Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Bensoista (oktaanit, alkoholi, yms)

Aloittaja anaalikisti, 10.05.08 - klo:22:44

« edellinen - seuraava »

purgiaali

http://www.neste.fi/doc/ktt/13866_fin.pdf

Käyttörajoitukset
VAIN MOOTTORIPOLTTOAINEEKSI - EI SAA KÄYTTÄÄ PUHDISTAMISEEN TAI LIUOTTIMENA. BENSIINIÄ EI
SAA IMEÄ LETKUN KAUTTA SUULLA.  ;D

FrozenCorpse

"Sammutusaineet joita ei pidä käyttää turvallisuusyistä: Vesi"
Eikö bensa/etanolipalo sammu vedellä, vai miksi pitää olla hiilidioksidijauhetta?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

tjkarkka

Keskustelin kerran palokunnan väen kanssa, kun ne käyttivät agregaattejaan tyhjiksi vanhoista bensoista. Yksi brankkari kertoi, että jos haluaa pienkoneiden toimivan, vanhoilla bensoilla niitä ei kannata käyttää. Pienkoneet (joihin alle 50cc mielestäni myös kuuluu) vaativat aina 98 oktaanisen bensiinin. 95 tai alle polttaa pitkässä juoksussa kannen.
Itse ajelen 98 oktaanisella ja n.joka neljänteen tankilliseen Wurthin bensiinin lisäainetta 5ml sekaan. Pitää suuttimet sun muut puhtaana hartsista, jota sinne bensasta hiljalleen kertyy. Käytän samaa lisäainetta myös ruohokoneessa, sahassa ja polttomoottoritrimmerissä. Hyvin pelaavat ja lähtevät käyntiin.

pekpel

98 tai V-Power tankissa.
Jos ei saa kolmeen tankkaukseen V-Poweria niin tippa tai kaksi B&B:n lisäainetta.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Jarkko-

#34
Mitä te nyt nysväätte, kymcossa oli keväällä viime syksyistä 95 bensaa tankki täynnä joten se ajettiin loppuun ja 95 ollaan menty eikä mitään ongelmia ole ollut.
Aikoinaan mulla oli mökkimopona honda monkey joka viikot oli mökillä liiterissä ja viikonloput ajettiin, bensat haettiin kyläkaupalta jossa säiliöt oli maan päällä.
kerran sattui sellainen juttu että honda ei tahtonut käydä sitten millään, no mopo korjaamolle ja syyksi löytyi syöpynyt sylinteri, koloja koko pytty täynnä.
Korjaamo veikkasi syyksi tuota kyläkaupan bensaa jossa saattoi olla kosteutta joka sitten jäi koneeseen talvella ja ruostutti sylinteriä kun mopo viikot seisoi.
Porautettiin pytty ja ajettiin paremmilla eli kaupungista ostetuilla bensoilla, ei enää ongelmia.

Velipoika sai aikoinaan uuden Yamaha Neo´s:in, tätäkin tankattiin milloin milläkin eikä koskaan mitään ongelmia, 2 kesää tuolla ajettiin ja takuun vaatimat huollot tehtiin liikkeessä.




Coastside

#35
Karsta on yksi ongelma joka johtuu yhtä paljon bensasta kuin öljystä. Putsasin juuri männän ja taitaa olla paras tehdä siitä rutiini pari kertaa vuodessa.

Isompi suutin vähentää karstaa. Vaalea sävy tulpassa kertoo että karstaa tulee myös.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Eihän me jarkko nysvätä.

Kukin ajaa millä haluaa, minä nyt 98:lla tai V-Powerilla.

Olinhan minäkin joskus nuori ja olihan minulla silloinkin mopo.
Tunturi-pappa, pytty vuorattiin pellillä jotta lämpö pysyi tallella ja tankattiin naapurin isännän Valtti puunsuoja-ainetta menoa varten.
Pullossa oli vähän faijan ladasta varastettua bensaa jolla saatiin mopo käyntiin ja kuumaksi, lennossa vaihdettiin sitten letku tankille.
Savu ja haju oli karsea, mutta ei tarvinnut kävellä.
Selkään saatiin kun kiinni jäätiin ja solkipuolella.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Pikkuveli teki niin että talon isännän riihen takaa löyti ilm. kaikkea betrolia ja löpöä sisältänyt, jo vuosia lojunut tynnöri. Litku haisi ja paloi, siis mopon tankkiin ja se kävi. Asiaa auttoi erään metsään sijoitetun autonromun tankista löytynyt bensa. Ajeli kunnes joku fiksu kyläläinen puhkoi kumit.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

#38
Voi Jee
Jos nyt painaisi pitkin katuja niillä litkuilla kuin ennen, saisi kaikki kukkahattumummot ja viherpiipertäjät kimppuunsa nopeemmin kuin jenkkien ohjukset.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.06.10 - klo:22:00
Karsta on yksi ongelma joka johtuu yhtä paljon bensasta kuin öljystä. Putsasin juuri männän ja taitaa olla paras tehdä siitä rutiini pari kertaa vuodessa.

Isompi suutin vähentää karstaa. Vaalea sävy tulpassa kertoo että karstaa tulee myös.

No tuossa nyt ei ole mitään järkeä, se karstan määrä mitä tuonne vuodessa ajoaikana tulee, on vähäistä tai sitten nämä nykypäivän kiinaihmeet on aivan sekundaa.
Mopoaikana ajettiin parhaimmillaan 5 vuotta ympäri vuoden avaamatta konetta sen kummemmin, kun alkoi sirittämään niin pytty poraukseen ja kovaa ajoa.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 19.06.10 - klo:11:56
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.06.10 - klo:22:00
Karsta on yksi ongelma joka johtuu yhtä paljon bensasta kuin öljystä. Putsasin juuri männän ja taitaa olla paras tehdä siitä rutiini pari kertaa vuodessa.

Isompi suutin vähentää karstaa. Vaalea sävy tulpassa kertoo että karstaa tulee myös.

No tuossa nyt ei ole mitään järkeä, se karstan määrä mitä tuonne vuodessa ajoaikana tulee, on vähäistä tai sitten nämä nykypäivän kiinaihmeet on aivan sekundaa.
Mopoaikana ajettiin parhaimmillaan 5 vuotta ympäri vuoden avaamatta konetta sen kummemmin, kun alkoi sirittämään niin pytty poraukseen ja kovaa ajoa.

Järkee tai ei mutta omassa olen karstan vuoksi joutunut avaamaan koneen ja huomannut että laihalla käydessä se polttaa karstan kiinni mäntään. Isommalla suuttimella se oli osin kiiltän puhdas.
Muistan itsekkin ne mopoajat jolloin ei tarvinnut karstaa poistella vaikka olisi ollut vartin homma.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

Pitäis kokeilla tuota 98 ihan kokeilu mielessä pari tankillista.
Mulla nyt on tuon 63cc kanssa ajettu 800km,jouduin avaamaan kun pakoaukon pinnapultin reiästä meni kierteet.

Oli siellä aikas paljon karstaa näin lyhyen ajan aikana,kannessa ei pahasti jämähtänyttä karstaa,männän päällä oli jo aika paksu kerros.Tulppa maito kahvin värinen.suutin 90.

Samppa

Karstasta.

Annetaanko kinkkien korjaamokirjoissa nelareihin karstan puhdistusvälit?
En nimittäin ole tällaisesta aikaisemmin kuullut muuta kuin 2-tahtisissa (esim. Piaggio 16 000 km / 3 vuotta).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

karkulainen

Kinkeille ei ole määrätty mitään karstanputsausväliä.

Minulla ei tullut karstaa paljoakaan sen ~8500km aikana mitä tuo oli avaamatta/putsaamatta, yksi syy voisi tietysti olla ajotapa jne. tai se valve cleaner mitä kokeilin syksyllä.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Coastside

klik

Pari tonnia edell. putsauksen jälkeen ajetun kinkin mäntä. Huomaa naarmut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04