Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nokeaa tulpat, mitä saa liikaa tai liian vähän?

Aloittaja Eki, 16.07.19 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

Eki

#90
Loppuraportti nokeamiseen sekä nykimiseen oli niinkin yksinkertaisessa asiassa kuin tuorevoiteluöljyssä. Näihin ei kannata tarjota esim täyssynteettistä lainkaan, itse en myöskään ostele kymppejä maksavia litkuja, kun löytyi ihan todella halpa puolisynteettinen mikä toimii kuin junan vessa. Elikä 4.99€ maksava Teboil power mix, jo alkoi kaikki nuo edelläkuvatut ongelmat loppumaan. Valmistaja suosittelee kalliita litkuja joita ei edes saa mistään, mutta vastaavaa saa:eni-i-ride-scooter-2t-top-1l, tässä taas mitä nyt itse käytän:https://www.teboil.fi/yhtio/tiedotearkisto/2017/tehovoitelua-kaksitahtimoottoreille--teboil-2t-power-mix/
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

pienestä se on kiinni. voisko olla että muut öljyt jotenkin sitten heikentää ruiskusuuttimen toimintaa? tai miten tuo voitelu oikein näissä pelaakaan..luulisi että öljy sekoitetaan bensaan ennen ruiskun suutinta..?

konenikkari

#92
Näissä tuorevoiteluöljy sekoittuu vain ja ainoastaan, ilmaan.
Bensiini toimitetaan ruiskusuuttimen kautta, vain männän yläpuolelle.
Pieni, todella pieni määrä öljyä tulee paineilman mukana, kompressorin kautta,
myös männän yläpuolelle.
Tulpan nokeentuminen aiheutuu useinkin, paineilman mukanaan tuomasta kosteudesta.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#93
Nyt meni jo vähintäinkin hermot, eilen Turun reissulla pelasi upeasti, mutta skode oli parkissa pari tuntia Turussa niin en saanut käyntiin, en millään, hieman yritti käydä, mutta kun tarjosi hiukankin kaasua niin sammui.  Oletin jo että tänne jää ajopeli ja tuun junalla pois, mutta kokeilin ilmanoton eteen kättä, niin jopas lähtikin käyntiin, pääsin liikenteeseen ja alkoi yhä paremmin piristyä mitä pitemmälle matka kotia kohti eteni, kevensi jopa keulaa kun väänsi kaasua, siis kulki ja oli pirtsakka kuin mikä. Tänä aamuna taas sama ogelma, ei enää nokea tulppaa, tuntuu jopa että saattaisi saada liikaa bensaa (tulppa hiukan kosteanoloinen). Kulku nykivää eikä ota täysiä kierroksia, otin ilmanotosta pois yhdestä aukosta tulpan, niin piristyi hieman ja jopa käy tyhjäkäyntiä, muttei ole entisensä, siis eilisen oloinen? Tämä vehje se rupesi näyttämään jatkuvasti ongelmiaan, ei oikeasti juuri muuta kerkeä kuin olla mopon kimpussa, mutta kun ei tiedä että mikä mättää, onko magneetto, puola tai jokin muu? Toissapäivänä mitattiin kaverilla bensapumpun paine, oli jopa 6-7k, mikä kuluukin olla, nyt en enää osaa tehdä mitään. Magneeton anturin kärkiväli 0.15mm, kuuluuko olla noin pieni? Tässähän säätyy ajoitus ecun kautta jne, putsasin magneeton jarrunputsauslitkulla, otettuani selvää että sillä voi puhdistaa ...
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#94
Pick up anturin etäisyys pitäis olla 0,4--0,6mm.
Kovasti kuullostaa ongelmasi, puolavialta,
magneetosssa ei ole muita sytytyslaitteisiin vaikuttavia osia kuin tuo pickup.
Joko olet vaihtanut kompressorilta tulevan letkun, päivitettyyn.
Jos hermonsa menettää, peli on menetetty  :D
Hanki seuraavaksi yamaha neos 4t.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

no parempi se liian lähellä on kuin liian kaukana, kunhan ei ota kiinni. kyl musta nyt tuntuu että ei tässä nyt vaan mikään hokkus pokkukset auta..sylinteri auki ja skootteri oikeesti kuntoon.

konenikkari

Voi olla noinkin, mutta käyntihäiriöiden esiintyessä, en kyllä ekana lähtis purkamaan moottoria.
Terävä pätkiminen on useinkin merkki syttylaitteiden ongelmista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.08.19 - klo:16:25
no parempi se liian lähellä on kuin liian kaukana, kunhan ei ota kiinni. kyl musta nyt tuntuu että ei tässä nyt vaan mikään hokkus pokkukset auta..sylinteri auki ja skootteri oikeesti kuntoon.

Jos ko. anturi on liian lähellä vauhtipyörän korokkeita, herkästi löytyy myös metallihiukkasia,
anturin läheisyydestä,
jos metallihiukkasia löytyy, anturi ei toimi sille tarkoitetulla tavalla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

jokainen tekee tavallaan.. tuntuu vaan toistuvan sama niinkuin esim aprilian kohdalla. todellinen syy oli siellä sylinterissa kun aikansa hokkus pokkuksia kokeiltiin.

Eki

#99
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.08.19 - klo:16:21
Pick up anturin etäisyys pitäis olla 0,4--0,6mm.
Kovasti kuullostaa ongelmasi, puolavialta,
magneetosssa ei ole muita sytytyslaitteisiin vaikuttavia osia kuin tuo pickup.
Joko olet vaihtanut kompressorilta tulevan letkun, päivitettyyn.
Jos hermonsa menettää, peli on menetetty  :D
Hanki seuraavaksi yamaha neos 4t.
Suihkutettiin jarrunpuhdistusnestettä skootterin käydessä tyhjäkäyntiä, edelleen imuvuotoa ja läpästä yksi kulma murtunut, vaihdettiin uudet malossin läpät ja korjattiin silicon tiivisteellä imuvuodot (Reinzosil), ei vuoda enää ja käy hyvin sekä kiihtyy, mutta se ihan terävin veto puuttuu yläkierroksilla. Mikä on tarkalleen tuo välys magneeton anturissa gilera runner 50 pj:ssä, väliin tosiaan mahtuu vain 0.15mm rakotulkki.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#100
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 07.08.19 - klo:17:01
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.08.19 - klo:16:25
no parempi se liian lähellä on kuin liian kaukana, kunhan ei ota kiinni. kyl musta nyt tuntuu että ei tässä nyt vaan mikään hokkus pokkukset auta..sylinteri auki ja skootteri oikeesti kuntoon.

Jos ko. anturi on liian lähellä vauhtipyörän korokkeita, herkästi löytyy myös metallihiukkasia,
anturin läheisyydestä,
jos metallihiukkasia löytyy, anturi ei toimi sille tarkoitetulla tavalla.
Aivan totta, puhdistettu magneetto ja ympäristö jarrunpuhdistusnesteellä (poistaa lian ja ravan), silloin mittasin tuon anturin välyksen ja ihmettelin mielessäin että kuuluuko se todella olla 0.15mm? Anturi oli tiukasti kiinni ja paikallaan joten ei se itsestään ole siihen välykseen mennyt, mistään en löydä ns tehtaan ilmoittamaa välystä? Ei välystä saa säädettyä tippaakaan jos ei viilaa kiinnitysreikiä ja siihen en rupea, ilmeisesti sen välyksen pitää olla tuo 0.15mm?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#101
Kun kierrät vauhtipyörää koko kierroksen, pysyykö sama välys, koko kierroksen.
;) Nelikertainen tulostinpaperi on hyvä, luottokortin paksuus on liikaa :D
Minäkään en löydä mitään tehtaiden suosituksia ko. välykselle,
mutta monia tehtaiden asettamia välyksiä olen mittaillut,
ja tulos on ollut tuo, 0,4--0,6mm.
Pienen ja tehokkaan 50cc moottorin pitkähkö kampiakseli taipuilee, maksimi kuormilla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Tänään tulee mahdollinen Gilera Runner pj ruiskuvehkeen ostaja Lahdesta, sillä rahalla sain pojalta virheettömän vastaavan, mutta kaasarivehkeen. Olen vaan ihmetellyt ilmanputsaria, puuttuuko jokin kehikko minkä päälle tulee suodatin, koska nyt se painuu sinne miten sattuu? Kaikki muu onkin sitten ok, pakoputki on kyllä "kauhea" hukkaputkineen. Ostaisin teharin, mutta poliisit taitaa puuttua siihenkin, vaikka nopeus olisi rajoitettu ok lukemiin?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.