Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Tärisee

Aloittaja WFBPYW, 10.10.18 - klo:17:27

« edellinen - seuraava »

Coastside

Vanhoissa yksi- ja kaksipyttyisissä prätkissä tärinät kuului asiaan. Peileistä ei juuri nähnyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MORPA

No vähemmän se tärisee ku harrikka, oli vaikka ykspyttynen kone isossa skobassa. Harrikka on ihan hyvä ja pultitkin saattaa olla aukeamatta kun niihin muistaa laittaa ruuvilukitetta.
Liikennesika.

viisnelonen

Ei kyllä kukaan pitkään ajele pyörällä jos stonga ja jalkatapit vatkaa niin että peileistä ei kunnolla näe kuin tietyillä kierroksilla ja vartin ajon jälkeen jalkapohjia kutittaa tärinän takia..  no eipä ihan näin pahaa onneksi näissä skoduissa ole mutta luulen että juuri tärinät oli yksi syy miksi piaggio siirtyi viissatasesta nelisataseen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

MORPA

Ei se nyt suoraan kuutiotilavuudesta johdu, mutta onhan se jotenkin huvittavaa jos muutaman satasen mopo käy nätimmin kun pari dekadia arvokkaampi moottoripyörä. Kuutiotilavuuteen ja ajoneuvon painoon taas liittyy se järjetön tärinä. Noi experimental lentokoneen rakentajat on näitä asioita miettinyt aika paljonkin, kun eihän se nyt vaan ole hyvä juttu että moottorin käynnistäminen rikkoo koko lentolaitteen, jota on vuosi tai pari rakennettu. Ruohonleikkurin moottoritkin on todettu paremmiksi ;D Isot Briksit siis, ei ne joita sun työnnettävässä on, vaan kunnnon nurmiparturoinnin työkaluissa on näitä koneita.
Liikennesika.

viisnelonen

Pidän itsestään selvänä että 50cc nelarimopo käy tasaisemmin kuin 350-500cc 1-pyttyinen nelari skodu tai mp vaikka noissa isommissa on nykyään kaikissa tasapainoakselit pyörimässä tutinan hillitsemiseksi.
Tuo mun 385 kuutioinen burgman on ihan ok, ei tärise paikat matka-ajossa, mutta samansukuinen dr500 enska oli aika täristin, tasapainoitusakselista huolimatta.

250 pösö (piaggio) on ihan huippukone värinöitten/tärinöitten osalta, ihan läpi koko kierroslukualueen. Em kone oikeasti 300 kuutioisena  ja n 18-20 kw versiona olis aika ideaali skootterin voimanlähde minun käyttötarkoituksiin.
Nythän tuo 300 malli on 278 cc ja samalla 16 kw teholla kuin 250 kuutioisena myyty mallikin. 
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

#20
Jos moottorin tärinät siirtyy poikkeuksellisen paljon skotun runkoon,
kaksi yleisintä syytä on, takajarrun liian kireä säätö, joka siirtää moottorin tärinät skotun runkoon, jäykistynyttä jarruletkua pitkin,
toisena, joku moottorin osa vastaa runkoon.
Tässä tapauksessa taitaa kuitenkin olla kyse kiihdytyksen aikana ilmenevästä tärinästä,
joka todennäköisesti korjaantuu kun kaikki variaattorin osat toimii moitteetta.
Minkä vuoden malli, noinkin paljon ajetusta on kaikki kumi/muoviosat jo todennäköisesti menettänyt parhaan joustavuutensa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

WFBPYW

Malli 2009,jarrut toimii hyvin ei jumissa.Mulle tulee tunne juurikin moottorin nojaamisesta runkoon tai kytkin mutta kun 60 jälkeen skopu ok.

viisnelonen

#22
Jos osaat englantia niin täältä:  http://x9ownersclub.co.uk/forum/index.php?PHPSESSID=pio8ci7qb55sbr064tvcgncc40&#29
saattaa löytyä aiheeseen liitttyviä topiikkeja.

Edit: Tossa hiukan hätäseen plarasin läpi X7, X8 ja xevo topiikit eikä silmiin sattunut yhtään asiaan liittyvää topiikkia.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

WFBPYW

En saa avattua sivustoa

viisnelonen

#24
Lainaus käyttäjältä: WFBPYW - 15.10.18 - klo:21:47
En saa avattua sivustoa

Joo.. kumma juttu, minäkään en päässyt tuon linkkini kautta. Kokeillaan uudestaan:   http://www.x9ownersclub.co.uk/forum/


Edit:   no nyt onnistui ainakin mun koneelta, olen joskus rekisteröitynyt tuonne mutta näköjään pudottaneet pois kun en ole käynyt aikoihin..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

viisnelonen

36 tkm ei mun mielestä ole vielä paljon, no jos on kuoppaisilla teillä rynkytetty niin ehkä sitten..
Niitä moottorin ripustuksen välyksiähän voi kokeilla, takapyörä ilmassa retuuttaa takapyörästä sivuttain niin ainakin isommat välykset tulee esille.

Tuo varin rullakupin holkki on kait ns kuivaa mallia eli stefoja ei ole joten kuluminen noilla kilometreillä on jo havaittavaa.
Mahtoikohan remmin vaihdon tehnyt huoltomies tutkailla niitä välyksiä lainkaan vai tekikö vain tilatun työn eli vaihtoi remmin ja rullat ?

Ihan referenssinä sanon että burgmanin rullakuppi meni vaihtoon n 71 tkm kohdalla koska oli niin kulunut ulkokehältä että välitykset oli tippunut huomattavasti alkuperäisestä, välys liukutappiin oli ok mutta siinä onkin rasvavoitelu stefojen kera.Samalla uusin ns vetosiivan eli sen etuvarin ulomman puoliskon mikä on siinä mutterin alla. Moottorin ripustus kaikkineen on orggista ja tuntuis olevan kunnossa.
Ja on siis vm 2004 ..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

WFBPYW

Joo vanhat rullat kuluneet vähäisen eikä muuta kuluneisuutta havaittavissa,Variaattorin puoli kunnossa näin kerrottiin.

WFBPYW

Kävin vielä kyseisessä huollossa tiedustelemassa kytkinkellon kuntoa ja olivat sen tutkineet että kunnossa on.Täytynee tutkia paremmin kun laitan
skopun talviteloille. 

viisnelonen

Paljonko koneessa on kierroksia tuossa 60 nopeudessa ?   a) kun kiihdytät      b)  tasaisessa ajossa tasakaasulla ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

WFBPYW

Enpä oo rundikelloa tarkkaillu.Huomenna teen sen.