Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

SF3 kysymyksiä

Aloittaja Tiger, 16.10.20 - klo:10:42

« edellinen - seuraava »

Masa

Alhainen on nopeus, pitäisi olla noin 55-57 khm mittarissa eli noin 50 kmh. Pakoputki kenties tukkeessa?

viisnelonen

Mites ne mallikohtaiset rajoittimet ? Hukkaputki pakoputkessa ?? Entä varin rajoitin ? tuossa taitaa olla kiinteä "prikka" rullakupissa..
Konenikkari osaa varmaan kertoa tarkemmin ellet tiedä että niitä olisi modattu/poistettu.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Tiger

Lainaus käyttäjältä: Masa - 23.07.21 - klo:20:19
Alhainen on nopeus, pitäisi olla noin 55-57 khm mittarissa eli noin 50 kmh. Pakoputki kenties tukkeessa?
Tämä on nyt itselläkin vahva veikkaus..

Tiger

Aiemmin tein reijän katin kohdalle ja poistin sellaiset aaltopahvin näköiset moskat putkesta. Kulku parani hiukan.
https://photos.app.goo.gl/FrAKtsHtAmaGpUKLA
https://photos.app.goo.gl/8nyvyc6qASBtr5X38

Mutta nyt siis ollaan tässä pisteessä että vauhti ei nouse edes 40km/h. Rälläköin nyt putkea lisää. Alkukäyrä on kohtuu puhdas, ei tukkeumia. Loppuänkkä on myös puhdas. Missä kohden tukkeuma voisi olla? Katin sisässä näkyy sellaista reikälevyä, kulkeeko ilma sen läpi vai onko se vain vaimennusta varten? Jos se on tukossa niin onko muuta mahdollisuutta kuin hommata uusi putki?

Coastside

Technigas silent pro on hyvä putki. Kuristin joutaa poistaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tiger


Coastside

Prikka alkupäässä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Masa

Seuraavaksi melkein koittaisin ottaa rajoitinlevyn pois variaattorista tai vaihtaa kevyemmät rullat testinajon ajaksi ainakin. Itse taistelin vähän samankaltaisen ongelman kanssa kun vaihdoin takavariaattorin vastapainejousen 20 tkm ajetun tilalle ja en löytänyt mistään nettikaupasta alkuperäistä vastaavaa joten ostin Malossin valkoisen jousen mikä piti olla vain 5% alkuperäistä jäykempi. Tämän vaihdon johdosta variaattorin toiminta meni täysin sekaisin eli ei jaksanut toimia muuta kuin kiihdytyksessä kunnolla. Ennen vaihtoa minulla oli 8g rullat variaattorissa ja nyt on 4,7 g rullat joilla skootteri pelaa nyt hyvin eli pelaa läpi vääntöalueen. Rajoitinlevy on poistettu variaattorista, laitettu nro 60 suutin kaasuttimeen sekä poistettu pakoputkesta kuristus (technigas silent pro). Huippunopeus on hieman yli 70 kmh.

Seuraavassa linkissä on kuva tecnigas silent pro pakoputken kuristuksesta (hitsattu parilla pisteellä käyrään):

https://scooter-zone.eu/exhaust-restrictor-tecnigas-40kmh-213x71mm-universal-tg35181


Tiger

Onko tässä vakiputkessa nyt jotain jota kannattaisi poistaa ja kokeilla kun on nyt auki? Saisi vähän osviittaa onko vika pakoputkessa...

Masa

Vakioputkesta ei  minulla valitettavasti kokemuksia, ostin tämän skootterin käytettynä ja tähän oli vaihdettu pakoputki alkuperäisessä ilmenneen vian takia tms.

Tiger

Vakioputki on avattu ja putsattu, pitäisi siis olla kunnossa. Vaihdoin kevyemmät rullat ja nyt kiihtyy selvästi paremmin koko alueen läpi. Mutta mutta, vauhti pysyy edelleen 40-42km/h, kierrokset vähän yli 8000. Nyt epäilykset kallistuu varin puolelle. Voiko huono hihna tehdä tällaista? Tai huonot osat kytkimessä tms.

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Tiger - 30.07.21 - klo:22:21
Vakioputki on avattu ja putsattu, pitäisi siis olla kunnossa. Vaihdoin kevyemmät rullat ja nyt kiihtyy selvästi paremmin koko alueen läpi. Mutta mutta, vauhti pysyy edelleen 40-42km/h, kierrokset vähän yli 8000. Nyt epäilykset kallistuu varin puolelle. Voiko huono hihna tehdä tällaista? Tai huonot osat kytkimessä tms.

Huippunopeutta ajatellen hihnalla on vain yksi optimi koko. Liian kapea (tai kulunut) , liian pitkä ja myös liian lyhyt pienentävät huippunopeutta. Kysyn uudestaan onko varista poistettu ns rajoitinprikka ?? Ko mallissa se saattaa olla kiinteä osa rullakuppia tms mitä ei ihan noin vaan nyppästä pois kun vari on purettuna kuten normaalin rajoitinprikan saa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Tiger

Tässä mallissa ei ole prikkaa. Samoilla osilla on kulkenut viime kesänä yli 50km/h joten joku osa on nyt heikossa hapessa...

viisnelonen

#88
Varinkoppa auki ja tussilla viivoja sinne etusiivojen kitkapintoihin että näkee nouseeko hihna miten ylös ? Samalla mittaat työntömitalla hihnan leveyden ja tarkistat jostain että mitä sen leveyden kuuluu olla. Em toimenpiteellä poissuljetaan joitakin juttuja.
Ei tuosta kukaan pysty suoraan päätä sanomaan että missä vika piilee. Kaasutinkin on yksi mahdollisuus.

Edit: kuluneet rullat eli varin painot aiheuttaa myös huippunopeuden tippumista ja tosiaan se kaasutin..
Edit2: Tuo 8000 rpm vs 40 km/t antaa kyllä viitteitä ettei siellä variaattorissa ole kaikki ok. Hihna/rullat? ja hihnaa vasten tulevien kitkapintojen kuluneisuus ?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Rullat pitää olla SF3:ssa vähintäin 8g,
ei vaihda variaattori kevyemmillä riittävästi välityksiä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)