenojen välillä kilo-ohmeja (ei megaohmeja). No mittailu ei takaa toimivuutta kun voi olla käämin sisäinen oikosulku. Yksikin kierros lankaa oikosulussa syö kaiken tehon, ja se ei näy tarkallakaan mittarilla. No suurjännite puolella voi kipinä lyödä puolan sisällä. Eli aika vaikeeta.
Mopossa kiinni ollessaan puolan johdot on mittarilla mitaten maissa (paitsi tulpanjohto).
Niistä CDI kytkennöistä auttais kuva boxista. Tai no siitä liittimestä. Vois ehkä joku jolla on samanlainen katella vaikka ne johtovärit.

tulpanjohto on maissa, eli ilmeisesti siellä jotain vikaa. Merkistä ei oikein tietoa, sanoivat olevan samurai, 110 kuutioinen pihamopo

karkulainen

Eli ei oikeastaan skootteri. ;D No, tekniikan osalta aika paljon samaa.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

urja

eli kyseessä vuosimallia 2005 oleva kinroad (tai texas) free 4-t skootteri, onko kenelläkään tietoa missä kierrosten/nopeudenrajoitin sijaitsee ja miten sen saisi pois käytöstä, vehje ei ole liikennekäytössä eikä sinne tulossakaan joten sillä ei ole väliä onko laillinen vai ei.

romulus

Terve, itselläni on Kinroad Windbell vm2005 siinä kierrostenrajoitin on toteutettu yhdistämällä kaksi cdi boksilta tulevaa johtoa liittimellä jossa johto tekee silmukan, joka sijaitsee ainakin itselläni lähellä akkukoteloa.

urja

jep, löysin sen ja nyt kiertää paikallaan mutta huippunopeus tasaisella ei noussut kolmestakympistä yhtään, alamäkeen huudattaessa menee sen 45km/h, mikä siis avuksi, kevyemmät painot on jo tilattu ja kaasuttimesta se tappi poistettu

Grazy

joo totanii mulla on tommone Sachs SpeedJet RS 50 ja haluaisin vähä nopeutta lisää ku alkaa toi 45 olemaa liian vähän.. voisko kukaa kertoo mistä saa semmosen cdi boksin jossa voi painaa nappii et oks rajoitin päällä tai pois.. ite haluun hankkia semmoisen mutta en oikee tiiä mistä.. voisko joku kertoo

pekpel

Jos variaattorin kopan sisältä tulee piuha, niin sen ottamalla lähimmästä liittimeltä irti tulee nopeutta lisää.
Tietysti omalla vastuulla ja lompakolla.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..