Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Merkillisiä käyntihäiriöitä,ilmavuoto vai rikas seos..

Aloittaja A_sentaja, 07.08.19 - klo:09:40

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Laitan tämän tänne ihan opiksi ja malliksi,jotta vastaavan vian esiintullessa osaa mopopojat ennakoida. Siis tässä kesällä ropasin skodea joka kävi mielenkiintoisella tavalla. Kylmänä ensin hieman kierrokset koholla,niinkuin ryyppy päällä pitääkin, lämmettyään raskaammin ikäänkuin olisi liian rikkaalla tai ryyppy jumissa.
Kone kuitenkin reagoi ajossa kaasuun normaalisti,mutta alamäessä moottorijarrutuksessa meinasi tukehtua bensan puutteeseen,kaasun lisäys poisti ongelman.
Lämpöisenä taasen käynnistyi hyvin raskaasti, ikäänkuin ryyppy olisi päällä.

Kaasaria putsattiin ja säädettiin ei mitään vaikutusta oireisiin, sähköt käytiin maavuotojen osalta läpi ja kaikki oli kunnossa. Huomattiin että syyläri vajeni pikkuhiljaa kesän aikana, joten päätettiin tarkistaa pytty, kannentiiviste oli tihkunut hieman läpi joten se uusittiin. Käynti hieman parani, mutta laihalla käymisen oiretta se ei poistanut. Poisti kuitenkin raskaan käynnin syyn. Imukaula ja läpät syyniin ja kas imukaulan juuressa oli pieni vekki mitä ei voinut nähdä päälleppäin, kuin vasta taivuttelemalla sitä kädessä eestaas.

Rubberfixiä halkeamaan, rojut kiinni, motti tulille ja kaikki toimi kuin unelma.

Summa summarum, rikkaalla käynnin syy oli tihkuva tiiviste ja ajossa hengenahdistusta ja leijuvaa käyntiä aiheutti kurkun halkeama. Kaikki tuo jotenkin hämäsi jopa minua, koska peli toimi normaaliajossa loistavasti, vastasi kaasuun hyvin ja veti normaalisti ylämäetkin. ainoastaan raskas tyhjäkäynti lämpimänä ja kylmänä kova, pisti minut kaasaria epäilemään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

#1
Saksalaisessa korjaamofilkassa ne käytti jotain kemikaalia etsiä CO2:ta jäähdyttimen vedestä. Imuvuotoon käy starttipilotti jota suihkutetaan epäiltyyyn paikkaan ja se kiihdyttää tyhjäkäyntiä.

Minulla oli skodessa outo käynnistysvaikeus. Reissulla sen käyntiin saanti vain loppui. Kurkun alipaineletkun liitin (yksi kolmesta) oli irronnut kurkusta ja imuvuoto esti käynnistyksen. Puutikku reikään ja matka jatkui.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04