Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Aikamies

Tervehdys kaikille!
Mikähän voisi olla pääsyy sille että Baotian Milan sammuu kuumana?Eli kylmäkäynnistys ok,liikkeellelähdössä ehkä pientä röpöä,täyskaasulla ajossa pelittää ok,loivat ylämäet 55kmh mittarinopeudella mutta lämpimällä koneella kun pysähdyt niin sammuu itsekseen hetken päästä ja heti jos kosket kaasuun...Kaasariksi on vaihdettu Virivaran Deni PD19J jota vielä tuunattu DellOrton manuaaliryypyllä, joka on pois päältä..Kiitos tietäjille!

kani

Säädöt kuntoon. Onko tyhjäkäynnin seossäätöä haettu pienentämällä kierroksia ja katsomalla millä seosruuvin säädöllä käy parhaiten? Sitten kun kierrokset kasvaa taas käyntiä pienemmäksi ja koittaa löytää näin se optimikohta. Sen jälkeen tyhjäkäynti niin suureksi ettei takapyörä lähde ilmassa ollessaan pyörimään, siitä voi joskus vielä säätää tyhjäkäyntiä vähän lisää sillä varmistaa että eri oloissa pysyy varmiten käynnissä aina. Sääolot joissa säätö tehdään olisi hyvä olla "keskimääräinen" ajokeli, ei kylmä eikä kuuma. Onko tuon manualiryypyn asennus tehty tiiviiksi? Miten se on tuunattu siihen?

Aikamies

Terve! Manuaaliryyppy sopii suoraan sen automaattihässäkän paikalle ja lukittuu sillä puolikuuprikalla..siinä saattaisi olla ongelmaa, kun  tiiviste(o-rengas)jäi hieman ryttyyn?Seosta olen koittanut säädellä parhaani mukaan, ehkä noin 2-2,5 kierrosta auki,aika tunnoton säädölle.

Samppa

O-rengas kuntoon ja sitten säädöt.

Kaasarisäädöt tehdään, kun kone on ajettu ensin normaalilämpöiseksi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Aikamies

Uusi O-rengas paikallaan,ei vaikutusta..Seosta säädetty,ruuvia auki 3.5-4kierrosta=maksimikierrokset.Olisko tyhjäkäyntisuutin/pääsuutin liian suuri??En muista mikä sinne tuli laitettua ja tässähän on eri kierre..

evottaja7

Nonniin. Nyt vian selvittely jatkuu. Kaasari siis Dellorto PHBG 16, suuttimet pää 88, tyhjäkäynti 45 ja ryyppy 60. Kaasari on putsattu ja laitoin tiivistemassaa imukaulan ja kaasarin väliin, sekä imukaulan ja sylinterinkannen välissä olevan bakeliitin ylä ja alapuolelle, eli imuvuotoa ei pitäisi olla, imukaulakin näyttää ehjältä.

Eli ajoin skootterin lämpimäksi. Otan ryypyn pois päältä, skootteri sammuu mutta starttaamalla saa sen käyntiin ja pysyy sitten tyhjäkäynnillä kunhan ei koske kaasuun. Kun annan kaasua, saattaa vähän booata mutta ottaa kierroksia kuitenkin normaalisti, ja sitten kun päästän kaasun niin ei pysy tyhjäkäynnillä, vaan kierrokset laskee nopeasti ja moottori sammuu. Starttaan taas käyntiin ja sama homma jatkuu, pysyy käynnissä jos ei koske kaasuun mutta heti kaasuttamisen jälkeen sammuu, mutta lähtee kuitenkin heti käyntiin taas.

Voiskohan vika olla kohokammiossa/neulaventtiilissa, että jos ei anna tarpeeksi polttoainetta tai jotain?

FlatLander

#1026
Tässä kysymys:

Kaasuttimessa on nyt tämmöinen "Luistinkalvo" : (ks. "lieriö vs. tasapohja)


Voiko sinne laittaa tämmöisen "luistinkalvon":
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

VariJari

Eipä osaa äkkiseltään vastata, riippuu varmaan kaasarin "vastepaikan/pohjan" muodosta tai siitä mihin asentoon alkuperäinen asettuu, eli onko tuolla alaosan uralla jotain virkaa..
Harrastelussa: bt49qt-12

-Zone-

#1028
Ei onnistu noin päin, kun alkaa luisti takerteleen. Toistepäin onnistuu. Syynä on luistin kokoero. (myös kalvossakin oli vähän kokoeroa) Luistin muodolla ei tuntunut olevan mitään merkittävää eroa. Kovera tietysti tekee hieman suuremman virtausalan, vaikka olisi rajoitintappi paikallaan. Molemmat on tuttuja malleja, sekä myös harvinaisempi 18mm luistinen, joka oli kaikkein surkein kaasari mitä olen omistanut.

Skootteri1

Kauanko kaasuttimien kalvot kiinalaisissa yleensä kestää ennenkuin menee rikki? Omalla ajettu jo reilu 20 tuhatta ja vieläkin alkuperäinen kalvo kaasarissa.

Coastside

Se on niin monesta kiinni jotta voi mennä koska vaan. Se kun ei niiden laatu ole tasaista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Semmoista asiaa tiedustelisin(ja kun aiemmat sivut plärättynä ei osunut haluamani vastaus silmään) että mikä mahtaisi olla "vikana" kun skode on käytetty käyntilämpöiseksi(eli ryyppy on poissa päältä) ja kahvaa vääntää pikkuisen niin meinaa tukehtua (tai tukehtuu ja sammuu), mutta parin kaasun pumpauksen jälkeen toimii moitteetta. Vika ilmenee silloin kun skode on ollut tyhjäkäynnillä jonkin aikaa.
Setuppi: 72cc sylkkä vakio kannella ja normikaasari 0,90 suuttimella ja neula on toiseksi alimmassa lovessa.

P.S. Voisko joku laittaa linkkiä tuohon kiinalaisen sopivaa dellorton kaasaria? Ja minkä kokoinen suutin sopisi siihen minun setupillani.
Iso kiitos jo etukäteen!!!
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

evottaja7

Ei mene mikään dellorto suoraan, tarvitset joko jonkunnäkösen sovitusholkin imukaulaan tai mankin imukaulan.
Esimerkiks tämä menee mankin imukaulan kanssa: kaasari / imukaula
Ja tosiaa joudut hommaa lisää niitä imukaulan bakelliitteja koska tuolla imukaulalla osuu ketjunkiristäjään eikä mee kaasari paikalleen, tai sitten teet jonkunnäkösen soviteholkin alkuperäseen imukaulaan että saat ton kaasarin paikalleen.
Mulla tollanen kaasari ja pelaa mainiosti. Mulla on pää88, ryyppy60 ja tyhjäkäynti50 suuttimet ja ajelen E85 polttoaineella jos jotain osviittaa, ja vakioputsari paikallaan. Kokeilemalla selviää, bensalla oli pääsuutin 74 ja pelasi hyvin.

latromster

Kaasarin neulaa pitää nostaa tai puhdistaa kaasari voi myös olla, että bensan tulossa kaasariin on jotain ongelmaa, esim. alipaineletku vuotaa. Mulla teki noin e85 -kokeilujen kanssa, kun meni laihalle.

Coastside

Kiihdytyspumpun tarpeellisuutta lisää laihalle säädetty seos, koska se lisää tehoa hetkeksi, kun se rikastaa seosta. Jos se ei vaikuta siten on pääsuutin riittävän suuri ja seoslisä menee hukkaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04