Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa 300 HPE kokemuksia ?

Aloittaja kaukari, 09.07.20 - klo:00:45

« edellinen - seuraava »

oskuk

Ton verran menisi jos kävisin vaihtamasa Vespani uuteen. Ei siinäkään olisi mitään järkeä mutta moni ostaa uusia Vespoja. Itsekin ostin tämän uutena ;-)

Peltikiituri

Olen pikkupojasta asti ihaillut Vespoja. Omaa Vespaa ei ole ollut vielä, mutta tänä keväänä aion ainakin koeajaa Vespa GTS 300 -skootterin. Ehkä vähän käytettynä sellaisen voisin hankkiakin. Ilmeisesti kannattaa ostaa vähintään vuoden 2019 mallia. 17,5 kW ei ole paljon, mutta jos se sen 120 km/h kulkee niin minulle riittää hyvin. Keskinopeus mutkaisilla sivuteillä lienee korkeintaan 60 km/h.

Peltikiituri

Miten Vespa GTS 300 sujuu hiekkatiet? Onko kokemuksia?

Sepi6

Ei 300cc ole kokemusta mutta, pikku vespasta kyllä. Nuo menne kyllä soratiellä mielestäni ihan mukavasti, rengaskoosta johtuen vasta lanattu irtosora on aika myrkkyä, tarkkana saa olla. Varsinkin jarrutuksissa hakee. Itsellä on tuota 2-pyöräisen ajokokemusta aika paljon, tuollainen kevytkeulainen ja katurengaalla oleva on aina semmoinen "leijailevan" tuntuinen ajaa soralla.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

Löysä hiekka tai syvät urat on pienipyöräisten kaataja. Pyörä menee poikittain ja heittää skoden nurin. Sora kovalla pohjalla ei ole suuri ongelma. Luistaa mutta hallittavasti. Ohjausliikkeet on pidettävä pieninä. Kaasun hölläys vakavoittaa menoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari



Kaikkeen kuulemma tottuu, niinku jääpuikko...
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Vespister

Mielestäni GTS Vespa menee ihan hallittavasti soratiellä, kun pitää kevyen otteen ohjaustangosta. Koko ajan se tanko tuntuu elävän silloin hyppysissä.

Mutta mikä on Vespalle minusta myrkkyä, on etupyörän lukkiutuminen. Itse en toissa kesänä ollut tarkkana ja etupyörä pääsi lukkoon jarruttaessani talvesta jäljelle jääneellä hiekotussoralla.
Vespa kaatui salamannopeasti hyrrävoimien hävitessä. Keinujousituksessa ei ole samaa itseoikaisevaa ominaisuutta kuten teleskoopissa.

Koko oikea sääreni oli kuukauden Ruotsin lipun väreissä. Sini-keltainen. ;D

Coastside

Näillä on tapana lähteä lapasesta hyvin äkkiä kun lähtee. Moottorijarrutus on voimakas ja jos on sopiva alusta, se alkaa liiraamaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Todella ihana laite cruisailla wanhan rauman kaduilla,kesäaikaan,
vielä kun olisi hybridi jotta vois äänettömästi ryömimällä ajaa ja nauttia näkymistäkin  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.02.21 - klo:13:15
Todella ihana laite cruisailla wanhan rauman kaduilla,kesäaikaan,
vielä kun olisi hybridi jotta vois äänettömästi ryömimällä ajaa ja nauttia näkymistäkin  ;)

Vespa hybridi.. kiinnostava ajatus. Linkin mukaan olisi pitänyt olla jo  2006 !!  :o   Eipä oo havaintoja, onko muilla ?

https://www.greencarcongress.com/2006/04/piaggio_launche.html
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Etupäähän napamoottori ja akku boxiin. Siinä on hypridi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.02.21 - klo:20:02
Etupäähän napamoottori ja akku boxiin. Siinä on hypridi.

Joo.. onhan se mutta "petroskoi"  versio..   Skootterin variaattori voimansiirrossa on ymmärtääkseni hyvät valmiudet hybridikäyttöön. kytkinhän ei näissä kytke moottoria mukaan pyöritykseen kun voimaa annettaisiin perävälityksen puolelta jo liikkeellelähtiessä , hydraulisesti/sähköisesti ohjattu kytkin saattaisi olla vaihtoehto. Mutta kuten tuo vuoden 2006 linkki todistaa niin vielä ei liene näiden aika..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Ei taida hyvin toimia napamoottori keinuhaarukka keulan kanssa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Submariner

Tulipa ostettua uusi GTS300 HPE ja hienolla Verde Relax värillä, kohta se alkaa eli varmaan kuukausi ja pääsee hyvinkin ajamaan. Viime kesä meni moottoripyörällä uudella Triumph Rocket 3;lla, eli tehossa "pikkusen" häviää ;D mutta ei vaan Vespa kuskista motoristia tule, yli 20 vuotta Vespoilla ja lähinnä GT ja GTS malleilla niin ei niistä eroon pääse :-)
Vespa GTS300 -  2023

Vespister

Onnea Vespa-sarviin paluun johdosta!

Täällä Turussa ajokausi alkaa ihan kohtsilleen. Viikonloppuna ehkä +10 C mittarissa ja lumi jo oikeastaan kadonnut kokonaan täällä. Kovin on pölypilvessä huristelua vielä ajelu, joten ehkä aloitus minulla siirtyy pääsiäisen tienoille.