Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vakuutusmaksu, yhtiöiden vertailua

Aloittaja Tiina89, 27.04.07 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

sarisusanna54

#795
Mulla on tuohon Znen50Qt-11 vm 2017 vakuutusmaksu 211,33,-/vuosi, tuossa OP-Pohjolassa.

oskuk

Popissa ollut Vespa pitkään, mutta vaimo oli katsovinaan että OP-pohjola tarjosi halvemalla, metkaa ja Autoon poppi halvempi. Minulla oli aivan päinvastainen käsitys!

Samppa

Noista omista Vespoista toi GT200 on jostakin syystä Ifissä kaikista halvin, vaikka kaikki muut sitten Popissa tai Pohjolassa. Yksi mopo on myös lähitapiolassa.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Halvin itselle ollut selkeästi pohjola.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Takaveto

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 09.03.23 - klo:14:50Popissa ollut Vespa pitkään, mutta vaimo oli katsovinaan että OP-pohjola tarjosi halvemalla, metkaa ja Autoon poppi halvempi. Minulla oli aivan päinvastainen käsitys!
Joo POP oli kalliimpi prätkällekin. Tarjous loppuu niin on pakko vaihtaa pois. POPin hinnat nousee vielä lisää kun omistuspohja muuttui...myyty Lähi-Tapiolalle
Autot tehdään Saksassa. Moottoripyörät tehdään Japanissa. Mopot tehtiin Suomessa. Skootterit tehtiin Italiassa. KUNNOLLISET KUSKIT JA AJAJAT TEHDÄÄN SUOMESSA. Muualla ruiskitaan alulle vain jonkin sortin kuljettajia.

tex-

Minun kokemukseni eri vakuutusyhtiöistä rajoittuu säännölliseen kilpailutukseen.
Minun kaikki vakuutukseni on IF:ssä.
Minua on lähestynyt Tapiola, Fennia ja viimeisimpänä Pohjantähti.
Tapiola ei ole pystynyt tarjoamaan mitään järkevää. Viimeisen kerran jälkeen asiamies pyysi etten enää tulisi.
Fenniasta asiamies soitti ennen tapaamista, että ei ole mitään järkeä tulla käymään kuultuaan mitä minulla on vakuutettavana.
Pohjantähti oli viimeisin ja heidän tarjouksensa oli kohtuullisen lähellä IFin pakettia, muttei kuitenkaan riittävän lähellä.
Minulla on vakuutettuna skootterini lisäksi myös harrasteautoni VW Golf GTI -86, käyttöautoni, kotivakuutus yms
Jos on paljon kalustoa, kannattaa etukäteen kertoa mitä on omistuksessa. Säästyy turhilta kilpailutuksilta.
PS minusta tämä vakuutusmaksu osio voisi olla jossain muualla kuin moposkootteri puolella.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Maraboy76

OP=pohjolan vakuutus 230e vuosi uusimaa aikuinen 50cc

konenikkari

"Verotus kevenee ja vakuutusmaksut laskee"
 ::)
Lähi-Tapiola ostaa osake-enemmistön Suomen vahinkovakuutus -yhtiöstä
Kilpailu- ja kuluttajavirasto sekä Finanssivalvonta ovat hyväksyneet yrityskaupan, jossa Lähi-Tapiola ostaa osake-enemmistön Suomen vahinkovakuutus -yhtiöstä, kertoo Lähi-Tapiola tiedotteessaan.
Lähi-Tapiola ostaa 70 prosentin enemmistöosuuden POP-pankki -ryhmältä.
Suomen vahinkovakuutuksesta tulee kaupan hyväksynnän myötä osa Lähi-Tapiola-ryhmää. Yhtiö kuitenkin jatkaa itsenäisenä yhtiönä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#803
Tässä tämänpäivän pikku hintavertailu pakollisesta liikkennevakuutuksesta 50cc mopolle, mikäli ei ole muita vakuutuksia yhtiöön: Tapiola: 251,19€/v Pop: 332,54€/v If: 301,33€/v Fennia: 309,51€/v Op: 156,86€/v Elikä huikeat ovat hintaerot, kalleimmalla saa kahdeksi vuodeksi halvimman vakuutuksen ja hiukan vielä jää rahaakin. Nämä on katsottu oman mopon rekkaritunnuksilla, tähän asti minulla oli jo ennestään halvin mahdollinen, mutta se oli tähän asti 217,33€/v, nyt kun yleensä kaikki kallistuu, op:n on laskenut 60,47€. Huom: jos he keillä on op vakuutus, voivat päivittää sen siellä tähän uuteen halvimpaan, saa erotuksen rahana tililleen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Kiitos Eki tästä vertailusta. Erittäin hyödyllistä tietoa. Ifin osalta sellainen huomio, että itselläni sielä moottoripyörät jostakin syystä kaikista edullisimpia, mutta mopojen osalta taas aina ollut kalleimpia yhtiöitä. Kilpailuttaminen siten kannattaa.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

mopotinx3

Outoa, että Pohjola myy niin halvalla. Tunturi mopedin pakollinen vakuutus oli jotain 90 eur ja Keeway 120 eur. Yksi huono puoli niissä on, vaikka poistan liikennekäytöstä, tulee laskua. Noissa ylihinnoitelluissa vakuutusyhtiöissä ei seisonta-ajalta laskuteta. Mutta se summa on Pohjolassa tosi pieni, joten jatkan sen käyttöä.
Aprilia Sportcity One 50 4t

joni_k

Hinnat 300% kallistunut 10v sisällä. Ennen sai vakuutuksen kun vakuutuksen 100e pintaan. Ite otin juuri senioriskootteriin vakuutuksen halvin mitä löysin 330e pohjantähdestä.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.09.23 - klo:04:43Hinnat 300% kallistunut 10v sisällä. Ennen sai vakuutuksen kun vakuutuksen 100e pintaan. Ite otin juuri senioriskootteriin vakuutuksen halvin mitä löysin 330e pohjantähdestä.
Englannista tuli dokumentti senioriskoottereiden suurista onnettomuusmääristä. Kun ei enää muuten kyetä liikkumaan, hankitaan seniorilaite ja jalkakäytäville ajamaan. Koettavat järjestää alkeiden opettamista miten kuuluisi liikkua. Liekkö suomessa sama?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

varmaan jossain vaiheessa. nykyäänhän se on lääkäri ottaa kortin pois ja seniorivehje alle, riittäneekö reaktiokyky ja ajokyky edes niille? noitahan saa jalkakäytävä vehkeenä ja 45km/h versiona, mopo? en tarkkaa luokitusta muista löytyy otteesta.

mopotinx3

Eikö ne senioriskootteerit ole alle 25km/t, jolloin voi ajaa omalla vastuulla ilman vakuutusta. Eniten jalkakäytävällä pelottaa känninen aikuinen vuokraskuutilla ja alle 15 vuotiaat viritetyillä sähköskuuteilla. Pariisissa jo kiellettiin ne, meillä saa vielä väistellä näitä pitkin ja poikin jätettyjä vehkeitä.
Aprilia Sportcity One 50 4t