Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

CDI sytytyslaitteet

Aloittaja Coastside, 30.03.08 - klo:16:15

« edellinen - seuraava »

pekpel

Sopiihan tää mulle, koska itsellä ei ole just tollasta cdi-boksia niin vaikenen ja saat tehdä kokeilujasi.
Kerrothan silti tuloksista täällä
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 17.09.11 - klo:01:50

Kerrothan silti tuloksista täällä
Tottahan toki. :D
Ja ei ollut tarkoitus väheksyä apuasi, mutta huomenna se nähdään, loppuuko skootteriharrastus sähköpalon johdosta kokonaan, vai saadaanko mysteeriset johdon vaihdot selvitettyä. ;D

purgiaali

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 15.09.11 - klo:22:48
Tuli hankittua tuommoinen rajoittamaton cdi boxi ja ohjeistus oli että jos sulake palaa, niin vaihda kahden johdon paikkaa. Nyt menikin sormi suuhun, mitkä kaksi johtoa? Toisessa liittimessä on neljä johto ja toisessa kaksi. Maalaisjärjellä mietittynä tulin siihen tulokseen, että varmaan sen kaksinapaisen liittimen johdot toistepäin, mutta meniköhän arvailuni miten paljon poskelleen?
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 16.09.11 - klo:01:04
Löytyi linkki ihan omin neuvoin "google auttoi". 8)
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/Tuning-CDI-Tuning-Zuendspule-forextreme-50-125-150ccm-GY6

Mutta niin kuin sanoin, ei tuostakaan mitään selvää ota, edes kuukkelin translatella.

Minun tulkintani tuosta googlen käännöksestäni on että kyseessä on AC-cdi ja että jos sulakkeet palaa niin pitää vaihtaa  toisenlaiseen cdi boksiin jossa erilainen johdotus, eli ei vain johtojen paikkaa vaihtaa.

Käsittääkseni ac-cdi boksille ei kuulu tulla sähköä akulta ollenkaan, eikä sulakkeiden kautta, eli jos sulake palaa tämän boksin kanssa niin mopon alkuperäinen on varmaankin dc-cdi.

Coastside

Jos DC mallin vaihtaa AC malliin voi löytää johdoille paikat, jättäen sen akkupiuhan pois. Molemmat saa virran magneetolta. Periaatteessa voi muuntaa kummaksi haluaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

purgiaali

En nyt muista millainen kytkentä näissä kiinalaisten cdin sisällä on, mutta ainakin jotkut ac-cdi-boksit vaatii että magneetossa on oma käämi joka tekee cdi:lle noin 400V vaihtojännitteen. Ainakaan minun dc-cdi:llä varustetuissa mopoissa ei tälläistä ole.

Täältä löytyy kuvia erilaisista staattoireista. Nuo versiot joissa tulee tuohon liittimeen kolme johtoa, niin kuvittelisin toimivan ac-cdi:n kanssa.

InsOmnia

Nyt on cdi asennettu ja hyväksi todettu ja olo kuin lottovoittajalla. 8)

Ac boxeja ovat kumpainenkin, niin alkuperäinen kuin tämä viri cdi:kin, mutta silti alkuperäisen boxin mustaan johtoon tulee 12volttia kun virrat kääntää päälle. Irroitin kyseisen johdon boxin virtaliittimestä ja uusi boxi paikoilleen, starttaus ja suureksi yllätykseksi kone tärähti käyntiin. Mittailin sitten yleismittarilla että lataus ym. on kunnossa ja sammutin ja käynnistin muutamia kertoja ennen kuin lähdin koeajolle. Koeajo sujui hienosti ilman mitään dramatiikkaa ja kone kehräsi kuin kissa. Ja niin kuin odotettavissa oli, mitään dramaattista tehonlisäystä kyseinen boxi ei tuonut mutta aavistuksen paremmin keräsi kierroksia ja pysyi paremmin vauhti päällä ylämäissä.

Kiitos vinkeistä neuvoista ja ymmärryksestä, nyt kelpaakin ottaa muutama huurteinen saunomisen lomassa.

JakeS

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 16.09.11 - klo:00:34
Lainaus käyttäjältä: pekpel - 16.09.11 - klo:00:25
Hitsin vitsi, sulla on ollu huono tuuri ton boksin kanssa.
Ja tietty olet ehtinyt myyjän yhteystiedot hävittää?
Ois ollu liian iisiä kysyä siltä..  8)
Eihän tuossa mitään huonoa tuuria ole, alkuperäisessä myynti-ilmossahan sanottiin että näin voi käydä. ;D

Onhan mulla Jaken yhteystiedot, mutta ne ei paljoa auta, ei silläkään ole kristallipalloa mistä katsoisi mitkä kaksi johtoa vaihtaa paikkaansa. Itseasiassa teen tätä tutkimustyötä myös Jaken eteen, se kun aikoo lykätä samanlaisen boxin omaan skootteriinsa viikonlopun aikana ja ajattelin jos kerkeisin sitä ennen saamaan johtohässäkän selvitettyä, niin voisin sitten avittaa vastavuoroisesti muita. :o

Jos olet saanut ropleemat rakaistu niin mulla niitä sitten riittääkin...

alkuperäinen on yksiliittiminen, 6 napaa ja tässä pirtsakassa oranssissa kaksinapainen 4+2 liittimet.
Kuinkas saisin sen paikalleen ?

kuva: Alkuperäinen
https://picasaweb.google.com/103382863515948551573/DropBox?authkey=Gv1sRgCMuZrozV99XXaA#5653336535169995570

Tuning-versio:
https://picasaweb.google.com/103382863515948551573/DropBox?authkey=Gv1sRgCMuZrozV99XXaA#5653336664269672098
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

InsOmnia

#157
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 17.09.11 - klo:18:01

Jos olet saanut ropleemat rakaistu niin mulla niitä sitten riittääkin...

alkuperäinen on yksiliittiminen, 6 napaa ja tässä pirtsakassa oranssissa kaksinapainen 4+2 liittimet.
Kuinkas saisin sen paikalleen ?


Kyllä sua taas koetellaan. ;D Pienihän tuo mun ongelma oli, tähän verrattuna.

Jos tuo alkuperäinen on ac-cdi niin silloin etsit jostakin tuommoisen 4+2 napaisen liittimen "mieluimmin johtoineen" ja sitten vaan johtoja liittelemään.  Eli jostain purkumoposta vaan liitintä etsimään.

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 17.09.11 - klo:18:01

alkuperäinen on yksiliittiminen, 6 napaa ja tässä pirtsakassa oranssissa kaksinapainen 4+2 liittimet.
Kuinkas saisin sen paikalleen ?


Asiaa tarkemmin tutkittuani, tulin siihen tulokseen että tuo alkuperäinen on dc cdi boxi ja tuo oranssi hienous ei näin ollen kävisi lainkaan.

Mutta tuossa olisi semmoinen joka sopisi suoraan paikalleen http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=203

JakeS

Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 18.09.11 - klo:14:30
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 17.09.11 - klo:18:01

alkuperäinen on yksiliittiminen, 6 napaa ja tässä pirtsakassa oranssissa kaksinapainen 4+2 liittimet.
Kuinkas saisin sen paikalleen ?


Asiaa tarkemmin tutkittuani, tulin siihen tulokseen että tuo alkuperäinen on dc cdi boxi ja tuo oranssi hienous ei näin ollen kävisi lainkaan.

Mutta tuossa olisi semmoinen joka sopisi suoraan paikalleen http://www.virijavara.fi/kauppa/product_details.php?p=203

Juu, kiitos. Olen jo tuollaista ostamassa... Tämä oranssi hienous tulee siis myyntipalstalle kaupan.
Kotarilla mennään....
Mv Agusta brutale dragster rr

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 18.09.11 - klo:14:51
Tämä oranssi hienous tulee siis myyntipalstalle kaupan.
Ja kyytipojaksi voit antaa suomenkieliset asennusohjeet, musta johto liittimestä irti ja ei kuin kovaa ajoa. 8)

raneboi

#160
tota noinaa mulla ois sellane ongelma jos joku tietää mitä tehä... mulla on kinroad windbell 06 ja joku on yrittäny pöllii cdi boksii ja siit o kolme johtoo irti eikä lähe käyntii ja ongelma on se että en tiiä mihin ne johot laitetaa ku oon kokeillu jokasta jokasee paikkaa mut aina sama kitinä ku yrittää lähtee käyntii

Coastside

Tästä ketjusta löytyy esimerkkiä ja niiden eroista ja väärinkytkennän riskeistäkin. Näissä on harvoin yhteensopivaa vaikka päällepäin näyttää.

Jos ole sokkona kokeillut on se voinut rikkoutua. Miksi sitä ei oltu kokonaan saatu irti ja liittimestään?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

latromster

Laitoin sinisen new racing cdi ac boksin solifer xtr 50 export baotiaaniin kiinni ja ensimmäinen epätieteellinen havainto oli pakokaasun hajun vähentyminen.

Rando

Lainaus käyttäjältä: Mammo - 23.08.09 - klo:12:48
Ei tule varikopasta mitään piuhoja CDI Boksiin.
CDI Boksi on 2 ja 4 napainen ja kiinnitys on runkoon hitsatulla liuskalla kumilenkillä joka on cdi boksissa kiinni.
Kaikki piuhat ovat samassa nipussa ja menee etupäähän päin runkoputkea pitkin.



onko jo selvinnyt? itse nimittäin etisn juuri samaa? kokeilitko? eli siis onko se se vihreä johto?

juuzzo

Hei

Nyt pitäisi saada Jincheng Hartettiin rajoittamaton DC CDI.

Jinkun liitin on ihan omansa, joten kytkentäkaavio tarvitaan avuksi. Tässä mallissa CDI:ltä lähtee johto myös latauksen merkkivalolle sekä ryypille. Taitaa mennä virittelyksi  ;)

Mitä kannattaisi kokeilla. Boxeja on tarjolla vaikka kuinka, mutta ilman kaaviota.