Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasari, taikka kaasutin, nyt myös ryyppy

Aloittaja sale111, 08.07.07 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

jalat

Itse olen miettinyt ihan samaa että saisiko sen alipainehanan korvattua ihan tavallisella hanalla näissä kiinalaisissa. En ole tutustunut millainen se alipainehanan kiinnitys on, että saako sen lennosta vaihdettua. Normaali hana olisi vain luotettavampi.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Hanan vaihto on sitten tosivirittäjän toimi siksi että jo letkussa olevan bensan määrä vuotaessaan ulos teettää ohjelmaa aivan tarpeeksi. Omasta skodesta irroitin letkun kaasarista hyvin luottavaisena. Letkun pää purkkiin ja odottamaan sen puolen desin valumista. Loppua ei vain näkynyt ja koko tankillinen olisi valunut ulos.

Huoltoja varten klipsi letkuun on hyvä varmistus sen varalta että hana vuotaa.

Bensaletku joustaa paineen mukaan ja tasaa läpättelyt ja normaalisti hanan kalvo kestää mopon iän, jos sitä ei vaikka roskat tai jää sotke.

Tarkemmin ottaen imun tuottaa virtaavan ilman  muodostama alipaine. Bernoullin määrittämän ilmiön mukaan. Virtaavan kaasun paine ja lämpötila laskee. Lämpötilan laskusta voi seurata jään muodostus jo plussan puolella kaasarin kurkkuun.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

bouttis

#303
Mulla on tossa varaosa scodessa tankki otin sen irti ja laitan siihen kokeeksi pelkän hanan,kun löydän kierteeltä sopivan,testaan pelaako se pelkästään vapaalla pudotuksella,jos ei niin sitten se hana toimii ikäänkuin pumppuna. Sitten pitää virittää ruiskupumppu ja paineen alennin säädettävää mallia  ;D

Viri varin kaasari testattu! käy tosi hienosti tyhjää mutta muuta eroo ei ollut tohon vanhaan että,ei kannata tehonlisäyksen takia ostaa, halpa se oli ja nyt pelaa paremmin.

Samppa

Öö.. Miksi ei pelaisi normaalilla manuaalibensahanalla? Minulla on nelaripiikkiskootterissa ollut kiinni manuaalihana ja hyvin pelitti. Kyllä se bensa sieltä painovoimalla alas tulee.. Ongelmanahan tuossa on lähinnä se, jos neulaventtiili alkaa pettämään, niin sitten tulvii.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

janite2

Lainaus käyttäjältä: bouttis - 27.03.09 - klo:08:11
laitan  kokeeksi pelkän hanan,kun löydän kierteeltä sopivan,testaan pelaako se pelkästään vapaalla pudotuksella

Katohan se kierre siitä hanan paikalta. Sitte riprap rautakauppaan tai putkiliikkeeseen. Sieltä sitte ettimään sopivaa kuristinta jolla saa soviteltua yleismallin hanan paikalleen.
Saatat myös löytää letkulähdöllä olevan tulpan, jolla voit siirtää hanan paremmalle paikalle. Sillon voit käyttää tälläistä letkunväliin tulevaa hanaa. Muista kiinnittää tämä hana sitten vaikka runkoputkeen tms. jotta se ei heilu ja riko letkuja.
Muistat vain, jotta bensapumppua ei laitteessa ole, joten painovoiman pitää syöttää bensaa kaasariin...

Coastside

Skode hukkaa noin 25 g - bensaa minuutissa. Bensapulan tuloksena meno hiipuisi nopean kiihdytyksen tuloksena ja osakaasulla jaksaisi mennä.

Minulta on karannut prätkä käsistä koska unohdin hanan kiinni ja se ulvaisi täydet tehot yllättäen, koska bensan saanti sääteli kierroksia eikä kuski.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

bouttis

Auttaa varmasti virtaukseen,mutta tuo varavirin kaasari oli kyllä 18mm ei 19mm niinkun väitettiin,mutta hällä väliä nyt se pelaa nätisti.

skodesti

Hei mistä voisin saada kunnollisen vapaavirtaus suotimen ettei koneeseen pääsisi pölyä ? Parista firmasta katselin ja näytti ihan rimpuloilta.

Kenzy

Jos et ole pistänyt turboa skootteriisi, niin vapaavirtaussuodattimestakaan et hyödy mitään. Lisää vaan vaivaa, kun saat olla jatkuvasti puhdistamassa ja öljyämässä, eikä se tyhjäkäyntiongelmiin ainakaan positiivisesti vaikuta..

Itse puunasin tänään kaasarin ja bendixin... bendix kylpi bensassa toista tuntia, kaasarin avasin ja putsasin suuttimet. Olipahan suuri vaikutus käynnistyvyyteen ja tyhjäkäynnin tasaisuuteen tuolla kaasarin putsauksella, kun pääsuutin oli 2800km mittarilukeman jälkeen puoliksi tukossa... nyt pelittää :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

skodesti

Mitä? pitääkö se öljytäkkin? omituista. Laitan kuitenkin jos vaan löydän sopivan  hyvän  :P

Kenzy

No siihenhän sen koko kapistuksen suodatusteho perustuu, siihen puhdistuksen yhteydessä imeytettyyn kevyeen öljyyn. Ilman öljyä tuo päästää kaikki paskat lävitse ja suoraan kaasuttimeen. http://www.knfilters.com/clningacc.htm tuossa esimerkiksi kitti, jonka kaikkia aineita tarvitaan vapaavirtaussuotimen puhdistusoperaatioon.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

skodesti

Kiitti linkistä. Olen ajanut tolla samalla suodattimella joka on tossa vakio putsarissa 12678km enkä koskaan ole sitä öljynnyt. Nyt oon sit viisaampi ja teen sen, menenkin samantien, kiitti vinkistä!