Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

72CC projekti

Aloittaja kustionu, 05.08.20 - klo:14:20

« edellinen - seuraava »

kustionu

hei. tuli tämmune projekti nyyt ku noita 50 cc gy6 mootoreitä on haetud monta. tuli samas kysymys että ku sylinteri on 72cc ja sylinterikansi 150cc  tuleko tästä yhteistyökykyne mootori ?
sylinterikansi oli muistaksen 57,4mm ja  72cc sylinderi ite  47mm
tuleko joku homma tästä10 mm  ?

alussa pistin 72cc ja 50cc sylinterikansi mutta yhteistyö noile ei sujunu joista syistä.
kasasin 50cc takasi ja toimii

joni_k

72cc toimii parhaiten sillä 50cc kannella, tai sitten 72cc tehdyllä 47mm palotilalla olevalla kannella. Joku on varmaankin mennyt asennuksessa pieleen jos skootteri ei toiminut sillä 50cc kannella. tuolla 150cc kannella se ei varmasti tule kunnolla toimimaan.

kustionu

pointti on kummaline. käynnistu vaan kerran kasamis jälkeen mennee kierrokset päälä  ja kaikki ok . sitte ku sammuta mootori nii see enää ei menee käynti

joni_k

kasaamisessa on tapahtunut joku virhe taikka vika ei liity sylinteriin ja sen kanteen mitenkään. itse olen ajanut 72cc ja vakiokokoisella kannella yli 20tkm ongelmitta, joten uskallan näin sanoa.

kustionu

asia etenee. panin takaisi 18mm kaasutini. nyyt asia tämmune että täysikieruksel  lentä kaasutimistä bensat ilmaputsari. muutekin käy . olisko ajatus 1 hammas vääri .. mutta kumpa suunta ....... samas pakoputke reiastki tule bensa . autako pienempi suutin tai ... ?

joni_k

jos olet laittanut jakoketjun hampaan väärin niin voi olla että venttiili on osunut mäntään ja on nyt kiero ja vuotaa paineet, eli ei tule toimimaan.

kustionu

ei sen muuta häta ku ventiili vuota . on mulla toinenkin kansi vaihtan ku jaksan,  mutta google oli tarkka :D
https://www.youtube.com/watch?v=WjtfKCbOqbw
mistä ma saa tilata tämmuse työkalu? kutsumanimi ?

Coastside

#7
Sopiva hylsy ja jatkovarsi riittää. Asentaessa muovipussi väliin niin se painaa lukkopalat koloon. Palotilaan kovaksi puristettu alumiinifolio.

https://www.ebay.com/p/2036661146

videon työkalu
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

sormilla noi venttiilienjouset oon asennellu. peukaloilla painaa vaan.

mopotinx3

Ainakin 47mm männälle tarkoitettu kansi toimii, vaikka siinä on vakiokoon venttiilit.  Speedissä tämä setti oli virinokalla varustettu, mutta nyt tähän Kymcooni laitoin vakionokan ja kalvoin vähän mäntään kuoppaa. Toivottavasti nyt lähtee hyvin sähköstartilla käyntiin. Vauhtia riitti ainakin Soliferiin mukavasti. Varastossa on myös 50mm sylinteri ja mäntä, jos osoittautuu, että puristus heikkeni liikaa. Hirveän iso lotja tämä People, varmaan ei vakiokoneella menisi mihinkään.
Aprilia Sportcity One 50 4t

yxrutanen

itellä on 72 , vakio kansi ,kiree nokkakeppi ja vähän keppeemmät rullat.hyvin pysyy liikenteen mukana ja nokka tuo hyvän väännön