Tyhjäkäynti toimii huonosti. Tyhjäkäynnin säätöruuvi pitää olla kiinni. Jos sitä hiukankin avaa, niin kierrokset alkaa heti laskea.
Kaasari on avattu ja putsattu monta kertaa (myös ultraäänipesurilla). Kaikki kanavat on auki ja laitoin uuden tyhjäkäyntisuuttimenkin.
Seossäädönhän pitäisi toimia niin, että saavutetaan korkein kierrosluku, kun ruuvi on auki 1,5 - 2 kierrosta. Tämä asento antaa suurimman tehon ja siksi korkeimman kierrosluvun. Kun ruuvia kierretään kiinni, seos laihenee ja teho laskee ja siksi myös kierrosluku laskee. Kun ruuvia avataan optimi asennosta, seos rikastuu liikaa, teho ja kierrosluku laskee.
Minä arvelen, että minulla seos on rikas jo ruuvin ollessa kiinni. Kun ruuvia avataan, seos rikastuu lisää ja kierrosluku laskee. Mistä rikas seos tulee, jos tyhjäkäynnin seosruuvi on kiinni. Lienee 3 vaihtoehtoa.
1 Seosruuvin kautta, jos se ei suljekaan kunnolla
2 Rikastuspiirin kautta, jos se ei sulje rikastuskanavaa, kun rikastin on lämmennyt
3 Pääsuuttimen kautta, jos se ei sulkeudukkaan kaasun ollessa kiinni
Tyhjäkäynti ei voi ollakaan hyvä, kun tyhjäkäyntiseoksen säätöä ei voi tehdä.
Mikä neuvoksi? Uusi kaasariko?