Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kevyemmät varin rullat,onko hyötyä vai haittaa?

Aloittaja keijopel, 12.09.07 - klo:04:50

« edellinen - seuraava »

Kinkster

Meidän keittiövaaalla ei silti luonnistu tuo punnitus kovin tarkasti koska asteikko on 10g välein :-/
Ehdottaisin ottamaan rullat mukaan kauppaan ja vihannesvaaalle punnitsemaan :D
Luulisi sillä saavan aika tarkkaa tulosta...

jalat

tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Mtt.h

#32
Moro,
ajattelin itsekin vaihtaa ne rullat jossain vaiheessa kevyempiin.


16x13 5,1 grammasia rullia löytyy 3 eri vaihtoehtoa alla olevasta osoitteesta:

mitkä nuista uskaltaa tilata vai onko niissä edes mitään muuta eroa  kuin hinta?
RULLASARJA, H.16X13 5,1GR Hinta: 7.90 EUR
RULLASARJA, H.16X13 5,1GR Hinta: 8.20 EUR
RULLASARJA, H.16X13 5,1GR HTROLL Hinta: 13.00 EUR
Osoitteen kopsaus ei näköjään toiminut, rullat löytyvät alla olevasta osoitteesta

Edit:
osoite ei toiminut
http://www.moposport.fi

Viiru

Access denied for Product / Group ei löytynyt ensimmäistäkään vaihtoehtoa.

Kenzy

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 08.04.08 - klo:19:34
Niin, rullien vaihto on kannattavaa nimenomaan kiinalaisiin (50cc), sillä kiinalaisten 50cc variaattoriosat & variaattorit kasataan yleensä samalla kokoonpanolinjalla 125cc skootterien kanssa, josta johtuen 50cc skoottereihinkin yleensä tulee nuo painavat 8,5-grammaset rullat kiinni. Kiinalaiseen 139QMA/QMB-koneeseen sopivimmat rullat lienevät 5,1-grammaset, joista kannattaa suosia etenkin Malossin rullia, jotka ovat todettu kestäviksi.

Tuosta kun katsot tuon Malossin rullasarjan, niin se on siinä.
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Mtt.h

Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 10.04.08 - klo:17:39
Lainaus käyttäjältä: Kenzy - 08.04.08 - klo:19:34
Niin, rullien vaihto on kannattavaa nimenomaan kiinalaisiin (50cc), sillä kiinalaisten 50cc variaattoriosat & variaattorit kasataan yleensä samalla kokoonpanolinjalla 125cc skootterien kanssa, josta johtuen 50cc skoottereihinkin yleensä tulee nuo painavat 8,5-grammaset rullat kiinni. Kiinalaiseen 139QMA/QMB-koneeseen sopivimmat rullat lienevät 5,1-grammaset, joista kannattaa suosia etenkin Malossin rullia, jotka ovat todettu kestäviksi.

Tuosta kun katsot tuon Malossin rullasarjan, niin se on siinä.

Ei toimi tuokaan linkki:  Access denied for Product / Group

Siellä sivuilla on 3 aikasemmin kuvaamaani vaihtoehtoa, mikä niistä on oikea ja miten ne eroaa toisistaan`?

Partanen

Eri merkkisiä, eri laatuisia. Malossi on varma valinta. Hinnassa ei ole suurta eroa, mutta kestävyydessä voi olla paljonkin, Malossin eduksi.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kotamikko

Vihannesvaaka on varmasti hyvä rullien punnitsemiseen, mutta ehkä tarkempia ovat postineidin kirjevaaka tai apteekkarin lääkevaaka.

Viiru

Kevyemmät varin  rullat tuntuvat ajossa ainakin tehokkaana moottorijarrutuksena , vai olenko tulkinnut pieleen ?

jalat

Lainaus käyttäjältä: jalat - 09.04.08 - klo:13:36
Itse varin mutterin avaamiseen ostin eilen AD-varaosaliikkeestä 36 oravannahalla sellaisen 12V jännitteellä toimivan mutterinvääntimen :) Voi tunkea suoraan tupakansytyttimeen tai kaapeleilla akkunapoihin kiinni.

Kerron sitten täällä kokemukseni että aukesiko se varin rulla tuolla vai ei.

Ja vastaus on että aukesi. Hienosti napsahti auki ekalla yrittämällä. Ei kaikkeen aina tarvita paineilmaa :)
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Pommi

Tänään vaihdoin omaan banaanilaitokseeni rullat. Alkuperäiset heivattiin poies ja tilalle tuli Malossin 5,1 gr. rullat. Mäennousu kyvyssä en pahempaa eroa huomannut samaa 40-50 mennään mitä vakiorullillakin, mutta nyt kiihdytyksessä se ei ota kierrossprinttiä vain alussa vaan pitää kierroksia samoina sinne 55-60 laitamille ja kiihtyvyys on tasaista. Ennen mopo kiihtyi ''hyvin'' tuossa 0-25 km/h ja sitten laski kierroksia ja alko taas mittari nousta hitaasti. Nyt mittari liikkuu nopeampaa vauhtia koko tuon matkan 0-60 km/h ajan.

Tosiaan, 1950km ajettu ja jokaisesta vakiorullasta oli jo yksi kylki kulunut tasaiseksi.

Suosittelen todellakin vaihtamaan rullat!

jalat

Itse vaihdoin myös eilen 6.5g vakiorullat 5.0g top racing rulliin. Top racingit siksi että niitä oli heti saatavilla. Kait ne nyt yhden kesän kestää. Vaihto oli niin simppeli että vaihetaan sit ensi kesänä uudet jos siltä tuntuu. Vanhoilla rullilla oli ajettu 1000km ja 6 rullan jäljelle jäänyt yhteispaino jaettuna rullien kesken oli noin 6.5g/rulla.

Vanhoilla rullilla suoralla huippunopeus skobon mittarin mukaan 60km/h.
Arvio kiihtymisestä 14sek 0-40km/h mittarin mukaan.
Omassa suorittamassani ylämäessä hyytyi aina vauhti 30-35km/h nopeuteen.

Uusilla rullilla huippunopeus suoralla 55-60km/h mittarin mukaan.
Arvio kiihtymisestä 10sek 0-40km/h mittarin mukaan.
Ja samassa ylämäessä vauhti ei laskenut alle 45km/h nopeuden :)

Joten kyllä kannatti uhrata se 10e rulliin 8)
Vaihtamiseen meni aikaa ensikertalaiselta noin 15min. Siitäkin suurin osa siihen kun piti ihmetellä miten se varin hihna saadaan takaisin pingotettua siihen holkin päälle. Ja variaattorista näytti puuttuvan prikka jo vakiona. Ja messinkitappia ei oltu poistettu kaasarista. Ruuvasin sitä pari kierrosta kiinni jolloin se lyheni ehkä 1-1.5mm.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

xtr50

mullakin on omassa skootterissa top racing rullat ja kevyempien rullien vaihdosta oli minulle ainakin hyötyä, kiihtyvyyttä tuli huomattavasti lisää ;D
hullulla on halvat huvit!

Partanen

Mulla kesti "Stop Reisingit" 200km, ja ihan max. 300km, jos otetaan lapinlisät pois. Eihän ne paha ole vaihtaa, mutten stop racing rullia laittanut kuin kerran.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Skode_63

Aloinpa sitten tulokkaana heti pilkun viilaajaksi...
Mitä materiaalia nuo rullat ovat ? Ajattelin, että kun töissä olisi mahdollisuus niin jos ne esim. karkaisisi tai käsittelisi titaanipinnoitteella. Mahtaisiko elinikä kasvaa ?
Powermax MTX-5 YY50QT-26