Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Xevo 400i - huohotin pukkaa öljyä, ei käy tyhjää ja starttaa huonosti

Aloittaja -E-, 09.05.22 - klo:23:01

« edellinen - seuraava »

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#31
Osan nimi on siis englanniksi auto decompression.
Ja sen voi ohittaa säätämällä pako venttiilivälykseksi n.2mm mittauksen ajaksi.
Minulla kokemusta vain KTM vastaavasta, en tiedä onko 400i piaggioissa moisia.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

viisnelonen

Unohda toistaiseksi tuo puolipuristin.. (ilmeisesti sitä ei ole vaikka 500:ssa onkin)
Mittaa puristusmittarilla jos pystyt (täyteen varattu akku ja kaasu täysin auki) ja sitten kaadat teelusikallisen öljyä tulpanreiästä, pyöräyttelet konetta, ja mittaat uudestaan. Mikäli jälkimmäisellä mittauksella tulee selvästi korkeammat lukemat niin moottori on ns väljä ja vaatii sylinterin&männän irroittamisen.
Em osien mittaamisen perusteella voi sitten päätellä korjaustarpeen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Palosella

Jännä homma tuo puolipuristin kun Vespa GTS 250:ssäkin on se, mutta varaosakuvien perusteella tässä 400 koneessa sitä ei olisi ollenkaan.


-E-

No niin..
Mittasin puristusta parhaan kykyni mukaan.
Tuossa pilteman mittarissa ei ole 10mm tulpan reikään sitä sovitinta, niin piti käyttää sitä kumitulppaa jota kädellä painetaan tulpanreikään.. Härvelissä ei ole semmoista kahvaa, mitä ennen muinoon näissä oli..
Ei meinaa ahtaassa kolossa jaksaa kunnolla runtata sitä sinne ja osa puristuksista karkaa ohi..

Mittari nousi kuitenkin tuommoisiin lukemiin:


EN mitannut öljyn kanssa, koska en jaksanut puristaa vastaan noihinkaan lukemiin.

Tällä haavaa vekotin ei lähde käyntiin. pyörittää, muttei edes lupaa.
minusta vika on kipinässä tai bensassa.. tai molemissa.
Minusta tulppa ei tee lainkaan kipinää.

Kaivoin puolan esiin ja sille oli joku aiempi rakentanut lisämaadoitusta.

Startatessa kun peittää pakoputken niin tuntuu "imua" pakoputken päässä..
eikä haise bensa pakoputkessa vaikka miten starttaa.
Aiemmin pitkään startatessa haisi bensa ja pakoputkessa "poksahteli"..

Tämä on perin riesakasta etsiä vikaa, kun tuntuu että koko ajan tulee uusia vikoja ja vikoja saattaa olla parikin päällekkäin.

Vähäsen alkaa tuntua, että pyörä on myyty minulle varsin tietäen että se on rikki ja ajamiset on jääneet viime kesänä sen takia vähiin...
>:(
ex Tunturi Super Sport
ex Suzuki PV 50 (80)
ex Kymco Super8 50 (80)
ex Suzuki GT 125 X4

Piaggio Xevo 400ie

Coastside

On se viisainta avata ja katsoa missä kunnossa mekaanisesti se on
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Ihan ok rutistukset , varsinkin jos hiukan pääsi vuotamaan. Itse vikaa en kyllä osaa arpoa..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04