Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kontio Autocruiser 3 pyöräinen koppimopo

Aloittaja pekpel, 18.05.22 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

pekpel

Hankin Enolle tällaisen koppimopon

Klik ja kuvat isonee..



Aika skopamaiset on hallintalaitteet, oikeassa kahvassa extrana suunnanvaihdin, 3-alueinen nopeuden / tehoalueen säätö ja lasinpesin ja tuulilasin pyyhin




Tämä yksilön oli joku rouva ostanut viime vuonna itselleen, meni ja vaihtoi autoon
Mittarissa on 85 km ja akut oli vaihdettu kampanjatakuuseen viime lokakuussa maahantuojan puolesta
Akuilla 7 kk takuu ja se on mennyttä, näytössä 100% ja kun kaasua käännät niin menee heti mittari punaiselle
Eli akku tai akut kaput
Liike josta ostin tuon hankkii nyt uudet akut jotka pitäisi tulla huomenna
Vaihtotyö ei olekaan ihan simppeli

Takajakkaran alla ne piilottelee


Akut on kytketty sarjaan, ei balanseria latauksessa


Ei mahu akut pois tuosta huoltoluukusta


Koko takajakkaran muovi pois ja nyt on tilaa ropata, tuo viimeinen akku on runkoputken alla ja vaati muutaman voimasanan että lähti pois
Kampanja vaihdon takia puuttui melkoisesti ruuveja takajakkaran muovin kiinnityksistä


Löytyi myös mahdollinen vian syy, tuo runttu oli kivasti kiinnitysraudan alla


Tässähän on lämmitin joka pitää meteliä, mutta ei puhalla ja radio joka suhisee eikä löydä kanavia

Kunhan saan uudet akut niin laitan lisää kokemuksia ja ropausta maahantuojan takuuseen lupaamia uuden lämmityslaitteen ja radion osalta
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Noiden akkujen kulutus voi olla suuri. Väärin kohdeltu akku hajoaa. Ajavat liian tyhjiin ja lataavat pakkasessa. Ylilatauskaan ei hyvää tee. Akkuvahti voisi olla tarpeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Tämän vehkeen laturissa on ylläpitolataus perustuen jänniteeseen
Silti voisi suositella kerran pari vuodessa akkujen tasausta lataamalla ne erikseen älylaturilla
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

Kuumentua nuo akut ei sais latauksessa.
Lämpövahti olis hyvä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Kun ostin sähkömopon niin ehdoista tärkein on saada akku sisälle.  Se suojaa sitä monelta haitalta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 18.05.22 - klo:21:48
Kuumentua nuo akut ei sais latauksessa.
Lämpövahti olis hyvä.

Tuskin lämpenee kun paksuimmat piuhat on 4 mm2 ja latausajat useita tunteja, käytännössä "käy ajamassa 60 km mutka jossain ja laita laturiin ja pidä siinä kun taas lähet meneen"
Salkkuaggregaatti ja kaffenkeittovehkeet meilläpäin on vakiolisävaruste noihin, tarppi ja onki hyvä lisä varustelistaan
Lähin kauppa 32 km yhteen suuntaan.. Ja useampi kalapaikka matkalla
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

konenikkari

"Tuskin lämpenee"
tulet hämmästymään,
kunhan alkaa kesähelteet  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Nyt on "pieniä" inventteri-aggregaatteja joissa kierrokset laskee jos kuorma on pieni, kuten noissa latureissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 19.05.22 - klo:08:05
"Tuskin lämpenee"
tulet hämmästymään,
kunhan alkaa kesähelteet  ;)

OK..
Mulla onkin sopiva hystereesikytkentä jostain rakennussarjasta, olikohan kemo, voi säätää lämpötilan josta rele vetää ja valita voi joko lämmityksen tai jäähdytyksen
Parit isot pc leftit puhaltamaan akuille ilmaa
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

PID säädin oli tuttu ennen hystereeseineen. Aikuisen oikeasti tarpeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Uudet akut tuli.
Nakkasin ne paikalleen ja kävin parin kilometrin koe ajon

On ohjaus turhan herkkä, helposti yhdellä kädellä ajaessa alkaa mutkittelu kun tiessä on kuoppaa ym.

Peileistä ei näe taakse, peilien varsia tarvii pidentää pari tuumaa tai lisätä taustapeili kun on takaikkunakin

Täysillä ajaessa moottorin vinkuna on melkoista, vaimenee luultavasti kun laitan takajakkaran paikalleen ja ruuvaan sen kiinni
Nopeudensäätö toimii mukavasti, 1> 15km/h 2>20km/h ja 3>27km/h köykäsemmän kuskin alla varmaan enemmänkin
Tehomittari käy 3 alueella paikalta lähtiessä 60% ja kun nopeus on saavutettu niin palautuu 100% vaikka kaikki lisähärpäkkeet oli päällä. Valot, lämmitin ja radio.
Enkä tässä vaiheessa ollut vielä ladannut akkuja lainkaan
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Kunhan takuuosat tulee niin laitan samalla paikantimen jännitevahdilla, tiedämpähän minne enomies on ajanut akut sippiin

Virittelen syssymmällä tuohon LED volttimittarin ja 6 asentoisen valintakytkimen, voisi helposti nuppia pyörittämällä katsoa eri akkujen napajännitteet
Samaten tuo laturi tulee siirtymään mopon sisälle ja latauspistokkeen tilalle tulee 240 V defan yms. autolämmittimen pistorasia
Laturissa on vain 0,5m piuhat ja se on vain sisäläyttöön, eikä enomiehellä ole sisälataus mahiksia
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Ei tule kesää tämän kanssa..

Latasin uudet akut täyteen ja lähdin pidemmälle koeajolle
11 km ajoin ja toppas mopo, sähköä on ja kaikki vermeet toimii miten toimii, mopo vaan ei liiku mihinkään, ei edes yritä
Tein reklamaation taas myyjälle ja vaadin kaupan purkua, ei tuo myyjä oikein reagoi
Nyt tein samantein ilmoituksen kuluttajasuojaan

Tuon 11km oli oikein mukava körötellä
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

pekpel

Tein liikenteestä poiston..
Siellä mopo onkin > Mopo Jonway
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Palosella

Nuo Kontiot on ilmeisesti aika kuraa. Naapuri toi meille korjattavaksi Kontio Kruiser näköisen sähköskootterin. Siitä on moottorin kontrolleri lmeisesti hajalla. Tottakai sitä oli joku seppä "vähän katsonut" = kaikki johdot irti liittimistä, puolet liittimistä samanlaisia eli johdot käy ristiin, virtalukon johtosarja sulanut jne ;D Eikä tietenkään löydy kovin hyviä johtokaavioita noihin niin vähän hankalaa on korjaaminen.