Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kiinan 4T- Käynti- käynnistys- ja häiriöt, sekä materiaalivirheet (lue ohje!!!!)

Aloittaja Kenzy, 12.08.07 - klo:19:59

« edellinen - seuraava »

jwalk

Pimeni Helkamasta mittaristo. Ei muuta eloa, kuin valo jenkakellossa.
Kaivoin komerosta varayksikön, tuntu aluksi pelaavan,,,mutta hetken ajon jälkeen jenkamittari pohjilleen ja digitaaliosastolla palaa joka ainoa segmentti. Jäi myös siihen tilaan, kun vääns virrat pois. valot kyl sammu.
Täytyy huomenna avata nuo kikkareet ja tutkia, josko noille mitää osais tehrä.

Coastside

#346
Jouduin sahaamaan keskijalan akselin poikki jotta sain jalan pois. Ei tullut voideltua tarpeeksi ja ruostui kiinni. Sain porattua jämät pois. Nyt on jousityökalu huoltaa jalkaakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#347
Rosteriputken käyttö toi yllättävän ongelman: toinen vaarnan mutteri oli ohentunut noin 9 mm kokoon ja toinen oli mitoissaan!  Se tosin kesti syöpyä neljä vuotta. Päällä oli ruostetta noin puolen sentin verran. Oli siinä kaivaminen jotta sain  auki. Jos tuollainen käy niin moottorin irroitus takaa saa koneen parempaan asentoon. Yleensäkin se kannattaa irroitusta varten kääntää pystyyn.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Uusin kaikki sytkän liittimet. Varmistin liimasukalla.  Huomasin että edellisessä staattorissa oli maajohto jolle ei ollut johtosarjan liittimessä maajohtoa mutta hyvin toimi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 29.11.17 - klo:14:31
Uusin kaikki sytkän liittimet. Varmistin liimasukalla.  Huomasin että edellisessä staattorissa oli maajohto jolle ei ollut johtosarjan liittimessä maajohtoa mutta hyvin toimi.
Jos staattorilta, oikeesti tulee erillinen maadoitusjohto, se kannattaa kytkeä luotettavasti, maahan, paikkaan jossa se on näkyvissä, jotta voi sitä tarpeentullen rassata.
Maadoituksia ei koskaan ole liikaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#350
Yhäti, ja edelleen, tämän osion alkuperäinen otsikko on liian  pitkä, ei voi vastata, pöh.
Saattaa tehdä kiusaa nuo alkuperäisen otsikon lainausmerkit ?!?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#351
Putsarin kotelon kiinnityksessä on outo puolen sentin virhe. Sen saa juuri ja juuri vedettyä kohdilleen. Se voi saada irtoamaan kaasarista ja likaa pääsee suoraan kaasariin. Tuo on jo toinen kotelo jossa on sama virhe. Asian voi korjata välilaipalla josta on se hyöty että kun kotelo nousee, on pesu helpompaa.

Lohkoihin tulevat pultit on syytä aina voidella ettei jumi. Yksi kotelo meni kun oli pakko lohkaista se irti.

Jarruvaijerin päähän on hyvä viilata paikka pihdeille että saa mutteria kierrettyä. Sen asennusta helpottaa kun pyörä on irti jolloin vipu kääntyy paljon. Vapaaksi jäävän kierteen voi voidella ja peittää kutistesukalla niin ei ruostu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tapiovuorent

Kotelossa ei mielestäni ole mittavirhettä ,vaan se surkea kovettuva letku. Alkujaankin letkun mitassa voi olla pituuseroja , ja vanhetessaan materiaali kutistuu ja kovettuu. Jonkunverran auttaa , kun ennen paikalleenlaittoa lämmittää kuumailmapuhaltimella,tai hiustenkuivaimella letkua,jolloin se pehmenee.
Aina sekään ei auta ,jos alkujaankin letku on ollut "nihkeän" lyhyt.
Yksi vaihtoehto ,on uusia koko suodatin ,tai pelkkä letku.Letkuakin saa hankittua erikseen.

Coastside

#353
Tuossa on uusi pehmeä letku jota lämmitin jota ne kylmässä ulkotyössä vaatii aina.  Valmistaja olisi voinut tehdä ovaalin reijän huomioiden asian. Bensaletkunkin saa pehmennettyä jos on kovettunut. Kuuma vesi sopii sille erityisesti, ei sytkäri. ;D

Letku venyy kun sen pakottaa ulottumaan. Lämmitys auttaa paljon.

Ebaystä saa letkua 6 metriä kympillä, mutta vain 10 % alkoholia sietävää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#354
Se johtosarja jälleen. Käyntiin yrittäminen oli juuri alkamassa kun ihmettelin minne sähköt hävisivät ??? Akun liitin oli katkennut juuri sen jälkeen kun olin akun kytkenyt.

Rempan tuloksena on yhteensä tusina maadoitusliitosta. Kaikki tarpeellisia.

Tulipahan opittua että jos kipinässä näyttää olevan vikaa, siinä ON VIKAA!

Äänestyksestä puuttuu päävikakohde eli johtosarja. Yksikään kiinanihme ei säästy sen vioilta koska ne on sitä alkujaankin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#355
Tasaväkistä kisaa käy kiinalainen etujarru :o Ei vielä se ettei se toimi hyvin ja palat on vaikea vaihtaa. Nyt kun tilasin kaikki etujarrun osat, luottaen kuin kolmevuotias joulupukkiin, koin WTF elämyksen. Ilmausnippa ei pidä ja asennusyritys jumi pyörän akselin! Levy on ilmeisesti millin liian iso siihen? Jarruletkujen tilaus on kuin lottoamista, tulee mitä sattuu.

Eipä ollutkaan jarrun jumi vaan toinen pyörän laakeri ei salli mennä läpi. ::)

Nippa löytyi vanhasta jarrusta. Se tuntuu pitävän. Ajattelin jo korvat nipan pultilla ja kupariprikalla.

Jarru toimii mutta on heikkotehoinen. Talvella jopa eduksi. Takajarru on hyvä. Olen tottunut fillarissa että joudun ponnistamaan kovaa täysillä jarruttaessa. Tuossa ei samaa ilmene millään mutta muutamaan metriin jää matka neljästä kympistä pysähdyksiin. Miksei noihin tehdä oikeita jarruja ::)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

vanadoo

#356
Etujarrun kanssa tuli taisteltua viime kesänä.
Ei onnistunut ilmaus normitapaan, jarrunestesäiliöön nestettä ja jarrukahvasta pumppaus, ilmausnipan avaus.
Täyttelin useampaan kertaan ruiskun ja letkunpätkän kautta ilmausnipasta. Jarru piti viikon tai pari, mutta pikkuhiljaa jarrutusteho heikkeni kadoten lopulta kokonaan.
Aikani etsin vikaa letkuista ja liittimistä, mutta kun kaikki näytti olevan ok. aloin tarkistelemaan itse jarrunestesäiliötä tarkemmin.
Kun jarrukahvasta painoi, säiliössä olevasta pienestä reiästä tuli ilmakuplia. Eihän sen niin pitäisi toimia ja päättelin että jostain syystä neste ei valunut jarrunestesäiliön männälle ja kun en muuta keksinyt, otin dremelin käteen ja porasin jollain 0.7 terällä reikää suuremmaksi.
Jarru on toiminut siitä saakka ja sen voi ilmata normaaliin tapaan.

joni_k

mulla oli kans levyn kanssa ongelmia. otti satula kiinni. prikulleen samaa kokoa piti olla. porasin  satulan läpipultin reiät milliä suuremmaksi ja ei ottanu enää kiinni. hyvin pelannu.

Coastside

Muutama vuosi sitten ostetusta johtosarjasta on nyt korvattu kriittisimmät osat. Kun valotkin on uusittu, ei alkuperäisistä ole mitään jäljellä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Startti on jotenkin lohkovikainen? Sama starttimoottori ja bendix ja vari kuin toisessa niin ei kylmänä jaksa käynnistää. Vaiva sai vaihtamaan koko moottorin vuosia aiemmin. Maadoitus on kunnossa ja kaapelit ylimittasia ja rele 100 A. Pytty normaali ja puristuksetkin kohtuulliset. Samasta koneesta poljin kopan irtipoikki pakkasessa :o
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04