Kirjoittaja Aihe: yamaha neos ruisku Yn50f  (Luettu 153 kertaa)

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6912
  • Professional mechanic emeritus
yamaha neos ruisku Yn50f
« : 09.08.22 - klo:21:33 »
Mistähän löytyy tuosta laitteesta polttoainesuodatin.
vuosimalli on 2011.
Lapset tankkas dieseliä bensat vaihdettu tankkiin
mutta jossain piileksii vielä dieseliä, sammuu välillä sillon tällön
ja haisee dieseliltä käydessään.
Ei taida olla multifuel mallia  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Palosella

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1470
  • Kyllä se käy komiasti
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #1 : 09.08.22 - klo:21:53 »
Taitaa olla tankin sisällä pumpun päässä semmonen sukka. Yamaha ei näköjään myy sitä pumppua edes erikseen, vaan pitää ostaa koko tankki kaikkineen jos pumppu hajoaa ;D Varaosakuvan mukaan tankilta menee suuttimelle kiinteä bensaputki, eikä siinä erillistä suodatinta ole.
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6912
  • Professional mechanic emeritus
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #2 : 09.08.22 - klo:22:05 »
Kiitos Palosella.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 20908
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #3 : 10.08.22 - klo:04:38 »
Ei se löpö riko mitään ja kun laimenee bensaan niin käynti paranee. Edes bensan tankkaamisella dieseliin ei riko mitään jos heti tajuaa lopettaa ajamisen kun alkaa röksöttää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6912
  • Professional mechanic emeritus
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #4 : 10.08.22 - klo:08:31 »
Huonosti tuntuu sekoavan löpöjäämät bensiiniin.
Koska laitteessa on paineensäätöventtiili tankissa/pumpulla
ei polttoaine kierrä ollenkaan tankin ja suutinyksikön välillä.

Pentuna suoritettiin laskenta toimia bensiini petrooli moottorin teoriasta.
Niissä oli kaksi tankkia ja yksi kaasutin sekä vaihtoventtiili bensa/petrooli
tehtävä kuului:kun moottorilla ajetaan petroolilla ja käännetään hana bensiini asentoon
kuinka kauan kestää kunnes kaasuttimessa on 100% bensiiniä ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Palosella

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1470
  • Kyllä se käy komiasti
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #5 : 10.08.22 - klo:11:09 »
Huonosti tuntuu sekoavan löpöjäämät bensiiniin.
Koska laitteessa on paineensäätöventtiili tankissa/pumpulla
ei polttoaine kierrä ollenkaan tankin ja suutinyksikön välillä.


Joo, suuttimen päässä bensaletku on ilmeisesti kertakäyttöklemmarilla kiinni. Sen voi avata, ja tankin loput saa tyhjättyä bensapumpun avulla. Se pumppuhan pyörii hetken kun virrat laittaa päälle. Toinen vaihtoehto on että tankkaa bensaa vaan tankin täyteen, ja muutaman kerran pyöritää pumppua, jos sieltä enimmät naftat tulisi pois.
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6912
  • Professional mechanic emeritus
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #6 : 10.08.22 - klo:14:16 »
Ok niimpäs taidan tehdäkin, käännän letkun tankille jospa sitte sekottuis
nesteen "palmuöljyt" nesteen tuottamamiin ekokemin jalosteisiin.
Samalla on oiva tilaisuus mitata pumpun tuottama paine  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6912
  • Professional mechanic emeritus
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #7 : 14.08.22 - klo:12:28 »
Käyntihäiriöt loppui.
Miksiköhän tuo kulkee oman mittarinsa mukaan 71
mitähän sille on kenties tehty.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Palosella

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1470
  • Kyllä se käy komiasti
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #8 : 14.08.22 - klo:12:52 »
Käyntihäiriöt loppui.
Miksiköhän tuo kulkee oman mittarinsa mukaan 71
mitähän sille on kenties tehty.

Hyvä homma. Vakio variaattorilla ilman prikkaa nuo kulkee maksimissaan 55 mittariin. Etuvarin holkkia lyhentämällä voi päästä noihin nopeuksiin. Me lyhennettiin aikanaan vähän, ja huippunopeus nousi mittarin mukaan 55-> reilu 60. Tai sitten siellä on liian lyhyt hihna. Mulle myytiin merkkiliikkeestä aikanaan väärä hihna, jolla se kulki kanssa reilu 60, sitä iloa ei tosin kestänyt kun jotain 20 kilsaa kun se hihna räjähti ;D
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93

Paikalla konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 6912
  • Professional mechanic emeritus
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #9 : 14.08.22 - klo:13:07 »
Kiitos sulle taas Palosella, pitääpä tutkia ettei räjähdä  :)
Mikähän se oikea hihnan mitta on.
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/50ccM%C3%A4nt%C3%A4.jpg?img=medium

Eihän tuolta voi mahdottomia vaatia  ;)
Vois olla lyhyt hihna ku vaihtaa välityksiä suuremmalle turhan hätäseen
melkein 10 kmh alkaen.
« Viimeksi muokattu: 14.08.22 - klo:14:37 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Palosella

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1470
  • Kyllä se käy komiasti
Vs: yamaha neos ruisku Yn50f
« Vastaus #10 : 14.08.22 - klo:20:15 »
Alkuperäinen remmi on ilmeisesti 791x17,2x8,0.Malossin myymä hihna on 796x16,5 ja Dayco on 792x16.5mm. Eli jotain noiden väliltä varmaan on oikea koko :D

https://www.tekant.fi/fi/tuote/19448850 Tuossa orkkishihna. Itse ajoin pelkästään alkuperäisremmeillä. 10tkm on noissa vaihtoväli, siinä kohtaa alkuperäinen oli vielä uuden mitoissa ainakin minun ajojen jälkeen.
Vespa GTS 250ie -06
Peugeot Rapido    50 -93