Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Master 500 moottorin hihna ja lukitustyökalu

Aloittaja anttisku, 19.07.20 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

anttisku

Tuli tuo 500 mp3 2013 vuodelta ostettua ja syksyn tullessa meinasin variaattoriin hihnan uusia ja samalla dr pulleyn painot. Aiemmin käyttänyt pulttipyssyä momenttisauvalla ja kierrelukitteella ainakin mönkijähommissa. Nyt ajattelin hommata ihan lukitustyökalun tuohon piaggion master moottoriin. Eikös tuo hihna ole käypänen 9802-41811 gates ja motonetistä. Aiemmin joissain tuota tunnetun hihnavalmistajan remmejä käyttänyt. Vai onko sitten alkuperäinen hihna paras? Sitten se buzzetti vai mikä lie nimeltään lukitustyökalu löytyykö suomesta mistään?
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

VariJari

Mulla löytyy tuommoiset buzzetit, jäi edellisen piaggin jäljiltä, en tiedä käykö kaikkiin piaggioihin, ilmeisen moniin kyllä.

Kullanvärisen sisähalk 40mm ja ulko 51mm, hampaat 5.0 ja 6.25mm.
Musta sisä 40mm, tankoväli 57mm ja tankojen paksuus 9mm.



Harrastelussa: bt49qt-12

anttisku

Tuo taitaa olla sille pienemmälle moottorimallille. Tällainen ilmeisesti kuuluisi olla tuo 400-500 kuution moottoreille
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

viisnelonen

Asiaa sivuten sanon noista momenttisauvoista että eivät toimi oikealla lailla kuin riittävän? isotehoisen mutteripyssyn kanssa. Tarkista joskus momenttiavaimella että mihin momenttiin se oikeen tuli sen momsauvan jäljiltä, vaikka auton pyöränmutterin kanssa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

anttisku

Käyttänyt yleensä vain laadukkaampia työkaluja noissa hommissa ja juurikin silloin tällöin aina varmistanut momenttiavaimella. Moposkoottereissa aina tullut tehtyä ilman paineilmavehkeitä. Mönkkäripuolella aika järeet mutterit 32 ja 36 millisiä ja momentit vastaavasti pienet (115-120 nm) luokkaa ja joka kerran vielä varmistanut tipalla kierrelukitetta. Bahcon sauvat on kyllä ollut tähän mennessä hyviä. Kunnon momenttiavainta ei kyllä mikään voita :) mut vaatii sitten aina kunnollisen työkalun lukitsemiseen.
Piaggion kampuranpään mutterin momentti 160-175 nm ja kytkinpuoli 90-100 nm tuon korjausmanuaalin mukaan. Kaipa insinöörit sen on tarkkaan päättäneet.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013

anttisku

Malossin kevlari hihna saapui tänään ja pulleyn painot, liukupalat ja buzzetti lukitustyökalu vielä matkalla suomeen. Korjauskäsikirjan mukaan tuo vyön minimi leveysmitta on 27.5 mm ja tuon uuden vyön mitta (malossi 6115125) on juurikin tuo sama mitta uutuudeltaan.  ;D Mönkkäripuolella kyllä tottunut noihin heittoihin. Jännä nähdä mitä tuo vajaat 5 tkm paikallaan oleva hihna on. Tuli tulostettua töissä tuo pieni korjaamokirja kaikkine ohjeineen. Reilut 400 sivua ohjeita ja arvoja remontteihin.
-ZHENHUA MONKEY 50 CC 2019
-SOLIFER AUTOMAATTI  50 CC 1980
-PEUGEOT ELYSTAR TSDI 50 CC- 2003
-PIAGGIO MP3 500 IE BUSINESS 2013