Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

oskuk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 10.08.14 - klo:13:49
Lähitapiolasta pakollinen liikenne vakuutus solifer retroon 155€ ja keeway flash electric 180€.. ihmetyttää Toi hintaero.. kumpikin vm 2012

Kumman pitäisi olla kalliimpi? Vai pitäiskö olla kommunistinen tasahinta kaikille?

tommi

Keeway on sähköskode, ja maksanut uutena selvästi enemmän kuin Solikka. Kait se ero johtuu siitä..

joni_k

no kommunistista tasahintaa meinasin tai jos se kw per kg katotaan niin sähkömopossa ois pitäny maksaa jopa vähemmän.. :D en usko että pakollisessa liikennevakuutuksessa mopon arvoa katotaan kerran se vakuutus ei sitä korvaa kuitenkaan.

tommi

Jostain se ero kuitenkin johtuu, ei sitä ole hatusta vedetty. Olisiko käyttöönottopäivä siinä Keewayssa selvästi myöhäisempi kuin Solikassa? Otettu käyttöön loppuvuodesta 2012, kun taas Solikka alkuvuodesta? Ikäähän tuossa ainakin katsotaan. Saattaa olla että kuukaudetkin lasketaan.

joni_k

Näin voi olla.  Eihän sitä tiedä jos tässä välissä hinnatkin on noussu.. ;D

Renny

Lainaus käyttäjältä: Renny - 09.01.14 - klo:12:45
Lainaus käyttäjältä: Renny - 03.01.13 - klo:00:49
Baotianin vakuutuskirja kuluvalle vuodelle putkahti postiluukusta ja hintaa oli Lähivakuutus liikennevakuutukselle muljauttanut 174 €. Neljä vuotta sitten kun kiinalainen ihme ilmestyi talouteen niin hintaa oli 105 €. Parin vuoden kuluttua vakuutusmaksujen määrä ylittää skootterin hankintahinnan. ;D
No niin, lainaan itseäni.  ;D
Lähitapiola lähestyi tälle vuodelle ja liikennevakuutuksen hinnaksi on muodostunut 191 euroa. Meikäläisen vuotuisissa ajoissa se tekee noin euron kilometri. Pitäisi ehtiä enemmän skootteroimaan! :P
Päivitys vuodelle 2015, LähiTapiolan liikennevakuutus 210,03 euroa.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Renny - 23.12.14 - klo:09:38

Päivitys vuodelle 2015, LähiTapiolan liikennevakuutus 210,03 euroa.

Kallista on, kannattaisi harkita harkita yhtiön vaihtoa, minulla POP-vakuutuksessa v 2015  151,61€. Edellinen vuosi meni samalla hinnalla.

Säästöllä saa lähes 10 tankillista bensaa  :)
Keep the shiny side up and the rubber side down!

EeTee

Miksi suotta vaihtaa, ostaahan joku bensaakin ABC:ltä, yhteistä Tapiolaan on, kallis hinta ja molemmista saa S-Boonusta...
ZN50QT-11
Titan T2

xx851z

Lainaus käyttäjältä: EeTee - 23.12.14 - klo:10:30
Miksi suotta vaihtaa, ostaahan joku bensaakin ABC:ltä, yhteistä Tapiolaan on, kallis hinta ja molemmista saa S-Boonusta...

Juuri näin. Menee vähän off topicicsi mutta erehdyin ostamaan bonusten toivossa ja laiskuuttani joulukinkun S-marketista hintaan 4.39/kg. Sama HK:n kinkku paikallisessa Halpahallissa 3.95€/kg. Siinä meni taas kuukauden bonukset, jotka ovat minulla keskimäärin 3€/kk, eläköön osuuskauppa-aate >:(
Keep the shiny side up and the rubber side down!

Renny

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 23.12.14 - klo:10:21
Lainaus käyttäjältä: Renny - 23.12.14 - klo:09:38

Päivitys vuodelle 2015, LähiTapiolan liikennevakuutus 210,03 euroa.

Kallista on, kannattaisi harkita harkita yhtiön vaihtoa, minulla POP-vakuutuksessa v 2015  151,61€. Edellinen vuosi meni samalla hinnalla.

Säästöllä saa lähes 10 tankillista bensaa  :)
Joo, nyt pitää kilpailuttaa. Muuan vuosi sitten Lähivakuutus oli halvin vaan fuusiot näköjään nostaa hintaa  ;D


konenikkari

Itse aion seuraavaksi vertailla moposkootterin ja isompien skoottereiden vakuutusmaksuja,
minulla kun jo on kunnossa tuo ajokorttiasiakin  ::) ei tarvi osallistua https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1025. ::)
Jos oikein olen ymmärtänyt, jostain minulle käsittämättömästä syystä,
saattaa isommankin skootterin vakuutusmaksu olla halvempi kuin minun moposkootterissa.
Ja hinnat siis saattaa vaihdella merkki ja malli kohtaisesti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Partanen

Jos mopoilla on kovasti ollut vahinkoja, niin joku yhtiö voi nostaa maksut sille tasolle, että vain yksinkertainen käyttää sen yhtiön vakuutusturvaa. Ei mun mielestä mitenkään käsittämätöntä siis.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

konenikkari

#507
Ok, käsitin, siis minun aerox kuuluu luokkaan jolle on sattunut paljon vahinkoja.
Vakuutusyhtiöiden kesken ei ole merkittäviä eroja.
Minä siis, yksinkertaisena, valitsen seuraavaksi ajoneuvokseni skotun merkistä ja koosta riippumatta sen jonka vakuutusmaksu on kohtuullisin.
Ja vakuutusyhtiöt, siis näin toimien, vaikuttavat, mitä merkkejä ja malleja löytyy liikenteestä Pöh.
Tosin jo hetken aikaa on ollut suuntauksena, skotu seisoo tallissa,eikä vakuutusfirma saa tililleen minkäänsuuruista suoritusta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

oskuk

Vakuutusmaksut ovat kai halvimpia uusilla malleilla, harvinaisilla malleilla ja niillä, joista nuoret eivät pidä.

konenikkari

Perkele!! ja minä siis hyväuskoisena olen ajellut vuosikausia nuorisomopolla.
PS oskuk onnea nuorelle parille  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)