Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

kani

Yhdeltä puolelta on tulppa maitokahvin värinen ja toiselta tosi vaalea. Suuttimina nyt pääsuutin 86 ja tyhjäkäynti 36. Taitaa vaatia vieläkin isompaa suutinta, tuo 86 löytyi vanhasta PD19 kaasarista. Tuossa gy6:lta tulleessa PD18 kaasarissa oli 84 ja 32. Ainoa isompi sitten oliskin jo 98, mennee ehkä jo vähän yli? Eipä se kyllä haittaa kokeilla, saa vähän lisää suuntaviivoja.

kani

Onpa löysä kalvo tässä kaasarissa, kun neulaa säätää pitää antaa pari tuntia kalvon kuivua että se kutistuu taas sen verran että saa laitettua paikalleen. Hidasti ikävästi parhaan neulan asennon löytymistä :(

pekpel

Ajele vaan shellin v-power nitrolla..
Pikku loraus masinolia auttaa kans, itellä on tuon takia useampia kalvoja hyllyssä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kani

Ei tuntunut missään olevan varastossa 40 koon tyhjäkäyntisuutinta, mutta Kymco maahantuoja Masco ja jälleenmyyjä Msa center sattuu olemaan lähellä kotia ja sieltä löytyi tuoteluettelosta  ja jopa hyllystä isompaa tk-suutinta.  Mascon tuoteluettelossa on 40 kokoinen suutin, mutta Msa centerin myyjän kanssa puhelimessa juteltuani sanoi että vaikka ne on tilanneet kymcolta 40 suutinta tulee postissa 35 numeron suutin?!

Tässäkin suuttimessa on numerona 35 mutta ovat porauttaneet suuttimen isommaksi, tämä nyt kokoa 42. Aamulla jos lupausten mukainen pakkasyö toteutuu näkee vaikuttiko kylmäkäynnistyksiin. Suuttimen hinta oli 18 euroa  :o. Vaikutti kyllä selkeästi käyntiin ja tk-säätöihin lämpimänä, katotaan miten käy aamulla, olisko vihdoin vähän positiivisempaa  ylläriä tiedossa, lähtiskö mopo isäntää paremmin käyntiin aamulla..

Neulaa nostamalla sain seoksen paremmin kohdilleen, ei ole enää tulppa turhan vaaleana. Jos tuo tyhjäkäyntisuutin parantaa toimintaa kylmäkäynnistyksissä, voisi hommata 92 pääsuuttimen, ja kokeilla seuraavaksi. 98 oli liian iso.

Coastside

#1189
TK suuttimia voi olla vaikea saada suurempaa kuten ed. oli. Poraaminen ei juuri onnistu itse tehden. Jos siitä saa jonkin langan läpi, voi hangata väljemmäksi vaikkapa hiomatahnalla, pyörittäen samalla. Ohutta lankaa saa venyttämällä jotain liki sopivaa metallilankaa.

Tuloksen mittaamiseen ei ole helppoa keinoa vaan täytyy kokeilla ja tehdä niin että voi arvioida väljentymisen edelliseen verraten. Voi kyllä yrittää vetää jonkin langan ja sen kartio-osalla, joka venyttäessä syntyy mittailla läpäisyä.

Mittaamiseen voi koettaa tehdä astian jonka pohjaan suuttimen kiinnittää ja mittaa valumisajan samalle nestemäärälle samassa lämpötilassa. Saa suhteellisen muutoksen prosentteina.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Joo, nämä on porautettu jossain hienomekaniikkapajassa. Mutta ei auttanut, tänään meni jopa eilistä enemmän potkuja, parisenkymmentä että lähti. Pakkanen oli vähän kovempi mutta pikkupakkasiahan nää vasta on..

Aika jäykkä kone ekan kymmenen potkun aikana, startti pyöräyttelee 72 pyttyä niin hikisesti ettei käynnisty sillä. Eipä tuo haittaisi jos viidellä - max kymmenellä potkulla heräisi mutta...

mikähän tässä on niin kankeeta.. Shellin 5w40 öljyt nyt käytössä kun ei muutakaan sattunut olemaan.

Tulppa uusi, pickup lähellä magnetoa. Onko kipinä liian heikko kun suutinkin ja kaasari vaihdettu. Puristuksia pitäis olla kun on raskas polkea ja tehoakin on selvästi.

Onko jotkut kaasarit vaan huonoja kylmäkäynnistymään? Vaatiiko kiinteäluistisen kaasarin missä paremat säätömahdollisuudet?

Täytyy vielä tarkastaa yleismittarilla tuleeko ryypylle sähköä mutta alkaa ideat olemaan vähissä. Näillä eväillä jää tilausta vaille olevat nastarenkaat ostamatta..

tapiovuorent

Niin. Jos ryypylle ei tule sähköä ,niin ryyppyhän on koko ajan "päällä". Kylmäkäynnistyvyyteenhän tällä ei ole merkitystä . Käynnistymisen jälkeenhän ryyppy alkaa sulkeutua kun kone lämpiää. Ymmärsinkö oikein ,että epäilit käynnistyvyyden osasyynä olevan ,ettei ryypylle tule virtaa.

kani

Joo, niinhän Se olikin että ryyppy toimi käänteisesti. Ei ollut ajatus mukana aamuunissaan.

Joillain käynnistyy vielä -10-20 pakkasillakin, millä kaasarilla? Tosi hikinen kapistus tää on ollut käynnistymään kolmella eri kaasarillakin..

Voiko puola olla heikko kun tulppakin on vaihdettu?

Lämpimällä kelillä lähtee parilla potkulla käymään.

kani

Tuli tilattua setti 24mx.fi:stä, eikä ollut pahan hintainen:

TILAUKSESI

24moto Adapterilevy 12way 27mm
1 x 3,90 € 16,20 €
Imukaula 24mm Hopea
1 x 2,90 € 9,90 €
Kaasutin Mikuni 16mm
1 x 19,90 € 54,10 €
Tuotteet: 26,70 €
Postipaketilla: 9€
PayPal: 0€

Jospa noista sais askarreltua luistikaasarin kiinni ihmeeseen.

Coastside

#1194
Sähköryypyn saa auki kiertämällä vastapäivään kierreliimatun ala-osan varoen tekemästä jälkiä. Sisällä on pari jousta ja messinkiosia ja teräksinen pilleri joka kuumenee sähköllä. Pilleri näyttää hapettuvan ja ryypyn kuumenemattomuus on seuraus. Kevyt hionta ja taas toimii. Kannattaa mitata mihin tasoon ryyppy oli kierretty alunperin ja säätää sitä siitä joko ulos tai sisään. Uloskiertäessä se on kauemmin päällä. lämpöliikevara on 3 mm. Johtokin kannattaa tarkistaa sekä liitin.


Jos kovissa sateissa on käynnistysvaikeuksia kuumalla koneella on syy ehkä kastunut putsari sähköjen kastumisen sijaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Joo ja kylmänä lähti paremmin käyntiin märällä putsarilla :). Pitää varmaan olla märkä nenäliina tai harso aina mukana minkä laittaa imuputken pään tukkeeksi että saa pakkasella helposti käyntiin  ;D

Coastside

#1196
Imuvuotojen etsintään löysin näpsän keinon käyttää savua puhaltamalla sitä imupuolelle. Tupakkakin siihen käy hyvin. Letku johon liitäntä putsariin jotta voi samalla puhaltaa ja tarkkailla. Nenuli on erittäin herkkä savulle. Toinen voisi nuuskia kun toinen puhaltaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#1197
Suuttimen vaihto on kaasarin tyhennys,  kammion irroitus, suuttimen irti kierto ja uuden kierto tilalle ja kammio paikoilleen. Ryyppyäkään ei tarvitse irroittaa kun tekee ulkona, se kytkettynä ... Oikeassa elämässä se menee purkamisen osalta noin jos ruuvit ei ole ylitiukassa ja kannen takaisin saanti onnistuu koska jokin, ehkä suutin ei pohjaa? Minulla ei ollut onnea. Narakun korjausarjan tiiviste ei sopinut. Siinä on 75 suutin joka on pieni talvella. Kokeilen nyt 90 suutinkokoa.

Kaasarin käsittelyä auttaa kun ruuvaa imukaulan lautaan ja sen vinkaa pöytään, saaden jalustan käsitellä kaasaria kääntäen työpuolen ylös.

Useampienn merkitsemättömien suuttimien  mittojen vertailuuun käy ompeluneulat joita tulee eri paksuisena settinä joihin suuttimia voi kokeilla.

Ruuvien jumeja aukoo lukkopihdeillä (helvetin tarkasti asettaen leuat ettei riko runkoa).Kannattaa avata niin ennen kannan rikkoutumista. Tiivisteen varmistaa kohdilleen silikonimassatipoilla sen urassa. Se liukenee tuoreena bensaan joten  vain kuivaan pintaan ja ulkolaidalle. Hidas mutta parempi keino on teipata se kohdilleen ja kiristää väliin että se muotoutuu ja poistaa teipit.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Onko toi kalvo rikki PD18 kaasarissa? Luisti on ihan märkä bensasta?? Vai jotain muuta häiriötä??  :o Alkaa kyllä nämä kalvoihmeet riittämään..

joni_k

sellanen välikysymys. otin kaasarista ton mustan kannen irti ja sen sisällä oli jousi ja ilmeisesti se kaasari kalvo, joka jäi kaasarin puolelle kiinni. kysymys kuuluukin että tossa mustassa kannessa on valettuna sellanen musta tappi jonka keskellä reikä? eli onko se rajotus tappi ollu tossa tapissa kiinni jos on ollut? tota tappia ei kyl voi katkoa muuten ei se jousi pysy paikoillaan.