Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Skootteri1

Onko haittaa jos kaasarin muovikannen ulkopuolella on vähän sitä kaasarin kalvoa kun ei meinaa millään saada sitä kalvoa sinne sisälle uriin?

Coastside

On haittaa. Aseta se kalvo niin hyvin uraan kuin saat ja hiero sen kannella se paikoilleen katsoen sitä sivulle siirtäen miten se eri puolilla on urassaan, painaen koko ajan. Muista sen jousi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

#617
Tulin testanneeksi "carb splitteriä" tuossa kikottimessani. Pikapikaa itse väänsin sen alumiinilevystä testiin. Tuntuu pelittävän nyt alle puolen kaasun avauksilla selvästi paremmin. Ennen oli kaikista säätelyistä huolimatta lievää tukehtumisen makua 1/4-1/2 osakaasun alueella. Nyt ei lainkaan. Kannattaa kokeilla jos muilla on samoja ongelmia.. Erittäin helppo tehdä itse. Luistia vasten tulevan puolen muotoilin kaarevaksi ja välys luistiin on noin 0,5mm. Pistetään nyt tähän vielä samaan mistä oikein on kyse, kun sitä joku kumminkin kysyy. http://www.suzuki-rg500.com/carb.htm

pekpel

Hei Hou
Tuo laitetaan hetimiten tekemättömien töiden listan ykköseksi  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Samppa

Jos tuon splitterin kulma korreloisi suoraan luistin asentoon 1/2 kaasuun saakka, tuosta varmasti saisi enemmän hyötyä 1/4 kaasulla. Nythän se säätyy keskellä, jolloin optimi on nimen omaan 1/2 kaasulla. Totahan voisi testailla.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jonik

Tein luistin pohjaan virtauspalan, idean sain UFO:sta (Ultimate Flow Optimizer).
http://www.mxsouth.com/thunderproducts/thunder-products-intake-performance-kits-ultimate-flow-optimizers-ufo.htm
http://www.xs650.org.au/UFO%20Installation%20Guide.pdf

Tein palan metalliepoksista. Nyt kaasu on paljon herkempi. Isolla kaasulla ei tehollisesti suurta muutosta ole, mutta pienellä sen huomaa heti. Olen toiseenkin skootteriin tuon tehnyt ja siinäkin eron huomasi. Kaasuttimina molemmissa toimii Dellorto PHBG 21mm.

Tässä vielä kuva hiukan keskeneräisenä.
http://i254.photobucket.com/albums/hh97/jonik1/CPI/151120101034.jpg
CPI Oliver -04 "Only for competition use"
CPI Formula Racing -07 @ 103km/h (rikotaan kun keretään)
Fiat Punto -01

Samppa

Häiriövastus on varmasti tuossa UFO:ssa pienempi hyvin toteutettuna.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

pekpel

UFO:a ei ainakaan mulle voi laittaa, luisti on pellistä painettu suorapohjainen kuppi.
Jos siihen tuota viistettä alkaisi laittaa, pitäisi neulaa pidentää, tai sitten alkaa kaasuhitsailuhommiin, onkohan tuo luisti mitä metallia? Onko tietoa?
Täytyy tutkia se metalli kun suraava huolto on käsillä, joskus vuodenvaihteessa.

Helpoimmalla pääsen carb splitterin kanssa.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

FlatLander

Missä tää homma kusee?? Putsasin kaasarin kun ei halunnut lähtee käyntiin tossa viikko takaperin. Vaihdoin samalla isomman suuttimen. No lähti kyllä käyntiin. Ja sitten kun rupesin säätämään seosruuvia, niin ruuvin sai laittaa ihan kiinni asti ja skode kävi ihan iloisesti. Mistä kaasari voi vetää ilmaa väliin? Olisiko mahdollista, kun ilmanpuhdistimen letku ei ole aivan kunnolla paikallaan kaasarissa? ja en saa sitä täysin kiinni kun se letku on niin kovettunu.
Ja mikä olis syynä jos pakoputkessa paukahtelee kun kierrokset on suht korkealla??
Kiitos jo etukäteen teille jotka pystytte auttamaan mua tässä hommassa.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Timo

Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 09.12.10 - klo:19:13
Missä tää homma kusee?? Putsasin kaasarin kun ei halunnut lähtee käyntiin tossa viikko takaperin. Vaihdoin samalla isomman suuttimen. No lähti kyllä käyntiin. Ja sitten kun rupesin säätämään seosruuvia, niin ruuvin sai laittaa ihan kiinni asti ja skode kävi ihan iloisesti. Mistä kaasari voi vetää ilmaa väliin? Olisiko mahdollista, kun ilmanpuhdistimen letku ei ole aivan kunnolla paikallaan kaasarissa? ja en saa sitä täysin kiinni kun se letku on niin kovettunu.
Ja mikä olis syynä jos pakoputkessa paukahtelee kun kierrokset on suht korkealla??
Kiitos jo etukäteen teille jotka pystytte auttamaan mua tässä hommassa.

Letkun ainakin saat kunnolla kiinni kun lämmität sitä päätä kuumailma puhaltimella notkeaksi,heti sen jälkeen kiinni.

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: Timo - 09.12.10 - klo:21:00
Lainaus käyttäjältä: FlatLander - 09.12.10 - klo:19:13
Missä tää homma kusee?? Putsasin kaasarin kun ei halunnut lähtee käyntiin tossa viikko takaperin. Vaihdoin samalla isomman suuttimen. No lähti kyllä käyntiin. Ja sitten kun rupesin säätämään seosruuvia, niin ruuvin sai laittaa ihan kiinni asti ja skode kävi ihan iloisesti. Mistä kaasari voi vetää ilmaa väliin? Olisiko mahdollista, kun ilmanpuhdistimen letku ei ole aivan kunnolla paikallaan kaasarissa? ja en saa sitä täysin kiinni kun se letku on niin kovettunu.
Ja mikä olis syynä jos pakoputkessa paukahtelee kun kierrokset on suht korkealla??
Kiitos jo etukäteen teille jotka pystytte auttamaan mua tässä hommassa.

Letkun ainakin saat kunnolla kiinni kun lämmität sitä päätä kuumailma puhaltimella notkeaksi,heti sen jälkeen kiinni.

Selevä peli, kiitos!!!
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

openflow

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 07.12.10 - klo:20:03
Tulin testanneeksi "carb splitteriä" tuossa kikottimessani. Pikapikaa itse väänsin sen alumiinilevystä testiin...
Laitoitko tämän patentin ihmeen kalvo-kaasuttimeen vai johonkin muuhun? Ajattelin vaan, että mahtuuko tollainen viritelmä, kun on se läppä luistin edessä.

Mitenköhän toimisi, jos splitterissä olisi useita ripoja yhden sijasta. 1-ripainen keskelle asennettuna optimi toiminta jossain ~1/2 kaasun hujakoilla. Vertauksena vaikkappa 3-ripainen kohdissa 1/4, 2/4, 3/4.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: openflow - 11.12.10 - klo:18:25
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 07.12.10 - klo:20:03
Tulin testanneeksi "carb splitteriä" tuossa kikottimessani. Pikapikaa itse väänsin sen alumiinilevystä testiin...
Laitoitko tämän patentin ihmeen kalvo-kaasuttimeen vai johonkin muuhun? Ajattelin vaan, että mahtuuko tollainen viritelmä, kun on se läppä luistin edessä.

Mitenköhän toimisi, jos splitterissä olisi useita ripoja yhden sijasta. 1-ripainen keskelle asennettuna optimi toiminta jossain ~1/2 kaasun hujakoilla. Vertauksena vaikkappa 3-ripainen kohdissa 1/4, 2/4, 3/4.
Jeps, Laitoin tuohon alipainekaasariin. Siis splitterihän tulee luistin ja ilmanputsarin väliin, eli takapuolelle. Ei siis kaasuläpän ja luistin väliin. Liiallisuuksiin ei kannata näiden (niin kuin ei minkään muunkaan) kanssa mennä. Useammasta on varmaakin haittaa jo enemmän, kuin hyötyä.

vepsähe

Mitkähän ovat 12mm 2tahti keihiniin kaasariin sopivat säädöt kun skootteriin on vaihdettu isompi suutin, kevyemmät rullat, kansi laskettu ja gianelli go tehari. Lisäksi mistähän se johtuu että kaasari ei vastaa mitenkään säätöihin vaikka ruuvaa miten tahansa ja pyörä sammuu ilman kaasua? Se on tutkitu että ilma vuotoa ei ole onko kellään mitään muuta ehdotusta?

evottaja7

#629
Onnistuuko muuten tehdä automaattiryypystä manuaalinen, esim vivulla tai vaijerilla käytettävä? Jos onnistuu niin millainen operaatio tämä on vai pitääkö vaihtaa koko kaasari?

// yiying mtx-5 vakio kaasari kyseessä siis...