Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Toisaalta asian voi nähdä niinkin, että mukulan vanhemmat eivät kustanna perillisensä mopoilua, vaan piltin pitää itse huolehtia harrastukensa kuluista. Malli on oikeastaan aika hyvä, mitään ei saa ilmaiseksi, eikä raha kasva puussa. 15 vuotiaan luulisi jo olevan kypsä tienaamaan käyttömaksunsa vaikka äitiä auttamalla kotona.. Itse tiedän sellaisiakin lapsia jotka ei tee mitään ja valittavat sitten koska viikkorahaa ei tulekkaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

karkulainen

Lainaus käyttäjältä: FrozenCorpse - 09.10.09 - klo:12:41
Voivoi.. Nykyajan uusavuttomat mukulat!
Haluatko kohdentaa johonkin ryhmään vai osoitatko henkisen vajavaisuutesi yleistämällä? ::)

Äläkä rupea inttämään vastaan, kaikki ei ole sellaisia kuin mielessäsi kuvittelet. On niitä asiallisiakin nuoria. ;)
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

karkulainen

Kuten jo kirjoitinkin tänne aikaisemmin, porukat maksaa vakuutukset. Minä maksan kaiken muun bensoista varaosiin, yhtään en ole vanhemmilta pyytänyt rahaa osiin tai bensoihin, riittää että ne hoitaa vakuutusasiat (ja onhan se niillä halvempikin).
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

mrek


Pyrres

IF taisi olla 199â,¬ osakaskolla jossa varkaus, ilkivalta, hirvi, ja palovakuutus ainakin. Omavastuu 150â,¬ 21v mieshenkilö ja mopo on 2009 CPI Formula R (hintaa uutena 1200â,¬).

Ja kerran jo varkaustilanteessa tullut testattua toiminta. Jincheng Sudoku 2009 varastettiin kesällä. Varsin mallikasta oli. En toki heti saanut uutta skootteria tilalle kun varkaudesta kyse, mutta ei ongelmia. Mopo meni lunariin ja sain uuden tilalle. Korvauksena uuden mopon hinta miinus omavastuu (990â,¬-150â,¬).
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

-Jarkko-

Tapiola 140e (sis osakaskon) -00 Kymco Cobraan.

Pyrres

Jos jengi viittis ikänsä, sukupuolensa ja paikkakunnan laittamaan. Nekin kun vaikuttaa aika olennaisesti.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

jalat

Tampere, 30v mies. Aktiasta pelkkä liikennevakuutus fudeen noin 105â,¬.
(sama hinta muutaman vuoden nuoremmalle naiselle)
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

pena

if vakuutusyhtiössä  osakasko  193e vuodessa ,olen 54 vuotias asun helsingissä skootteri kymco super9 vm 2006.vakuutusmaksu tuli juuri, että on ajankohtaista tietoa.

A_sentaja

42 vee miäs, mopossa perusvakuutus ilman kaskoja ja varkauslisiä. yhtiö tapiola ja hintaa 175e.. Lisäystä, vaihdan yhtiön halvempaan ennen uutta vakuutuskautta..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

newermind

Äijän ketale, ikää 54 wee.

Nordea Vakuutus (lähtöhinnat)
Liikenne 158,16 e
Osakasko 57,33 e

Auton liikenne ja täyskasko sekä kotivakuutus samaisessa yhtiössä, jolloin alennuksia yllä olevasta osakaskosta 4,5% kanta-asiakasalennusta sekä 15% sopimusalennusta.

Skoden vakuutukset yhteensä alennusten jälkeen 204,70 e.
*Sole poka mikhän, saata mie sinnehi pärähyttää*
Baotian BT49QT-7C * Suzuki GT 125 vm. 1974

Eki

Lainaus käyttäjältä: newermind - 11.11.09 - klo:23:38
Äijän ketale, ikää 54 wee.

Nordea Vakuutus (lähtöhinnat)
Liikenne 158,16 e
Osakasko 57,33 e

Auton liikenne ja täyskasko sekä kotivakuutus samaisessa yhtiössä, jolloin alennuksia yllä olevasta osakaskosta 4,5% kanta-asiakasalennusta sekä 15% sopimusalennusta.

Skoden vakuutukset yhteensä alennusten jälkeen 204,70 e.
Entinen Veritas ja nykyinen Aktia 105.00â,¬/vuosi, otettu neljässä erässä ei kovin paha, taitaa olla halvin pakollinen liikennevakuutus mopoille?`Eki

Pyrres

Juu mutta ei tuota ns pakollisena pahana kannata ottaa. On nimittäin varsin olennainen turva jos mälli sattuu. Joistakin vakuutusyhtiöistä olen kuullut pahaa sanottavaa juurikin siinä suhteessa että hinta on toki halvempi, mutta kun korvausten aika tulisi niin ei aina oltaisikaan halukkaita maksamaan mitään ennen kunnon tappeluita. Siksi itse en ottanut itse ns halvinta mahdollista vaan kattavimman minkä fiksuun hintaan saa.
Ajovälineet:
VW Kupla -65 rakenteilla vielä pirteämmällä koneella
Solifer SM -77 projektina kuplan rinnalle hiukan rauhallisempi kruiseri
CPI XS250 -10 TL-mönkijä työmatkakulkineena ja leikkikaluna

Testierkki

Vantaa, vaivaset 32vuotta. perusvakuutus ja täyskasko 2x vuodessa maksan joten bojot ja lisät mukaan lukien 292,66e vuodessa. joo ja voisi tietysti mainita mistä.. tapiolasta

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 12.11.09 - klo:07:39
Juu mutta ei tuota ns pakollisena pahana kannata ottaa. On nimittäin varsin olennainen turva jos mälli sattuu. Joistakin vakuutusyhtiöistä olen kuullut pahaa sanottavaa juurikin siinä suhteessa että hinta on toki halvempi, mutta kun korvausten aika tulisi niin ei aina oltaisikaan halukkaita maksamaan mitään ennen kunnon tappeluita. Siksi itse en ottanut itse ns halvinta mahdollista vaan kattavimman minkä fiksuun hintaan saa.

Vakuutustarkastajat ovat nykyään yksityisyrittäjiä/ulkoistettuja yrityksiä, joilta _jokainen_ vakuutusyhtiö ostaa vakuutustarkastuspalvelut. Tämä siksi, ettei yksikään vakuutusyhtiö saa kilpailuetua "nopeammasta toiminnastai ja varmemmasta maksupolitiikasta", joten tuo kirjoituksesi maksunopeuksista/- haluista on aika vahvaa mutupuhetta.

Itsellä edelleen Pohjolassa vakuutukset, OP-bonusasiakasalennus -3%, keskittämisalennus -7%, kanta-asiakasalennus -8%, totaalisumma liikennevakuutukselle+osakaskolle ~200e.
Pohjolassa autovakuutus, kotivakuutus, lapsivakuutukset jne, ja auto meni lunastukseen tuossa syksyllä... tarkastaja tarkasti auton päivässä, ja kaksi päivää kolarin jälkeen oli rahat tilillä. En kehuisi ainakaan hitaaksi.
Baotian BT49QT-12 vm. '07