Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootterin kuljetus - miten?

Aloittaja Erx, 14.07.23 - klo:08:59

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#30
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.07.23 - klo:06:21Keskituen voi sitoa hihnalla etupyörään ettei se kaadu.

Keskituki alhaalla, kuljettaminen on huono idea.
Pyörät jarruvivuista lukkoon nippareilla ja mopo liinoilla jousitusta vastaan tiukkaan.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.07.23 - klo:06:21Keskituen voi sitoa hihnalla etupyörään ettei se kaadu.
Sopii toivoa että on kestävä lattia tuossa kärryssä. Mopo nyt ehkä vielä meneekin, mutta laitappas tuollainen 200+ kg keskijalalleen ja sido tiukasti alaviistoon. Siinä saattaa jossain kohtaa se jalka jo alkaa kurkkimaan fanerin toisella puolen = ei yhtään hjuva :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Coastside

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 26.07.23 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.07.23 - klo:06:21Keskituen voi sitoa hihnalla etupyörään ettei se kaadu.
Sopii toivoa että on kestävä lattia tuossa kärryssä. Mopo nyt ehkä vielä meneekin, mutta laitappas tuollainen 200+ kg keskijalalleen ja sido tiukasti alaviistoon. Siinä saattaa jossain kohtaa se jalka jo alkaa kurkkimaan fanerin toisella puolen = ei yhtään hjuva :-\
En ottanut mitään kantaa lattiaan, mutta kokemuksesta tiedän että skode putoaa keskijalalta jos se pääsee liikkumaan eteenpäin. Helpoin estää se on sitoa etupyörään. Tein itse lattarautatuen varinkoppaan.
Lauta jalan alle niin ei ole lattiahuolia. Ruuveilla voi estää liukumisen siitä pois.
Olen kymmenen vuotta miettinyt eri tapoja nostaa ja raijata skodea ja tehnytkin. Tuossa mukana kulkeva porrasnostin.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.07.23 - klo:09:52En ottanut mitään kantaa lattiaan, mutta kokemuksesta tiedän että skode putoaa keskijalalta jos se pääsee liikkumaan eteenpäin. Helpoin estää se on sitoa etupyörään.
Eiköhän se helpoin kuitenkin ole, ihan kuten tässäkin ketjussa on jo useaan kertaan mainittu, tukea se skoden eturengas kärryn etulaitaan, niin se skode ei siitä tasan tarkkaan mihinkään eteenpäin lähde valuskelemaan ::)

Sinällään tuota keskijalan eturenkaaseen sitomista on hyvä käyttää esim. lukituksessa. Sitä on aika fittimäistä yrittää lähteä yksinkin skodea luvatta mihinkään siirtelemään kun se olla jäpittää kiskijalallaan etkä sitä jalkaa saa pois kettinkiä katkaisematta ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Erx

#34
Nonni, alkaa olemaan totuuden hetki, kohta tien päälle. Ehkä se tuossa pysyy..  aikanii väkersin ja sain telineen vuokrakärryyn sopivaksi. Olihan se epävarma tuntuma näin aloittelijalle... kun laitoin pösöä liinoilla kiinni. Toisaalta kun kokeilin heilutella, niin eipä se änähtänytkään. Katsotaan..


HiTec

Aivan varmasti pysyy paikallaan, ei epäilystäkään. Ainoa että tuossa etukatteen kulmassa saattaa tulla tuon punaisen hihnan kanssa liikaa kontaktia ja näin pienikin liikahdus tekee heti jäljen katemuoviin :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Kari69

Kokeilin viimeksi kuljettaa siten, että käytin sivujalkaa. Se oli kuitenkin noussut matkan aikana ylös. Skootteri oli kuitenkin pystyssä ja paikoillaan lavan keskellä kolmen liinan varassa.

tex-

Lainaus käyttäjältä: HiTec - 26.07.23 - klo:09:08
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.07.23 - klo:06:21Keskituen voi sitoa hihnalla etupyörään ettei se kaadu.
Sopii toivoa että on kestävä lattia tuossa kärryssä. Mopo nyt ehkä vielä meneekin, mutta laitappas tuollainen 200+ kg keskijalalleen ja sido tiukasti alaviistoon. Siinä saattaa jossain kohtaa se jalka jo alkaa kurkkimaan fanerin toisella puolen = ei yhtään hjuva :-\
125 kuutioinen Honda painaa 130kg
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Erx

#38
Lainaus käyttäjältä: HiTec - 26.07.23 - klo:19:44Aivan varmasti pysyy paikallaan, ei epäilystäkään. Ainoa että tuossa etukatteen kulmassa saattaa tulla tuon punaisen hihnan kanssa liikaa kontaktia ja näin pienikin liikahdus tekee heti jäljen katemuoviin :-\

Kyllä tuli tukevasti perille. Yhen kerran pysähdyin zekkaamaan peräkärryn tilanteen, hyvin oli kuorma kyydissä. Hyvä huomio, että saattaa jäädä jälkeä katemuoviin. Onneksi ei jäänyt. Lisäsin siihen kriittiseen kohtaan vähän pehmustetta.
 Huomenna sitten Honda tilalle ja kotimatka.  :)

Erx

Mission complished! Pösö viety peräkärryllä ja Honda nyt turvassa tallissani. Kuljetus peräkärryllä onnistui hienosti ja kyllä se yksinkertainen puuteline toimi kuten pitikin. On tuo Honda makee peli! Oli korvasta korvaan hymy kun kävin pikku testiajon  ;D Kiitokset kaikille kommentoijille, sain hyviä vinkkejä!