Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

pekpel

Tietysti on parempi, sehän öljytään
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

Lainaus käyttäjältä: Timo - 22.05.11 - klo:19:08
MUISTA,kun tuon powerin pistät...Katso parin pölyisen ajokerran jälkeen sisään,menee kaikki pöly läpi.Kannattaisi melkein vaahtomuovi suodatin ostaa jos nyt vaihdat.

Riippuu varmaan myös missä ajaa mutta en löytänyt oman kartiosuotimen takaa mitään pölyä, tosin ei tule mitään dakar-rallia ajettua. Autossakin on ollut kartiosuodatin vietynä etupuskurin / etupyörän sisälokasuojan väliseen tilaan haukkaamaan kylmää ilmaa. Oliskohan 80tkm matkalla pesty + öljytty nyt 2 kertaa k&n öljyllä eikä sieltä takaa mitään pölyä löytynyt, putki imusarjalle oli ihan puhdas. Samaa filsu-ölseä suihkuttelin moponkin kartioon, saman oloista materiaalia kuin autojenkin kartiot. Filsun pituus/imupinta-ala sensijaan on merkittävämpi asia jos aikoo siitä jotain hyötyäkin saada. En tiedä onko mopossa hyöty (liki havaitsematon) niin iso verrattuna mölyäviin imuääniin.  Oman mopon vakio "pesusieni" taas tuntui olevan edellisen huoltajan jäljiltä ihan tukossa, oli öljytty turhankin huolella. Vai huohottaako kaksitahtinen noin paljon öljyä filtteriin?

ihmehiippari

Vaahtomuovihan on kaikista paras, kun sen öljyää asiallisesti ilmanputsariöljyllä, vaikka 5-1000km välein.

Eki

Kertokaas tietävämmät mikä saattaa olla muuten helvatin hyvin toimivan skootterin (Solifer r50) tyhjäkäyntiongelma mikä ilmaantui nyt taannoin, elikä jos säädän sen ns. sopivaksi se käy kylmänä siten että kierrokset seilaa hitaasta lujempaan, ajettuani vaikkapa 2-5km, niin sammuisi liikkennevaloihin mikäli en pitäisi kaasulla säädellen käynnissä, taas pitemmän matkan ajettuani käy liian lujaa elikä tarraa variremmi jo hieman kiinni, elikä nykii liikkennevaloissa hieman. Olen tankannut sekaisin liki vuoronperään 98 ja 95 bensaa noin puoleen tankilliseen, elikä kun pohjalla on vielä reilu 2l jäljellä. Heräsi epäilys että onko saattanut vioittaa esim. kumikalvoa kaasarista, muuten mopo kulkee ja vetää paremmin kuin hyvin, käynti saattaa vaan tuntua hieman epätasaiselta hiljemmässä vauhdissa aavistuksen, tai niin että sen juuri ja juuri huomaa, tai sitten vaan kuvittelen. Ilmanputsari ja siihen kuuluvat härpäkkeet puhdistettu, elikä niistä ei johdu ainakaan! Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

-Zone-

#785
Useamman vuoden olen taistellut näiden kaasareiden kanssa ja parhaimmillaan olen saanut kaasarin ideaalisäätöihin 2:si päivää. Olen jo tottunut tuon kaasarin sohloomiseen siinä määrin, etten pidä sitä enää niinkään vikana, vaan ominaisuutena. PJD19 kaasarissa mulla on vielä hieno ominaisuus. Sen luistinkalvo ei siedä bensiiniä. Turpoo nimittäin muodottomaksi. Käyttäytyy kuin asetoonilla olisi kasteltu. Nytkin se on jo niin turvonnut, että luisti ei pääse ylösasti, kun kalvo menee väliin krumppuun. Kaasari siis joka ei kestä bensiiniä. Sellasta.

Coastside

#786
Kalvo kuivaa oikeisiin mittoihinsa, mutten osaa sanoa missä ajassa. Sama kalvo joka oli hyvin vaikea saada paikoilleen, meni puolen vuoden kuluttua kuin uusi. Kokeeksi sitä paikkasin ja kokeilin.

Kaasari toimii nyt melko hyvin ajaessa. Kylmänä kone sammuu tyhjäkäynnillä minuutissa ja kuumana käynti aaltoilee ja kone sammuu pian. Valoissa kätevä itsesammutus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Voisiko oireilu johtua tulpasta, skootterilla tuli just' 10100km täyteen eikä siinä ole koko aikana käytetty kuin kahta tulppaa, tosin ne tulpat ovat Iridium tulppia M8 kierteellä, elikä hyvin erikoiset!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

-Zone-

Tulipahan vietettyä muutaman tunnin taistelu ja aivan turhaan. Eilen jäin kalareissulla tienpäälle. Oli bensafilsu aivan tyhjä. Onnistuin letkuja aukipuhaltelemalla saamaan sen verran virtaavuutta, että kahtakyppiä pääsin kotiin ajamalla. Enempään ei polttoainevirtaus riittänyt.

Tänään sitten aloin vaihtamaan bensahanaa. Kun olin purkanut puolitakapäätä ja vaihtanut hanan uuteen selvisi, että vieläkään ei polttoaine virtaa normaalisti. Letkussa oli bensafilsu kiinni ja nappasin sen kokeeksi irti. Johan alkoi polttoaine juoksemaan. En osannut filsua epäillä, kun oli viimeviikolla vaihdettu uuteen.

Filsun sisällä ei näkynyt mitään roskia ja outoa on, että filsun läpi virtaa normaalisti vain sen ollessa yhdessä ainoassa asennossa. Muissa asennoissa virtaus on ääriheikkoa. Filsussa on virtaussuunta merkitty ja se oli oikein. Viikon siis toimi. Tuollainen filsu oli kyseessä : http://www.mirakle.net/korvikeautot/kuvat/mosse_polttoainesuodatin.jpg

Nikkkke

ajattelin vaihtaa suuttimen skootteriini (baotian rocky 50) mutta en tiedä kumpi pitäis vaihtaa ku siinä on kaksi suuttimen näköistä ruuvia vierekkäin eli kumpi pitää vaihtaa ??

openflow

Lainaus käyttäjältä: Eki - 05.06.11 - klo:01:27
tyhjäkäyntiongelma mikä ilmaantui nyt taannoin, elikä jos säädän sen ns. sopivaksi se käy kylmänä siten että kierrokset seilaa hitaasta lujempaan, ...
Eiköhän se kaasutinpuolelta, ilmanputsarista tai sieltä päin vika löydy. Kokeile säätää seosruuvia johonkin suuntaan, jospa se auttaisi. Omaan ihmeseen tämä ilmiö tulee aina silloin tällöin ja kaasutinta säätämällä paranee. Yleensä kun ilmanputsaria muokkaa / puhdistaa yms, saa kaasutinta olla hienosäätämässä. Tulpassa tuskin on vikaa.

Lainaaajattelin vaihtaa suuttimen skootteriini
Tyhjäkäynti suutin on pitkä ja ohut. Pääsuutin, se pieni mutteri jossa reikä, on kiinni pitemmässä sumutin putkessa. Ilmeisesti olet pääsuutinta vaihtamassa johonkin suuntaan...

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 05.06.11 - klo:02:24
Useamman vuoden olen taistellut näiden kaasareiden kanssa ja parhaimmillaan olen saanut kaasarin ideaalisäätöihin 2:si päivää....
Jotenkin samanlaista sähläämistä se on täälläkin. Parhaimmillaan on vastannut kohtuullisen terävästi kaasun ja toiminut useammallakin kaasun asennolla. Tällä hetkellä puolella kaasulla ihmeeni käy liian rikkaalla ja neula ei alemmaksi mene ::). Taitaa kiinalaiset painia omassa liigassaan, mitä tulee säätämisen vaikeuteen.

pekpel

Sainpa tällaisen yv:n ja aattelin antaa muillekin mietittävää:

Terve

Liityin juuri scootteri.com
En osaa vielä näitä palstoja , mutta arvelin kysyä seuraavasta viasta, josko voisit auttaa, kun loi asiallinen kirjoituksessi kaasutin palstalla. Ostin skootterin eilen tyttärelleni.
Motor Mania Bella Rally 2008 , kaasutaja jossa on sylinterinkannen puolella läppä ja ilmanputsarin puolella luistin+kalvo.
Wandamotorilla uusi samanlainen 76 e.
Kaasutin puhdistettu ja ei imuvuotoja imukaulassa.Kalvo ehyt ,ei virunut .Koetin starttipilotila vuodot , ei ole.
Kaikki vakiota.Ei vedä yhtää , mutta kulkee sitten lopulta 45 km/h., kierroksia 6000
Luisti,jossa kalvo,ei nouse yhtään kun konetta kuormittaa jalaksella ja takajarrulla. , mutta kun ruuvimeesselillä nostaa luistia tulee tehoja paljon lisää ja kierrosluku nousee jalaksella 10.000 rpm.
Luisti nousee nostettaessa kaasuttimen kokoaukon korkeudelle, kalvon kannessa vain jousenohjaustappi , ei rajoita nousua.
Tuntuu ettei tule alipainetta kalvon päälle.
Kuullostaako tutulta

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

JanneK

Tuppeja vaihtaessa onnistuin katkaisemaan kaasuvaijerin. Av-motorilla maksais 9,50e uusi vaijeri. Onnistuuko tuo vaijerin vaihto ihan oman käden kautta? Mitä katteita pitäisi irroittaa? Onko jotain huomioitavaa? Kaveri oli juuri vaihdattanut oman vaijerin liikkeessä ja oli maksanut 170e, eli suuren säästön tekisin jos itse pystyisi vaihtamaan.

Kiitos:)
ZNEN ZN50QT-11 CLASSICO

pekpel

Riippu purkutyöt ja koko homma vähän skopasta
Satulaboksi nyt ainakin poies, etukate kans, siellä on ahtaita paikkoja vetää vanhalla kuorella uus tilalle.
Alakatteissa ei yleensä mitään kiinnikeitä, mutta mutta..
Jos sulla on se metallinen mutka tupen puolella, niin se ekana veks vanhasta ja liität uuden ja vanhan vaijerikuoren yhteen rautalangalla ja teipillä, niin että tulee mahdollisimman ohut ja sileä mötikkä.
Sitten vaan varovasti vedät vanhaa kuorta ja samalla työnnät uutta,  jos jumii niin edestakas vemputusta ja pyörittelyä, tuurilla menee nätisti paikalleen, sitten vaan liität vaijerinpäät ja ajamaan..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

#794
Keulakatteen alta voi löytyä nippusiteitä joilla myös vaijerit on niputettu. Pitää avata. Alasivukatteen jos saa irti, saa sieltä ohjattua käsin myös.

Tien päällä korjaukseen kannattaa katsoa miten vaijerin saa vedettyä suoraan kahvan ja kaasarin välille, jotta saa varavaijerin siirtoa varten kiinni. Voi teipata katteen pintaan ettei jalat sotkeennu siihen. Kun tekee kateissa hommia, kannattaa varavaijeri asentaa valmiiksi koteloihin.

Kaasuvaijerin käsittely kuuluu töihin joissa on oltava erityisen huolellinen
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04