Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sylinterin poraus?

Aloittaja titanroki, 18.09.08 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

titanroki

voiko pyttyy näissä skoottereissa alkaa poraa? jostakin oon kuullu, että ois väärää materiaalia että ei vois, mutta kun alkaa järellä ajattelemaan niin tottakai sitä pystyy vai miten on ??? ???

Coastside

Tavallisen teräsputkitetun voi porata, jos siihen on mäntiä ja renkaita tarjolla.
Pinnoitettuja ei voi porata tai ainakin pinnoitteen etu menetetään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: titanroki - 18.09.08 - klo:20:58
mutta voiko pyttyy näissä skoottereissa alkaa poraa? jostakin oon kuullu, että ois väärää materiaalia että ei vois, mutta kun alkaa järellä ajattelemaan niin tottakai sitä pystyy vai miten on ??? ???

Yleensä mopon manuaalista löytyy merkintä millainen pytty on kiinni, Nicasil, gilnisil, ym vastaavat eivät ole porattavissa, niinikään kovakromi on poisssuljettu. Jos ei manuaalia enää ole voi materiaalin katsoa ihan mutu systeemillä niin, että otat pytyn käteen ja tunnustelet painoa. Valurautainen painaa enemmän kuin alupytty, ja valurautaisen erottaa myös siitä, että siihen kertyy ruostetta pintaan, kun alu taasen hapettuu harmaaksi.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

titanroki

ei nyt löytynyt tosta manuaaaaalista että mikä pytty on.. .. mikä näissä kinkeissä yleensä on?

kekra

Eiköhän näissä ole se tavanomainen porattavissa oleva valurautainen teräsputki pytty. En ainakaan ole kuullut että olisi joku muu.

Coastside

Pinnoitettuun ehkä kävisi vaihtaa kahta mäntä/rengassarjaa tonnin parin välein, jolloin ne molemmat muokkautuisivat samaan sylkkään. Etuna olisi pitempi käyttöaika sylkälle ja varmuus männän saannista jos toinen pari hajoaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

#7
Tiedä sitten, onko tuossa mitään järkeä alkaa vaihtelemaan mäntäsarjaa tonnin parin välein mopokäytössä, kun sillä kokonaisuudellakin tyypillisesti rullaa reilusti päälle sen kymppitonnin (jopa 20 000). Vaihtotyömäärään nähden syliterisarjojen hinnat ovat lisäksi tulleet niin alas, että en ainakaan itse jaksaisi alkaa purkaamana katteita ja valuttelemaan nestejäähdytteisesti nesteitä pois parin tonnin välein. Ostaa sitten uuden satsin (muu kuin pinnoitettu) kun tulee kilometrit täyteen. Nämä skootterit eivät kuitenkaan ole mitään kisacrosseja.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

openflow

Männän vaihtoväli on useimmiten huomattavasti pidempi ,kun valmistajan ilmoittava lukema. Vaikuttaa varmasti miten ajetaan.

Täältä löytyy muutama pappatunturin raato 60-70 luvulta alkuperäisillä männillä. Matkamittari ajettu ympäri ties kuinka monta kertaa -- männän vaihdolle ei vielä mitään tarvetta.


Area 51

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 15.12.08 - klo:15:58
Tiedä sitten, onko tuossa mitään järkeä alkaa vaihtelemaan mäntäsarjaa tonnin parin välein mopokäytössä, kun sillä kokonaisuudellakin tyypillisesti rullaa reilusti päälle sen kymppitonnin (jopa 20 000). Vaihtotyömäärään nähden syliterisarjojen hinnat ovat lisäksi tulleet niin alas, että en ainakaan itse jaksaisi alkaa purkaamana katteita ja valuttelemaan nestejäähdytteisesti nesteitä pois parin tonnin välein. Ostaa sitten uuden satsin (muu kuin pinnoitettu) kun tulee kilometrit täyteen. Nämä skootterit eivät kuitenkaan ole mitään kisacrosseja.

Omalla Apriliallani on mittarissa nyt hieman yli 21000km ja koneseen ei ole tehty vielä mitään remonttia. Olin aikeissa vaihtaa männän tänä talvena, mutta en siihen näe mitään syytä koska mäntäkään ei ole osoittanut minkäänmoisia kulumisen merkkejä. Ajan tällä männällä niin kauan kuin kulkee ja sitten teetän sen konerempan. Huollossa ollaan käytetty aina ja hyvin pelaa. Ei ole jättänyt ku kerran tielle ja sekin oli oma vikani kun leikin kaasulla ja kytkin jumittui :-\

yamaha

mites porukka on pruukannut tehä, porauttaa vaiko ostaa aina uuden sarjan joka sisältää tarvittavat osat.poraamalla taitaa sääsät muutaman kympin?

Coastside

Pyttysatsin voi ostaa varalle ja hinta-eroakaan ei niin paljon ole poraukseen ja kaikiin ei saa ylikokomäntiä/renkaita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yamaha

joo hinta eroa ei ole kamalasti jonkun toisen merkin mäntä sarja saatttaa käydä esim.cpi:hin käy piaggion mäntä sarja ja sitä taitaa olla ylikokoa.


yamaha

eikös tuossa ole moottori pyörien mäntiä? omaan cepuun en ainakaan löytänyt nelitahtisiin kinuskeihin varmaan löytyy tuosta vai?