Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Nokeaa tulpat, mitä saa liikaa tai liian vähän?

Aloittaja Eki, 16.07.19 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.07.19 - klo:07:10
Minusta alkaa tuntua että olet vain huolissasi ja kaivat syytä moposta. Jos ajat tuppi nurin niin se tökkii rajoittajaan ja et vain ymmärrä sitä.
Tuntuu jo hiukan provoamiselta: Kaivan syytä siihen että kulku pätkii ja kylmänä ei meinaa saada käyntiin, voin todeta, että sinä et ymmärrä kun raceasetus on käytössä, silloin ei ajeta rajoitinta vastaan, kone kiertää tarvittaessa 12000rms, rajoitin ei ole käytössä racetilassa. En toki kierrätä kuin suunnilleen samoihin mitä rajoittimellakin (9500rms max), skoden kulku on prikalla rajoitettu 60kmh minkä Jari Lehtinen (vanhempi konstaapeli ja moottoripyöräpoliisi) totesi minulle ja kyydissäni olevalle henkilölle, ETTÄ HE EIVÄT PUUTU 60KMH NOPEUTEEN! ;)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

eipä nyt kannata yleistä tuota 60km/h rajaa. kilpiä on lähteny vähemmästäkin, tosin voi olla että ajoneuvon kunto on ollut puutteellinen, sitä tarinat ei kerro. paljonko tämä nyt kiertää siis vakio asetuksilla kunnes rajoitin iskee?

Coastside

Painavammat rullat rahoittaa menoa ja mieltä jos on rajoitinongelma.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 26.07.19 - klo:06:28
eipä nyt kannata yleistä tuota 60km/h rajaa. kilpiä on lähteny vähemmästäkin, tosin voi olla että ajoneuvon kunto on ollut puutteellinen, sitä tarinat ei kerro. paljonko tämä nyt kiertää siis vakio asetuksilla kunnes rajoitin iskee?
Nimenomaan kun moottoripyöräpoliisi toteaa monikossa: me emme puutu 60kmh nopeuksiin, tuon sen julki, minut hän pysäytti kun tuli minua vastaan ja itsellä oli rajoitettu 65kmh (traficom:in moporaja)!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#79
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.07.19 - klo:07:29
Painavammat rullat rahoittaa menoa ja mieltä jos on rajoitinongelma.
Jos on kiihtyvyyden takia asetettu race, miksi pitäisi alkaa rullilla sitä rajoittamaan, eihän siinä olisi päätä eikä häntää, myöskään mielessäni ei ole rajoittamista ja toisten mielenlaadun arviointi ei taida edes kuulua tänne? Eihän tässä ole kyse mistään muusta, kuin että mikä aiheuttaa alkujaan kerrottuja asioita, ei auta kylmät ei kuumat tulpat, ajamaan pystyy hyvinkin, kun saa käyntiin, mutta joku juttuhan on pielessä, en olisi muuten edes aiheesta kirjoittanut mitään, enkä halua että tähän ketjuun kommentoidaan enää mitään kun alkaa tulemaan henkilöön kohdistuvia näkemyksiä mielestäni aiheetta? Ilmansaantia avarrettu ja typistetty, tulppia kokeiltu vakiosta kuumaan sekä kylmään, puolan ja muita kuten tulpanjohtimen kiinnityksiä optimoitu jne jne, elikä antaapa olla, selvittelen ihan itse ajan myötä moponi ongelmia, ajokokemuksia mopoilla riittää, Gilerani ostin 1.4.2019, oli ajettu silloin n.8500km, nyt heinäkuussa mittarissa 18700km,edelliselläni jauhoin n. 50000km vajaassa kolmessa kesässä. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 26.07.19 - klo:06:28
eipä nyt kannata yleistä tuota 60km/h rajaa. kilpiä on lähteny vähemmästäkin, tosin voi olla että ajoneuvon kunto on ollut puutteellinen, sitä tarinat ei kerro. paljonko tämä nyt kiertää siis vakio asetuksilla kunnes rajoitin iskee?
Aprilia/Gilera 50 cc ruiskumopojen rajoitin rajoittaa vakiasetuksilla noin 9500 kierroksessa ja jos on asetettu raceasetukset, niin kiertää mittarin tappiin ainakin jalustalla ollessaan (noin 12000 kierrokseen), huom: en ole kierrättänyt.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

Säästäisi lukemattomia sivuja viestejä jos kuvaat ajovideon missä moottorin ääni selvästi kuuluu niin nähdään mikä se vika on.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#82
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.07.19 - klo:08:36
Säästäisi lukemattomia sivuja viestejä jos kuvaat ajovideon missä moottorin ääni selvästi kuuluu niin nähdään mikä se vika on.
Tuolla ketjun jossain vaiheessa on pienen pieni pätkä, siitä ilmenee että pätkii tyhjäkäynnillä, tekee sitä myös ajaessa: https://youtu.be/5zbC6NowzD0, erikseen en lisää viitsi kuvata, nyt eilen toimi suht' ok sen noin 200km.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

mietin vaan sitä että jos perusasetuksilla tappi on tuossa kohtaa, niin eihän moottorilla kai? kaiken järjen mukaan ole tarkoitus ajaa niillä tappikierroksilla? jos ite ajaisin tolla kiinalaisella nelarilla täysillä kierroksilla kokoajan, niin se ainaki laukeaisi ei kestä.

Coastside

Jos on kevyet rullat, se menee kierrosrajoittajaan, siksi ehdotin rullien mietintää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#85
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 26.07.19 - klo:09:30
mietin vaan sitä että jos perusasetuksilla tappi on tuossa kohtaa, niin eihän moottorilla kai? kaiken järjen mukaan ole tarkoitus ajaa niillä tappikierroksilla? jos ite ajaisin tolla kiinalaisella nelarilla täysillä kierroksilla kokoajan, niin se ainaki laukeaisi ei kestä.
Perusasetuksilla rajoitin on ja rajoittaa n.9500 kierrokseen max, race asetuksilla kiertää ainakin jalustalla mittarin loppuun. Nyt tulin Kärkölästä (110km), toimi täysin virheettä, lähtee käyntiin yön jälkeen ja kaikkialla, kun hiukka lämpenee vetää ja kiertää nykimättä. Eilen liuottimella putsasin koneen, kiristin kaikkia lemmareita ja katsoppas, tämä toimii. Nyt kun on NGK 10 tulppa, täytyy tarjota hiukan lämpimämpää, niin toiminee kylmästä asti kuten pitääkin? Ei ne lemmarit löysällä mm imukaulassa olleet, kiristin kuitenkin ja en keksi mitään muuta kuin jostain on vuotanut?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

voisko se sitten olla joku pieni imuvuoto tms ja olisi korjaantunut kun kiristelit klemmareita.mistäs sitä tietää, nämä asiat kun on niin pienestä kiinni. autossakin pienikin imuvuoto aiheuttaa ties mitä.

Eki

#87
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 26.07.19 - klo:09:34
Jos on kevyet rullat, se menee kierrosrajoittajaan, siksi ehdotin rullien mietintää.
Menee vakirullillakin rajoittimeen normiasetuksilla kun on hanat kaakossa, parhaat ovat aina olleet juuri vakirullat, niin Apriliassa kuin nyt Gilerassa (5.3g)!
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#88
Ns vika löytyi kaverin toimesta kenellä samanmoinen Gilera, imukaulan vuoto ja läppien karsta, putsattu kaikki ja uusittu tiivisteet, katsotaan nyt Turun reissulla tänään mikä on homman nimi (kaksi päällä Hyvinkää-Turku-Hyvinkää) 175km x 2. :) Tuli 380km yhteensä ja skootteri toimi upeasti nykimättä koko matkalla, myös kiihtyvyyttä löytyy. On muuten äärimmäisen tarkka tuorevoitelusta: https://www.trodo.eu/engine-oil-eni-i-ride-scooter-2t-top-1l
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

viisnelonen

Hieno juttu.. toivottavasti saat skoduilla loppukesän ongelmitta. Vanha 1-tie saattaakin olla oiva reitti skootteristille,oletan näin vaikka en siellä olekaan liikkunut enään 90-luvun jälkeen. Pitää oikeen ottaa tavoitteeksi vielä tälle vuodella.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250