Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio NRG ei kierrätä nesteitä?

Aloittaja sussimorgis, 09.03.25 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

sussimorgis

Elikkäs, viime viestistä tuttu NRG on taas toiminnassa, toimii kuin pitää ja sitä rataa.

Silloinkun käytin korjaamossa viime vuonna, hain sen takaisin lokakuun lopussa ja siitä asti saanut vähitellen mutta varmasti käyttökelpoiseksi.

Nyt, kone ei tunnu kierrättävän nesteitä? Säiliö on ollut lokakuusta asti ihan täys, ja pitäs varmaan vähän tyhjentää, sillä renkaidenvaihtaja vissiin päässy vähä sörkkimään mun romua, sillä tähän on vaihettu pultteja ihan peesti. Ei oo orkkis pultit enää edes tallessa!

Oisko mitään konstia koska oon aika varma että kone kierrättää nesteitä hitaasti... Se on kyllä viime vuoden puolelta olevaa glykolia jota korjaamo laitto sinne ilman lisäkuluja. Pitäiskö vaihtaa pois vai pitäskö vielä sörkkiä läpi että mikä homma? Katson ensi viikolla tilannetta tarkemmin, koska en ole vielä kokeillut onko syyläri edes lämmennyt..

joni_k

Moottori pitäisi niin lämpimäksi ajaa että termostaatti aukeaa. Silloin varmasti nestettä pitäisi olla tarpeeksi ja kiertää. En tiedä onko näissä semmosta pientä reikää termostaatin kyljessä josta nestettä pääsee valumaan kylmänä täyttö tilanteessa. Jos ei kuumaksi ole ajettu ilmalukko voi olla mahdollinen. Vesiletkuja voi painella jolloin voi saada ilmat liikkeelle.

A_sentaja

Paisarin korkki auki,kone käyntiin ja puristelee vesletkuja jotta ilmakuplat poistuu. Myös termostaatin aukeamista on helpompi seurata,kun korkki on poissa. Kone siis käytetään käyntilämpötilaan,jotta kierto varmasti toimii.. Onhan termostaatti kuitenkin testattu ja toimivaksi todettu?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Samppa

Joo eli ainakin vanhemmissa 2T NRG:ssä vesipumppu löytyy lohkojen sisäpuolelta ja sitä pyöritetään öljypumpun kautta. Toisaalta, jos hihna on poikki niin myöskään öljypumppu ei toimi eli nirsk...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.