Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suzuki burgman 400

Aloittaja alli, 10.04.15 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

#15
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 28.04.15 - klo:15:05
Olen kans tässä alkanut katteleen noitaa 400 burgmaneja.. Selatessani huolto-ohjeita kiinnitin huomiota tiheisiin venttiilin välyksen tarkistuksiin eli 6000 km. Voiko HiTec tai joku muu kertoa kokemusperäisesti onko ko väli vain valmistajan/maahantuojien turhaa huolehtimista vai onko niillä välykssillä oikeesti taipumusta tuossa koneessa muuttua niin että tuo mittailu on aiheellista.
Onko noissa jotain muuta erityistä mitä tarttis tsekkailla kun menee tarjokasta tutkaileen. Tietty käyn koeajolla ja teen yleisiä havaintoja mutta olisko jotain aivan omaa burgman jutskaa mitä pitäis havainnoida.. luin jo noiden kaasutin versioiden käynnistymisongelmista.
https://docs.google.com/file/d/0B0fPe4feWkfeMmJjMGIzNmQtYTc0Mi00OWY1LWJmNDktZGExMjFmMzU4ODJj/edit?pli=1

Jeps, näin on..
AN 400 , 1. ruiskuversio vuodesta -03 vuoteen -06, MOOTTORInumero alkaa K429..  tarkistusväli on manuaalissa 6000 KM , tosin huoltomiehen kertoman mukaan niissä ei ole säätötarvetta sen useammin kuin -06 jälkeen tulleessa mallissakaan, mistä alkaen valmistaja on laittanut 24 tkm tarkistus-/säätövälin .
Säätö on perinteinen ruuvi/lukitusmutteri malli.
Edit: siis ei runko- vaan moottorinumero
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

oskuk

Kaveri väitti ostaneensa 125:n Burgerin, onko siinä jotain otsaryppyaiheita tekniikassa?

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 20.04.18 - klo:10:07
Kaveri väitti ostaneensa 125:n Burgerin, onko siinä jotain otsaryppyaiheita tekniikassa?

Mikäli on UH125 , ruiskulla ja tehty 2003 alkaen, niin on maxirunkoinen ja aivan eri skootteri kuin edeltäjänsä AN 125 joka oli kaasutinmalli ja pienempi kooltaan.
Otsanrypistelystä mitään tiedä kun tänään saan noita rullia pussillisen näppeihini ja aurinko paistaa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kalkkaro

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 19.04.18 - klo:08:56
AN 400 foorumilaiset voisivatkin vähän päivittää tähän topiikkiin tilannetta niin näkis montako näitä on ?

Minä, vm 2009; nyt ajettu 38 000
400 Burgman, 09

viisnelonen

Joo, siis minäkin viimein ostin 400 burgmanin.. parin vuoden wannabe vaiheen jälkeen  ::) eiku oikeesti tuli eteen yksi hyvin pidetty/huollettu mutta enemmistön mielestä paljon ( yli 60 tkm) ajettu.
Voin kertoa että 68 tkm mikä nyt on mittarissä ei mitenkään näy itse moottorin toiminnassa.  Kone on avaamaton ja ei vuoda eikä savuta. Käynnistyy hienosti ja kylmänä ja lämpimänä enkä ruiskun ohjauksen toimivuudessa ole löytänyt mitään mielestäni moitittavaa.
Tosin pakkaskäynnistyksiä en kyllä päässyt enään kokeilemaan.
No laittookin on, mm etukumi ja jlevy eteen. Ja varissa on kulumia mutta hihna+kytkinrumpu sekä kytkimen kitkapinnat ovat likimain uuden mitoissa. Jo tässä 04 mallissa on se 5-kenkäinen kytkin.
Värinät ja resonanssit on vähäisemmät kuin niissä kahdessa koeajamassani 600 wingissä. Referenssinä on tyhjäkäynnillä peilien ym. tärinät ja maantieajossa kahvojen ja jalkatasojen värinät.
Tiedän että ainakin HiTec on eri mieltä tuosta viimeisestä asiasta. No nuo kaksi ajamaani Hondaa, varsinkin toinen niistä, eivät olleet mitenkään huolella pidettyjä joten voi mennä sen piikkiin koko asia.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Vespister

Onnea uuden skootterin omistajalle.

Kylläpä se pääsääntöisesti tuntuu tärinän lisääntymisenä, kun männän koko ja sitäkautta edestakaisin  liikkuvan massan määrä kasvaa.

Ymmärrän voimankaipuun, mutta pienissä iskutilavuuksissa on oma charminsa.
Mihinkäs sitä skootterilla kiire on! 8)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 01.05.18 - klo:22:17
Tiedän että ainakin HiTec on eri mieltä tuosta viimeisestä asiasta. No nuo kaksi ajamaani Hondaa, varsinkin toinen niistä, eivät olleet mitenkään huolella pidettyjä joten voi mennä sen piikkiin koko asia.

No samalla tavalla voisian sanoa etti tuolla omalla Burkillakaan kyllä ollut kaikki palikat ihan kondiksessa ja siksi kokemukset siitä varsin heikot. Mutta hei, nämähän ovat vain hek.koht. kokemuksia/mielipiteitä ja pääasia on etät olet löytänyt mieleisen menopelin. Eikä noita km tartte silleen säikkyä, omassakin jo 89tkm lukemia kohta koputellaan ja yhä meno maittaa :)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

viisnelonen

Joo, pistin burgmanin  varin nippuun silleen että tuli uudet liukupalat ja kulahtaneiden rullien tilalle 18 gramman DrPulleyt. Hihnapyöristä sekä rullakupin että kiinteän vetolevyn puoli olivat selvästi kuluneet ( mielestäni erityisesti ulkokehän tuntumasta) mutta mitään pahoja uria ei ollut ja asensin ne takaisin kun uusiakaan ei ollut laittaa..
Kytkimen kitkapalat hioin ja uusin kopassa olevan kytkimen tukilaakerin ja hyvä tuli..kytkin tarttuu +3000 rpm
Hiljeni varin kilinät ja varin toiminta herkistyi sekä välitykset piteni tasanopeuksilla

Nyt on 80 mittarinopeudessa kierroksia n 4700-4800..  ? aikaisempia varveja en enään muista mutta selvästi kiekat laski ja varin toiminta tuli jouhevammaksi ( mm liukutapin rasvat oli kuivuneet ja jumitti rullakupin liikettä )

Kysymys Paljonko teillä muilla tuo an400 kiertää esim 80 ja/tai 100 nopeudessa , puhun nyt mittarinopeudesta..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kalkkaro

#23
https://www.youtube.com/watch?v=nhNfI5PvR-g

Ei ole minun kootterista  :D
Kun katsoo videon loppuun asti, niin lopussa(kin) huomaa et eroa syntyy vasta kun ajetaan yli 80km/h
400 Burgman, 09

viisnelonen

Joo, selvensi asiaa.. mulla kun ei oikeen ollut referenssiä kun aikaisemmin paikallaan oli 18 gr. koloille kulahtaneet orggisrullat.
Tuo tuubin orggisrullien korkeat kierrokset ei oikeen selity mulle kun tehohuippu pitäis olla 7500 rpm.. joko tehokäyrä jatkuu sen yli tasaisena tai sitten on jossain muussa datassa vilppiä ??
Korkein nopeushan on saavutettavissa vain suurimman tehon kierrosluvulla tai ainakin about siinä main.

No tuon videon perusteella ainakin vaikuttaa että nuo etuvarin kulumat ei vaikuta..  hmm en kyllä ole noita tuppinurin nopeuksia/kierroksia kokeillut.. saattaa olla että siellä tuo kulumisen vaikutus tuntuu.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Kalkkaro

Kaikenkokoisten Burgmannien ja kuskien tapaaminen
Suviranta, Turenki
torstaina 5.7.18 klo 18

Tule ja tuo kaverisikin.
400 Burgman, 09

Kalkkaro

400 Burgman, 09

arla_m6

Huomennahan on myös Janakkalan Mallinkaisilla, Kouluraitti 1, motoristikahvila. Sinne siis santsille. Klo 17.30-20.  :)

Renata

Burgmanneja ei Mallinkaisissa näkynyt, 5 Vespaa oli. Toinen toistaan kauniinpia.
Mutta huomenna kuitenkin sataa

viisnelonen

Perjantaina oli P-laatikossa tämä:    https://www.ebay.com/itm/All-Balls-Front-Brake-Master-Cylinder-Rebuild-Kit-18-1001-41-7784-21-81001/333172208620?fits=Submodel%3AAN400%7CMake%3ASuzuki&epid=209974503&hash=item4d929c73ec:g:fGMAAOSwAPxcwyP9   krj sarja.
Jahka saan setin paikalleen niin näkee oliko arla_m6 oikeassa.. toivottavasti, sitten nuo jarrut oliskin ok kaikin puolin. Edessä  uusi jlevy ja takasatulan asennonkorjaus+liukutapin pidennys toivat jo selvän parannuksen.
Variakin on uusittu etupään osalta, Uudenveroiset rullakuppi ja vetolevy pidensivät välityksiä hieman lisää mutta takalimppu pitää vielä purkaa ja tarkistaa kulumat sekä voidella.

Tuossa takajarrusatulassa oli/on tehtaan suunnitteluvirhe. Kun jarrulevy on kulunut ja jarrupala kuluu loppuun niin liukutappi (liian lyhyt) pääsee luiskahtamaan ulos liukupinnastaan siten että jarrusatula menee vinoon  ja mäntä jarruttaessa lähinnä kallistaa satulaa/jarrupalaa.
Oli siis heikko jarrutusteho ja kahvan liikerata lähes loputon/kumimainen. Modasin pidemmällä tapilla ja poraamalla liukutapin pesän pidemmäksi. Tuli hyvä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250