Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Coastside

#420
Lainaus käyttäjältä: ssaannddee - 03.04.10 - klo:13:09
Lainaus käyttäjältä: jalat - 03.04.10 - klo:12:53
Tarkistappa ihan ekana se kaasarin kalvo, ettei ole tullut kumiin reikiä. Kaasari siis ylhäältä auki ekana.

Ehjä oli. mutta voisiko johtua siitä että ilmanputsarista tuleva "putki" kaasariin on hieman irti kaasarista, koska se ei taivu tarpeeksi oikealle paikallensa? vai yksin kertaisesti olisiko kaasari tukossa?
Bingo!

Se tötsä vaatii lämmittää että sen saa asettumaan. Esim. kuumalla vedellä tai sähkötoholla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ssaannddee

#421
Täytyypi koittaa! mitä tämä vaikuttaa jos tuo "ilmaletku" on hieman irti? ja se vielä piti sanoa kun koitin tuota skootteria eilen niin alamäkeen se otti bensaa hieman paremmin, mutta kun taas koitin ajaa ylämäkeen niin ei kulkenut mihinkään lisäsin kaasua niin meinasi vaan sammua..

Coastside

#422
Kaasarista kannattaa laskea bensat siitä pohjaletkusta ja sitten tarkistaa kaikki liitännät, koska se ei siedä mitään vuotoja vaan oikkuaa jollakin tavalla. Näissä on huonot letkut.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ssamu--

Eli kertokaas vielä paikkoja jotka pitää varmistaa/jotka voi aiheuttaa kaasarin tulvimista? Voiko venynyt kalvo aiheuttaa tulvimista?

Coastside

Siinä on uimuriventtiili kuin vessanpöntönkin säiliössä. Kun bensapinta jousee niin se sulkee venttiilin. Roska venttiilissä on käytännössä ainoa syy miksi se ei toimisi. Jos tankin alipainehana on kunnossa, ei kaasari tulvi kuin vain sen mitä letkussa on. Jos mopo haisee bensalle, se merkkaa jotain vuotoa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ssamu--

Haisee vahvasti bensalle, bensaa tippuu melko runsaasti kaasarin pohjasta. Olen avannut kaasarin moneen otteesen, puhdistanut, tutkinut, tarkastellut, eikä mikään näytä tuottavan tulosta. Millä voisin testata alipainehanan toiminnan?

tommi

#426
No ota letku irti kaasarista ja katso valuuko bensaa letkusta. Laita letkunpää pulloon ja odottele muutama sekunti niin bensan tulo pitäisi loppua. Sitten polkaiset polkimesta niin bensaa pitäisi taas alkaa ryöpytä letkusta. Silloin alipainehana toimii normaalisti.

Yleensä jos neulaventtiili vuotaa niin bensa tulvii ulos ilmanputsarin kautta. Sanoit että sulla vuotaa kaasarin pohjasta? Onko nyt varmaa että pohjan tiiviste on ehjä eikä vuoda sitä kautta?


Coastside

#427
Kaikkien osien sijainti ja asento on hyvä kuvata, piirtää tai merkitä jollain tussilla että varmasti menee oikein. Ammattilaisetkin tekevät niin uuden laitteen kanssa ennen rutinoitumista. Harrastajan ei tarvitse päästä siitä tavasta koskaan, sen vuoksi että väärin kasaus tai sen pelko on suurin ongelma.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

yamaha

kylmänä kun laittaa cpin käymään niin käy hieman kovalla tuo skodu! kun takapyörä pyörii noin pari minsaa, sitten putoaa tyhjäkäynnille!lämpimänä taas ehkä hivenen pienellä tuo tyhjäkäynti, jos nostan taas tyhjäkäyntiä mites sitten kylmänä lähteekö mopo käsistä. ;D onko sitten vaa tuo sähköryyppy syyllinen  joka sitä sekoittaa?

Samppa

Lainaus käyttäjältä: ssaannddee - 03.04.10 - klo:17:08
Täytyypi koittaa! mitä tämä vaikuttaa jos tuo "ilmaletku" on hieman irti?
Se vetää ilmaa liikaa siitä välistä ja seoksesta tulee liian laiha. Nyt kun ryyppy on päällä (kunnes kone lämpenee) se toimii vielä jotenkuten, mutta kun ryyppy lähtee pois päältä, on seos liian laihaa.. Pistähän liitos tiiviiksi.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

yamaha

oli näköjään ollut seosruuvi ihan kiinni ::) avoin noin kierroksen ja säädin tyhjäkäynnin, nyt tuntuu käyvän nätisti lämpimänä :) saas kattoo aamulla vieläkö tyhjäkäynti on liian suuri kylmänä.

huoltomies

Kertokaas,miten saan hyvin toimivan ilmanputsarin,vaparilla kulkee ja vääntää, tosin kauheet imuäänet ei voi kestää niitä. Omalla taas kulku häviää.

Vireinä on 82cc sylinteri ja Virinokka Digitaalisella systytyksen säädöllä. Kaasutin on 19mm suutin 0,90mm.

RV

Lainaus käyttäjältä: huoltomies - 06.04.10 - klo:17:00
Kertokaas,miten saan hyvin toimivan ilmanputsarin,vaparilla kulkee ja vääntää, tosin kauheet imuäänet ei voi kestää niitä. Omalla taas kulku häviää.

Vireinä on 82cc sylinteri ja Virinokka Digitaalisella systytyksen säädöllä. Kaasutin on 19mm suutin 0,90mm.

Mä tein tuollaisen, toimii

http://i215.photobucket.com/albums/cc121/RamBam78/Baotian/Putsari/31082009882.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc121/RamBam78/Baotian/Putsari/31082009885.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc121/RamBam78/Baotian/Putsari/280320101448.jpg

http://i215.photobucket.com/albums/cc121/RamBam78/Baotian/Putsari/280320101445.jpg

Eikä imuäänetkään ole mitkään kauheet.

huoltomies

Kiitos Vinkistä,täytyy alkaa sovittaan tuollaista myös itselle.

tommi

Minä tein niin että yksinkertaisesti porasin reikiä kotelon pohjaan niin kauan kunnes alkoi hengittämään. Muistaakseni vaati kymmenkunta reikää. Aloitin parilla, kolmella reiällä ja kävin kokeilemassa aina välillä ja sitten taas lisää reikiä kunnes ei pätkinyt enää kovillakaan kierroksilla.

Reiät taisi olla jotain ~1cm halkaisijaltaan. Jäävät nätisti piiloonkin uteliailta katseilta.