Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

VariJari

Kalvo ja luisti on yhtä pakettia.
Harrastelussa: bt49qt-12

chromic

#1081
siis kaasarista koko homman, käytänkö voimaa vai onko tohon joku kikka?

VariJari

Lainaus käyttäjältä: chromic - 24.09.12 - klo:10:24
siis kaasarista koko homman, käytänkö voimaa vai onko tohon joku kikka?

Nyt en ymmärrä.. kalvo on kiinni luistissa, ei sitä kalvoa voi yksistään vaihtaa. Jos kyse on luistin irroituksesta kaasarista niin normaalisti se ei kyllä ole kiinni mitenkään, kalvo ja luisti nostetaan vaan pois kun päällä oleva "kansi" on irroitettu.
Harrastelussa: bt49qt-12

chromic

nyt on uusi setti kaasarissa, vanha oli perhanan tiukassa, mutta nyt kun painaa kaasua niin ei tule "tehopiikkiä" vaan kiihtyvyys hidasta ja kulkee 40 kmh , mutta välillä kulkee taas kulke0-60,  josaisiko mistään tilattua kaasariin jousta tai muovista tappia joka on neulaan päällä ?

jumattil

Hei,
Onko kellään kokemuksia virijavaran PD19J KEIHIN kaasarista (45.00 €) ?
Omassa Baotinissa vm 2004 on kaasari melko hapettunut vielä ultraääni putsauksen jäljiltäkin.
mm. neula oli ruostunut poikki.

Ei oikein kiinnostaisi ostaa kunnostus-sarjaa 13,5€, kun muutkin osat ovat jo iäkkäitä.

Löytyykö näistä kiinalaisista mistään suuttimien kokomerkintää ?

t.Jussi

annssi

terve
mulla puhkesi toi luistinkalvo voi mikä kalvo nyt onkaan niin mulla on se ala pää tasainen ja mistään ei saa enään tasapäistä vaan saa kuperapäisen niin käykö se tohon tasasen tilalle? kiitos pikaisia vastauksia!!!

pekpel

Lainaus käyttäjältä: annssi - 09.11.12 - klo:22:11
terve
mulla puhkesi toi luistinkalvo voi mikä kalvo nyt onkaan niin mulla on se ala pää tasainen ja mistään ei saa enään tasapäistä vaan saa kuperapäisen niin käykö se tohon tasasen tilalle? kiitos pikaisia vastauksia!!!

http://www.virijavara.fi/kauppa/product_catalog.php?c=29&page=2   
Kohokalvo 16 mm + neula

Käviskö tuo ongelmaasi ??
Jos ei niin laitpa lisää infoa tääne mikä mopo ja kaasari on kyseessä ....
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: jumattil - 16.10.12 - klo:14:38
Löytyykö näistä kiinalaisista mistään suuttimien kokomerkintää ?
Mulla on useempikin kaasari ollut, eikä yhdessäkään ollu kokoa merkitty. 85 se silti kokona oli niissä kaikissa. M4 kierteellä, mutta viri ja varassa aiemmin ollut halpa (alle 30€) PD19J kaasarissa oli M5 kierteellä pääsuutin. Jos enempi pelaa viritysten kanssa (porttaa kansia, vaihtelee pyttyjä,jne) niin suutinlajitelma on hyvä hankinta. On kappalehintakin pienempi, kuin yksitellen ostettuna. Täällä M4 kierteellä
Viri ja varan keihin on varmaan ihan samanlainen kuin nuo muutkin, eli ihan yhtä hyvin "sinnepäin" toimiva, kuin vaikka se alkuperäinen CVK. Täällä muutes aavistuksen halvempi kaasari.

annssi

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 09.11.12 - klo:22:18
Lainaus käyttäjältä: annssi - 09.11.12 - klo:22:11
terve
mulla puhkesi toi luistinkalvo voi mikä kalvo nyt onkaan niin mulla on se ala pää tasainen ja mistään ei saa enään tasapäistä vaan saa kuperapäisen niin käykö se tohon tasasen tilalle? kiitos pikaisia vastauksia!!!

http://www.virijavara.fi/kauppa/product_catalog.php?c=29&page=2   
Kohokalvo 16 mm + neula

Käviskö tuo ongelmaasi ??
Jos ei niin laitpa lisää infoa tääne mikä mopo ja kaasari on kyseessä ....

juu tässä on vaan se ongelma et pitäs saada skooteri kuntoon nopeesti niin ei oikee nappaa tilaamalla homata ku noita kupera pohjallisii olisi saatavilla saman tein mutta kun ei viitis hukata rahaa jos se ei käy niin olis kiva vaan tietää.
luin tätä keskusteluu sie sanottiin et kävis mutta en tie varmaks niin haluisin varmistaa.
ja skooteri on solifer xtr50 kaasarin merkkii ei oo tietoo ku en muistanut katsoa.

annssi

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 09.05.12 - klo:08:18
Ei onnistu noin päin, kun alkaa luisti takerteleen. Toistepäin onnistuu. Syynä on luistin kokoero. (myös kalvossakin oli vähän kokoeroa) Luistin muodolla ei tuntunut olevan mitään merkittävää eroa. Kovera tietysti tekee hieman suuremman virtausalan, vaikka olisi rajoitintappi paikallaan. Molemmat on tuttuja malleja, sekä myös harvinaisempi 18mm luistinen, joka oli kaikkein surkein kaasari mitä olen omistanut.


eli se siis toimii et jos on ollu tasa pohjanen niin siihen tilalle laittaa kuperapohjasen?

Coastside

Siis sen luistin pohja on alkuperäisessä suora ja uudessa kovera eli porauksen mukainen? Asensin joskus noin ja ei tuon taivaallista eroa toiminnassa. Se näissä on että jossain tisi olla 16,4 halkaisija ja vakio on vajaa 16?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Jos vaan luistin halkaisija ja pituus on sama ja kavokin sopii, niin lätkäse vaan kuperapohjanen paikalleen ja kokeile..
Ota se vanha mukaan kauppaan / tai mistä ikinä aiot sen ehjän hommatakkaan, laita rinnakkain ja vertaa, hirmu isoja mittaheittoja ei saisi olla.
Tuo kuperapohjainen voi toimia peremmin alakierroksilla, joskus moista modausta sanottiin ufo:ksi.. Kun alavääntöön haettiin lisää potkua..

Kannattaa hankkia hyllyyn varakalvo, ihan kuten varahihnakin ja tulppa ym. kulutuskamaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

annssi

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 08.05.12 - klo:01:36
Tässä kysymys:

Kaasuttimessa on nyt tämmöinen "Luistinkalvo" : (ks. "lieriö vs. tasapohja)


Voiko sinne laittaa tämmöisen "luistinkalvon":


kyseessä on tuollaitteet mutta kumpikin on 16mm halkasia
eli siis pelaa ihan normaalisti?

annssi

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 09.11.12 - klo:22:32
Jos vaan luistin halkaisija ja pituus on sama ja kavokin sopii, niin lätkäse vaan kuperapohjanen paikalleen ja kokeile..
Ota se vanha mukaan kauppaan / tai mistä ikinä aiot sen ehjän hommatakkaan, laita rinnakkain ja vertaa, hirmu isoja mittaheittoja ei saisi olla.
Tuo kuperapohjainen voi toimia peremmin alakierroksilla, joskus moista modausta sanottiin ufo:ksi.. Kun alavääntöön haettiin lisää potkua..

Kannattaa hankkia hyllyyn varakalvo, ihan kuten varahihnakin ja tulppa ym. kulutuskamaa..

juu kävin tänään kaupassa kyselemässä niin ei ne siellä osannut sanoa mutta nyt tietää et jos on muuten samoilla mitoilla oleva niin pelaa:) hyvä tietää ja kiitoksia tiedoista:)

pekpel

Jos vaan mitat natsaa niin mopokin toimii..
Voi olla että seoksia pitää pikkasen säätää, mutta sehän selviää kun laittaa palikat paikalleen ja ajaa..


Olipas taas typoja tuolla mun aiemmissa vieteissä, onneksi ymmärsit mitä tarkoitettiin  8)

Hyviä kilometrrejä sinnepäin
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..