Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

öljypumppu rikki ?

Aloittaja yxrutanen, 16.04.22 - klo:21:17

« edellinen - seuraava »

yxrutanen

generig savutaa helvetisti. uus pytty ja kaasari.syöttääkö liikaa öljyä. säätö kohallaan käynnistyskin on vaikeeta.

tapiovuorent

Öljypumppu ei voi syöttää "liikaa " öljyä. Onkohan pakoputkeen jo kertynyt liikaa karstaa.Onko uuden kaasuttimen suutinkoko oikea ?. Jääkö ryyppy päälle. Jos ryypyn johtoliitin on irti , niin ryyppy on koko ajan päällä.

konenikkari

Joissain laitteissa, joissa öljysäiliö on sylinterin yläpuolella,
öljyä voi valua kampikammioon, ja sitä kautta pakoputkeen mopon seisoessa.
Tuo selviää kunhan ajaa 20km lenkin lähes täysillä, loppuuko savutus?
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Tässä Generic-Skootterissa on ns. vaakaminarellikopiomoottori.
Siinä öljysäiliö on kyllä sylinterin yläpuolella , mutta öljypumppu on alempana , ja se syöttää öljyä ylöspäin kaasuttimen kurkulle.
Tässä mallissa , ei kyseistä ongelmaa voi tulla.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: tapiovuorent - 17.04.22 - klo:13:21
Tässä Generic-Skootterissa on ns. vaakaminarellikopiomoottori.
Siinä öljysäiliö on kyllä sylinterin yläpuolella , mutta öljypumppu on alempana , ja se syöttää öljyä ylöspäin kaasuttimen kurkulle.
Tässä mallissa , ei kyseistä ongelmaa voi tulla.

Eikös neste pyri aina alaspäin, vaikka mutkan kautta.
Mulla vanhempi minarelli jossa säiliö kenkien välissä
siinä ei tuota ongelmaa ole
uudemmassa oli säiliö ylhäällä, valutti talven aikana
kampikammion täyteen.
Monessa 2T laitteessa on lähtevässä öljyputkessa,
pienellä paineella avautuva venttiili.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Värkkää tankin alipainehanan öljysäiliöön.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#6
Ainakin joissain PZ19JB kaasuttimissa on tuo venttiili,
mutta se ei suurta roskaa tarvi ku vuotaa.
Moneen laitteeseen noita voi ostaa erikseen
https://www.google.com/search?q=Oil+valve+carburetor+50+2T&rlz=1C1CHBF_fiFI984FI984&oq=Oil+valve+carburetor++50+2T+&aqs=chrome..69i57j69i60l3.24542j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Tuolla keskustellaan ongelmasta
https://49ccscoot.proboards.com/thread/29057/1990-yamaha-sh50-carburetor-port
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Joissain laitteissa valuva öljy päätyy kaasuttimen uimurikammioon
syrjäyttäen siellä olevan bensiinin.
Lopputuloksena, kaasuttimessa on enemmän öljyä kuin bensiiniä.
Silloin käynnistäminen on hankalaa  :o
Ongelma korostuu kun monet tuoreöljyt on ihan litkuja
joihin on jo valmiiksi sekoitettu puolet bensiiniä tms.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)