Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

JakeS

Lainaus käyttäjältä: Eki - 02.06.13 - klo:22:00
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 31.05.13 - klo:16:12
VOi *ittu. Kiroillahan ei saa, mutta on se poppi kumma kun laskurissa näytti  sen 370 egee vuodessa vanhalle skopalle, mutta nyt kun päivitin tuon skoden 300-350 ja tuli uusi lasku niin yllättäen 765 € !!! + lisäksi vanhasta Beverlystä tuli 625,58 € lasku.  Käsittämätöntä vedätystä. Noh, laitoin ajoneuvon tiedot tuohon SP:n vakuutuslaskuriin ja lopputulos 450 € / vuosi. Olen SP:n asiakas pankkipuolella niin pakko soittaa konttoriin ja kysellä saako sitä kautta jotakin lisäalennusta. Verkkokaupassahan on varattu kohta "alennuskoodille".
Kehotan muitakin seuraamaan POP:n toimintatapoja....
Otin heti pop vakuutuksen kun täällä näin jo keväällä halvimmaksi ja se myös on sitä, noin 185.00 ekee kaskon, (ei täyskasko) kanssa. Eki
Mopoissahan ei vakuutusmaksuissa kovin suuria eroja yhtiöiden kesken ole?  minulla mopojen vakuutukset olleet luokkaa 130€ vuosi.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

kani

Minä vuonna?!? Äskenkin kun kävin kilvittämässä mopon taas liikenteeseen -> IF  hinta noin 250e/vuosi. Heh heh. Piti kysellä että ei kai tässä varmasti ollut mitään kaskoa mukana.. Kotona tein sitten siirron POP:ille netissä, 150 oli ilman kaskoa ja valitsin 180 kaskolla kun viime syksynäkin yksi skootteri varastettiin kun oli kaverilla lainassa. Mistäs saa 130 egellä ja millä tiedoin, omistajan ikä, paikkakunta?

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 03.06.13 - klo:02:41
Mopoissahan ei vakuutusmaksuissa kovin suuria eroja yhtiöiden kesken ole?
----------------
Ainakin Sampan tekemän vakuutuskyselyn mukaan on eroja. Oma Fennian mopovakuutus (Zoomer) oli kyllä joka vuosi halvempi kuin Sampan tutkimuksessa ilmoitettu hinta -- noin 150 euroa / vuosi. Joissakin yhtiöissä säästää kympin maksamalla yhdessä erässä. Keskittämällä voi myös saada hintaa alas. Hinnan saa selville laskurista (tarvitaan pankkitunnukset).

Fennian laskuri:
http://www.fennia.fi/LaskeJaOsta/
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

JakeS

Lainaus käyttäjältä: kani - 03.06.13 - klo:09:20
Minä vuonna?!? Äskenkin kun kävin kilvittämässä mopon taas liikenteeseen -> IF  hinta noin 250e/vuosi. Heh heh. Piti kysellä että ei kai tässä varmasti ollut mitään kaskoa mukana.. Kotona tein sitten siirron POP:ille netissä, 150 oli ilman kaskoa ja valitsin 180 kaskolla kun viime syksynäkin yksi skootteri varastettiin kun oli kaverilla lainassa. Mistäs saa 130 egellä ja millä tiedoin, omistajan ikä, paikkakunta?
Pohjantähteessä mopojen vakuutukset on. Paikkakuntana vantaa ja ikää riittävästi. Pojan sf 2:ssa taitaa olla osakasko.
Voihan se olla että on muistikatko hinnan suhteen, mutta täytyy yrittää tonkia vakuutuskirjat jostakin.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

khaosaming

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 03.06.13 - klo:12:07
...ikää riittävästi.
---------
Joissakin yhtiöissä mopovakuutuksen hinta on halvempi, jos omistajana ja haltijana on aikuinen. Mopoikäisen kollin vanhemmat usein ottavat vakuutuksen omiin nimiinsä, jotta säästäisivät. Kannattaa käyttää noita laskureita.
Four wheels move the body, two wheels move the soul.

JakeS

No niin. Asia kun jäi vaivaamaan niin tuli kaivettua kaikki vakuutuslaskut esiin ja todellakin tuo 130 € ei ihan riittänyt. SF 2:n vuosimaksu osakaskolla (palo,varkaus) on vuodessa 163,77 € ja vakuutusyhtiö todellakin pohjantähti.
On hiukan hankalaa muistella kun noita vakuutuksia on "yrittäjällä" monessa yhtiössä (fennia, pohjantähti, Pohjola, POP)  :(
Kaikki laitteet niin omat, vaimon ja lasten on aina rekisteröity minun nimiini .
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

pena

mulla nousi vakuutusmaksut  nyt on liikennevakuutus 220e ja osakasko 60 eli 280e taidan jo kaskon jättää pois  kun skooterin arvo on n 400e ja vaihtaa if;in ,pop iin jaa ikä oli 57v  :)

speed 3

itellä on tapiolassa vakuutus.  enne oli 213 € mut nyt on 196 €
ex-speedfight3 vm-10

jouni

Kilvet pitää viedä konttorille jos haluaa saada vakuutukset toppiin,mutta pitääkö mopo sitten katsastaa kun hakee kilvet uudelleen.

Juissi

Ei pidä, jos antaa kilpien poisviennille syyksi esim.
Käyttäjän puutteen.
Jos otat pois kilvistä vaikka runkovaurion takia, niin leimalle joutuu.
Entisöinti on hyvä veruke, toinen on käyttäjän puuttuminen.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

InsOmnia

Kaiken kun suhteuttaa järjellä, niin miksi viedä kilpiä pois vakuutusmaksujen takia? Kilvistä poisto maksaa ja kilpien takaisin saanti maksaa.  :o Samalla rahalla selviää, kun maksaa vakuutukset kiltisti ja ajelee kun mieli tekee. ;D

Tosin jos aikoo vaikkapa vuoden pitää taukoa ajelusta, niin siinä on jotain ideaakin. Mutta silloin ei ole mitään väliä, millä syyllä kilvet vie konttorille, kunhan ei syyksi ilmoita totaalinen tuho. :o

tommi

Kyllähän tuossa jää selvästi voitolle kun se kilpien palautus maksaa vain kympin ja uudelleenrekisteröinti 19 euroa. Vakuutusmaksuhan on 170e vuodessa ja puolessa vuodessakin kertyy maksettavaa 85e joten säästöä tulee reilusti. Itse olen poistellut mopoa rekisteristä jo kolme kertaa ja hakenut uudestaan kilvet 6-8kk:n jälkeen joten säästöä on tullut jo 150-200 euroa.

Ottaisin mieluusti joka syksy mopon pois rekisteristä ja rekisteröisin uudelleen keväällä koska siinä säästäisi sievoisen summan mutta kun on kuulemma se 12KK.n sääntö olemassa niin ei viitsi ihan joka vuosi kokeilla onneaan. Tähän asti ei ole ollut mitään ongelmia mutta eipä sitä koskaan tiedä milloin hoksaavat että kyseinen sääntö on tosiaan olemassa..

Samppa

Itselläni, kun on useampia skoottereita ei 12 kuukauden sääntö niin haittaa. Aina saa jonkun pidettyä kilvissä ja osan poissa kilvistä. On todellakin turhauttavan tuntuista maksaa vakuutusyhtiölle myös noista seisovista, joilla ajettaisiin ehkä se viisi kertaa vuodessa. Koko tämä järjestelmä on mielestäni turhauttavan huono, nimen omaan harrastajaa ajatellen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

tommi

Näinhän se on. Ja tuo 12kk:n sääntöhän on sorvattu nimenomaan sen vuoksi ettei porukka ottaisi aina ajokauden päätteeksi skodea pois rekisteristä ja keväällä sitten takaisin kilpiin. Tuollahan voi hyvin kiertää ne turhat vakuutusmaksut kun skodella ei ajeta.

Noh, vielä turhauttavampaa on kelkkailijoilla jotka joutuvat maksamaan koko vuoden vakuutusmaksut vaikka huonoina talvina ei pääse ajelemaan kuin 2-3kk..

Samppa

12 kuukauden säännön pystyy kiertämään siten, että "myy" skootterin vaimolle, joka ottaa rekisteriin. Sitten, kun ottaa rekisteristä pois, niin taas myy minulle ja rekisteriin. Tämä on itseasiassa konttorilta kerrottu asia.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.