Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Coastside

Ei siihen seosruuvi auta. Pääsuutin suuremmaksi. Vaikuttaa siltä että näihin joihinkin menee tehtaalla liian pieni suutin, koska koko kaasarin vaihto voi tuottaa ruskean tulpan perussäädöillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteri1

Minkä kokoinen suutin siihen sitten pitäisi vaihtaa? Ja missä kohtaa se suutin on?

Simppa

Suuttimen paikka löytyy tästä linkistä, lataa huoltokirjat; http://www.jm-racing.fi/ : Linkistä kävin lataamassa varaosa tietoa tytön Skoden kaasariremppaan.

Ongelma jonka takia aloin kahlaamaan näitä sivuja on se että mopo kävi tyhjäkäyntiä ja hyytyi muutaman minuutin ajon jälkeen. Mopo jäi matkan varrelle hänen työreissullaan. Kaikki muut kalvot mopossa oli ehjiä paitsi tämä ACO-kalvo... Lieneekö sen ehjääminen parantaa tilannetta, ei nyt tällä lukemalla avautunut :-\ mikä on ko "kalvon/venttiilin " tarkoitus.

AirCutOff kalvo on aivan harsona...  :-[Ma täytyy alkaa hankkimaan, saas nähdä löytyykö suomesta vai meneekö netti hommiin. No tytöt saa sahkailla varaosan perään kun on yksi selkeä vaihtoehto jota hakea, minä olen jossain työreisulla taas ma aamuna.

Toinen juttu joka ko. kalvoa tutkailtaessa pisti silmään että "kannessa oleva poraus oli toisesta päästä "avaamatta", neulan kärjen kokoinen reikä? Hoitaneen kuitenkin hommansa? Vai pitäisikö "porata" auki? Mitä vaikuttaa?
T. Simppa :o

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 08.08.10 - klo:21:00
Ollos hyvä tiedoista, noin mun Bellassa on.
Ja suutinkin on vakio, en ole edes katsonut sitä, saatikka avannut kaasaria.

Siitähän tuo lähtee, kokeilu, mellaan saa kyllä reiän, mutta vaikeaa se on.

Villi arvaus oikeaan mittaan:
Sulla oli isompi suutin jo laitettuna, ja jos vain hitusen käy laihalla, niin alle 1,23 millin noston se paras alue taitaa olla, optimaalinen 0,85 mm.

Kerrohan kuinka kävi, niin tarjoan itselleni munkkikahvit jos olin lähellä oikeaa.

Muistahan ottaa munkkikahvit :) Laitoin millin messinkirinkulan sinne ja parani hyvin. Puolella puolitoista milliä oli jo liikaa, alkoi isommalla kaasulla miettimään kun kaasukahvan asentoa vaihtoi.
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

Coastside

Hankkikaa toinen, uusi kaasari. Sillä ratkoo ongelman jopa kerralla. Hinta on selvästi edullisempi kuin huollossa juoksu tai mopon korvaaminen jollain muulla kyydillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Simppa - 05.09.10 - klo:01:38
Kaikki muut kalvot mopossa oli ehjiä paitsi tämä ACO-kalvo... Lieneekö sen ehjääminen parantaa tilannetta, ei nyt tällä lukemalla avautunut :-\ mikä on ko "kalvon/venttiilin " tarkoitus.
Tuo kalvo tunnetaan myös nimellä ACV-kalvo(AirCuttoffValve), sillä nimellä voi löytyä helpommin.
Melkein kaikilla huolto(ei varaosa)liikkeillä on niitä hyllyssä.
Sen tarkoitus on katkaista polttoaineen syöttö moottorijarrutuksessa, ettei pääse liian rikkaalle seos ja paukuttele putkessa sekä kiusaa uudelleen kiihdytettäessä.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

lithi

Tuli tässä avatuksi tuo automaattiryyppy niin siellä kaasarin puolella johon neula tungetaan on jonkin näköinen ura´, mitähän varte tuo ura on?

VariJari

Olipas mielenkiintoinen episodi kaasareiden kanssa tuon vanhemman baottiksen kanssa jonka möin äskettäin. Kiinni skodessa oli virivaran 19mm korvaus kaasutin. Se toimikin muuten mutta kylmäkäynistys oli ongelma, ikäänkuin ryyppy ei toimisi ollenkaan. Skode käynnistyi vain jos ilmanputsarin aukkoa tukki käynnistyksessä. Käynnistyttyään tyhjäkäynti vaikutti ihan normaalilta. Noh, kylmäkäynnistys oli siis ikävä tehdä joten otin kaverilta baotiaanin alkuperäisen kaasarin joka oli käytön jäljiltä ihan toimiva. Laitoin paikoilleen ja kylmäkäynnistys oli todella toimiva.. ajoa ei sitten tullut testattua kun oli aikamoinen vesisade.
Ja myöhemmin..eihän se sitten ajossa toiminut, kulki noin 30km/h köhien ja booaten... vaikutti että hieman herää jos tukkii jossa ilmanputsaria (ei kunnon testiä..)  No ei mitä, vaihdoin siihen korjaussarjasta uuden kalvo, luisti, neula sarjan ja ei vaikuttanut mitään. Vaihdoin toisen alkuperäis kaasarin jossa korjaussarjasta liikkuvat osat vaihdettu... eikä mitä, käynnistyy hyvin mutta sama booaus, köhiminen ja 30km/h nopeus :( Sitten ei auttanut kuin laittaa virivaran 19mm kaasari ja heti rupes toimimaan normiajo.. ryypystä ei tietoa kun kone oli jo lämmin :/ Virivaran kaasarista tuli kyllä mitattua ja irroitettua ryyppy, mitään erikoista en huomannut.

Mikähän näihin alkuperäis kaasareihin on oikein iskenyt, kun oirehtivat samalla tavalla vaikka toisessa uudet sisuskalutkin ja aiemmin molemmat olleet edes jotenkin toimivia ns. käyttökuntoisia. Ja miksi virivaran kaasarissa ryyppy ei tuntunut toimivan... voiko tyhjäkäyntiseos ruuvin tai kaasuläpän tyhjäkäynti asetus kombinaatio (väärät asetukset, vaikka tyhjäkäynti oliskin ok..?) mitenkään vaikuttaa niin että ryyppy vaikuttaisi toimimattomalta?? Kaasareita on tullut räpellettyä monenlaisia mutta nyt vaikuttaa jo melkein henkimaailman hommilta tässä tapauksessa :)

Harrastelussa: bt49qt-12

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: VariJAri - 16.09.10 - klo:10:20
Mikähän näihin alkuperäis kaasareihin on oikein iskenyt, kun oirehtivat samalla tavalla vaikka toisessa uudet sisuskalutkin...
Onkos ACV kalvo myös uusittu. Alkuperäinen sohlasi, kun tuo kalvo oli entinen. Viri ja varan kaasarissa, ei ole koko kalvoa vaikka se kalvon kansi on kyllä pultilla kiinni kuten alkuperäisessäkin, mutta kalvo ja sen kanavaporaukset puuttuu tyystin.

Coastside

Ilmaruuvi ja tyhjäkäyntiasetukset ovat kriittiä käyntiinlähdössä, vaikka ryyppy toimisikin. Sen toiminnan huomaa lämmityskäytössä missä se lämmettyään laskee kierrokset.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

A_sentaja

Myös kaasuvaijeri voi itsessään aiheuttaa ongelmia, kun se ei ole hahlossaan kaasarissa voi käynti olla mitä sattuu..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Timo

pitäisi jostain löytää kaasarin kalvo.tuossa ei näköjään ole pyöreä se koko koho,vaan vähän puolikuun muotoinen,ja sivuilla oisko ollu puolen sentin levyiset levyt.

pekpel

Kaverin bellassa vuosimalli 2009 on just tuollainen outo siivillä oleva luistikalvo.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Timo

#613
Löytyi. Av-Motorissä näköjään myyvät näitä ohjainsiivillä olevia,muualta en löytänyt. Hinta vain aikas korkea

http://www.av-motor.fi/tuotteet.html?id=10/383&popup=1

EDIT: vaikuttaako muuten tuo kalvon löysyys mitenkään esim kiihtyvyyteen? Reikiä tai mitään sellaisia ei ole,se on vaan vähän ryppyinen ja todella löysän tuntuinen.

Coastside

En usko sen venymisen mitään vaikuttavan. Olisi aika epätarkkaa sillä säätää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04