Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

#1245
Kun jättää halvimman ja kalleimman hyllyyn voi olla aika huoleton että voitelee. Voitelu on monesta muustakin asiasta kiinni kuten seos-suhteesta ja voitelupumpun säädöstä ja ajotavasta että öljyn laatuerot katoaa vaikuttamasta. Jos ajaa lyhyttä ajoa, moottori karstoittuu ja jos jollottaa pitkää ja kovaa ylikuumenee kone. Putken vaihdoissa menee koneita kun suutin jää vaihtamatta ja voitelua lisäämättä.

Verrattaessa vanhaan aikaan kun öljyt oli mitä sattui bensapoika huoltikalla pönttöön kaatamaan tai kuski itse sekoitti on nyt asiat hyvin.

Jos kuvitellaan ammatikseen kaueasti ajava. Hän avaa sylinterin määrävälein ja tutkii karsta ja pien määrän ja vaihtaa ölymerkkiä ja tutkii taas tilanteen. Tuollaisessa käytössä asia merkkaa jotain.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kalewa

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta :D
Vaikuttaa hyvältä foorumilta ja näyttää siltä että ei täällä saakkaan muuta kuin hyviä vastauksia ;D ;D
Aprilian SR 50 vm- 93

jazuaXXX

Mikäs v*ttu ku ei etuvarin mutteri pysy kii..?

Kone

Tekis mieli riipasta, muttei pysty kun vasta Itsenäisyyspäivänä. Mitä teen?

jazuaXXX


mbkmachi

Hei! Mulla olis pari ongelmaa ja kysymystä mbk machiin (vm. -03)liittyen:

- sähköstartti ei toimi. Kun yrittää käynnistää, ei tapahdu yhtään mitään. mistä voisi johtua?

-  edelliseltä omistajalta oli hajonnut keskiseisontatuen kiinnike ja kysyisin onko mitenkään mahdollista tehdä siihen joku kiinnitys?

- nopeus- ja matkamittari ei toimi, koska johdot katki eli pitäisikö ostaa kokonaan uusi johto ja se pyörittäjä tai mikälie siellä eturenkaan vieressä onkaan se juttu, vai voiko juottaa katkenneet johdot yhteen?

Kiitos etukäteen jos joku vastaa!

Coastside

#1251
Voit juottaa ne johdot yhteen. Jos lohkosta on korvake rikki niin ei oikeis saa korjattua koska sen hitsaajia on harvassa ja se pala pitää olla tallessa.

Startin virtapiirit on:
Akku-rele-startti-maa ja
Akku-sulake-virtalukko-jarruvalokytkimet-starttinappi-rele-tappokatkaisin-maa.

Akussa täytyy olla varausta joka näkyy 12.5-12,9 V jännitteenä tai että se sietää isoa kuormaa.

Startin voi kokeilla yhdistämällä akun plussan ja startin liittimen. Miinus-runko pitää varmistaa ensin.

Relepiirin voi tutkia kuunnellen naksuuko rele tai koestuslampulla tai jännitemittarilla tuleeko virtaa sen liittimeen. Itse releen voi irroittaa ja kokeilla sen tekemällä suorat kytkennät akkuun. Sen maan puolen johdosta voi kokeilla johtaako se em. katkaisimet huomioiden maahan. Sulakkeen kunnon näkee tutkimalla onko sen lanka ehjä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

helkama sc-r

Nopeusmittari toimii varmaankin vaijerilla.

Palosella

#1253
Machissa ja Jogissa pelaa sähköllä nopeusmittari. Rele ei välttämättä ole ehjä, vaikka naksuukin jarruvipua ja starttinappia painettaessa. Toki sillä saa selville tuleeko releelle "heräte". Kokeile ensin Coastsiden ohjeen mukaan startille ensin suoraa virtaa kuitenkin

helkama sc-r

Starttireleestä kun yhdistää paksut punaiset johdot, selviää onko startti kunnossa, jos moottorin maadoitus ok.

Coastside

Jos startin liittimet on hapettuneet, ei sen johtojen kytkentä kerro missä vika.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Hane

Mitenkäs noissa keewayn moottoreissa menee tuo cdi-boksi juttu kun joskus luin, että rajottamattomasta boksista ei olisi mitään hyötyä? :o
Eikö niissä olekkaan sähköstä rajotinta vaikka niihin kyllä myydään rajottamattomia.
Mitenkähän saisin tietoon että onko keewayssäni rajottamaton boksi vai ei? näyttää ainakin ihan vakio cdi:ltä ja ei pätki yhtään, mutta ei kulje kuin n.50km/h vaikka on kuristukset poistettu. :'(

Nuukailija

Vapiseekos muiden skootterit?

Vähän alle 20 mittarinopeudessa peileistä ei näe mitään, kun vatkaa niin mahdottomasti, mutta en tiedä onko tuollainen ominaisuus, etenkin Kiinalaisissa vai pitäisikö tuota vapinan syytä alkaa etsimään ja poistamaan?

Toinen hölmö kysymys on peileistä, että pysyykö niiden suuntaukset kohdallaan vai kuuluuko kääntyillä tärskyissä?

Tuollainen halpavalmiste Solifer kun on, niin mahdottomia ei tietenkään pidä odottaa, mutta kiinnostaa tietää onko nuo ihan vain ominaisuuksia, vai jotain muuta, jolle voisi haaveilla tekevänsä jotain :)

-Zone-

Edellisellä baotianilla on parhaimmillaan menty yli 90km/h ja vaikka ajo-ominaisuudet ei huippuhyvät enää olekaan niin woblausta ei ole ilmennyt. Tarkista ohjauslaakerin välys.

jwalk

Vapisi ennen. Sitten vaihdoin kiinan muovirenkaat parempiin,ni loppu vapinat. Peilit pysyy jos pysyy. Speedissä on onnettomat peilit, muotoilu menny käytännöllisyyden edelle. Vaihdoin tyttären speediin paremmat, huutonetistä ostin halavalla 5 paria skoban peilejä.