Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Syksyn satoa.

Aloittaja Antti R, 23.10.08 - klo:10:37

« edellinen - seuraava »

Antti R

Onpas mopoille sattunut paljon vahinkoja. "Ruttutukussa" http://www.avk.fi on tällä hetkellä myynnissä n. sata lunastettua mopoa yhtaikaa. Myyntiin näyttää tulevan toista kymmentä uutta mopoa joka päivä. Tästä "tilastosta" näkee mopoilun suosion huiman kasvun, isossa joukossa aina tapahtuu. Mopo tosin lunastetaan varsin pienestäkin vahingosta alhaisen uushankintahinnan vuoksi. Onkos porukoilla paljon AVK:n kautta käyneitä, korjattuja skoottereita?
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

Samppa

Minulta löytyy tuo NRG, joka on alunperin AVK:n kautta hommattu. Oli ollut ns. varkaiden käytössä ja upotettu.

On totta, että nykylaitteet menevät kyllä todella herkästi lunastukseen. AVK:n kautta voi saada edullisesti melko "hyväkuntoisiakin" skoottereita.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Antti R

Kuinka pahasti se oli rikottu ja oliko kärsinyt uimareissulla? Merivesi ei taida tehdä hyvää sähköjärjestelmälle, myös sammutusjauhe aiheuttaa pahaa tuhoa. Vakuutusyhtiö lunasti ainakin aiemmin automaattisesti ajoneuvon joka oli ollut kateissa yli kuukauden. Mopohan voi päätyä AVK:lle jopa ehjänä.

Näkyy muuten tuo lunastustahti olevan samaa luokkaa myös moottoripyörien puolella.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

jalat

Mites jos tuolta hankkii skootterin, niin se pitänee ilmeisesti katsastaa ennen kuin saa rekisteriin?
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Antti R

Näin on, pitää katsastaa. AVK:lta ostaminen edellyttää aina tiettyä taitoa ja hallittua riskinottoa. Kalusto myydään tarjouksen perusteella siinä kunnossa kuin se on, ilman takuuta. Ostaja on siis täysin omillaan.

Varsinkin kolarivehkeissä voi olla kalliita vikoja jotka ei näy päälle. Toisaalta ei voi myöskään tietää millaisessa käytössä skootteri on ollut ennen vahinkoa, esim. mitä muutoksia siihen on tehty.
Peugeot Vivacity 3 2011
Tunturi Super Sport -82
Tunturi Sport -75
Tunturi Start -72
Tunturi Start -79 (projektiaihio)
Tunturi Maxi LF3 -71 (museo)
Tunturi -65 (museo)
ex. Vespa GTS -10
ex. Vespa LX 125 -08
ex. Peugeot Vivacity -05
ex. Kymco Super Fever -04
ex. Hero Winner -02

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Antti R - 23.10.08 - klo:11:52
Kuinka pahasti se oli rikottu ja oliko kärsinyt uimareissulla?
Kaikki katteet oli hajotettu tyyliin potkimalla. Upotus oli tehty järviveteen, joten sikäli hapettumia ei juurikaan ollut. Toki purin koko skootterin täysin atomeihin ja vaihtelin mm. laakereita yms. Varsinaisesti mitkään muut osat kuin katteet eivät olleet hajalla. Laakerivaihdot, kuten myös männänvaihdot yms. tein jo ihan tulevia silmällä pitäen.

Katsastus onnistui ainakin tuolloin papereiden avulla, jotka AVK:sta tuli mukaan (oli mm. pari valokuvaa "lähtökohdasta", jotka näytettiin katsastusmiehelle. AVK:sta myytävä tavarahan voidaan luokitella muistaakseni tyyliin: korjaus, ehdollinen korjaus ja purkuun. Joka myös määrittelee sen voiko uudelleen katsastaa ja mitä siihen vaaditaan. Esim. nuo ehdolliset korjaukset saattavat vaatia todistuksen rungon mittaamisesta (ettei ole kiero).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Lunastettua romua ostaessa kannattaa kysyä, jos voi, sen entiseltä omistajalta vaikkapa sen moottorin kunnosta ennen onnettomuutta, niin ei osta valmista romua. Tai sitäkin, minkä kokoinen pytty siinä on...
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

funke

Luin jostakin että viime vuonna, oliko se nyt heinäkuuta, oli mopoja myyty enemmän kun tänä vuonna samaan aikaan.

karkulainen

Täälläpäin kukaan ei ole saanut mopoaan siihen kuntoon, että se löytäisi paikkansa AVK:lta... tosin, nyt kun miettii, tässä lähellä kävi "skootteri vs auto" kolari. :(
AVK:lta saisi halvan projektimopon, jonka voisi kunnostaa talvella ja katsastaa sen keväällä. Olisi se hauska ajella korjaamallaan mopolla pitkin aurinkoisia mutkateitä. ;D
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

purgiaali

Minulla on ollut AVK:n   ajoneuvopäivystäjä ilmoittamassa rutatuista kiinamopoista jo muutaman kuukauden. Näyttää tarjontaa olevan melkoisesti.

Ei ole vielä itsellä niin suurta varaosatarvetta että olisin lähtenyt ostamaan mitään, mutta kun 500km ajetun mopon joka on kaaduttu niin että katteet on rikki saa tuolta hintaan 100 - 400â,¬ niin mielummin ostaisin sellaisen kun maksaisin saman muutamasta uudesta osasta.

Noista vaan ei kuvien perusteella pysty hirveesti mitään sanoon, niin katsomaanhan niitä pitäis päästä.

Palosella

Ite olen hommannut AVK:lta yhden skootterin ja se oli Aprilia Sr 50 Factory. Se oli kolaroitu keulasta ja etukatteet säpäleinä tietenkin. Onneksi oli lähes täydellisesti palat tallella niin sai laitella niitä sitten yhteen. Etupumput oli myös vääntyneet ja ebayn kautta tulikin suht halvalla molemmat pumput. Stefat vaihdoin kun näytti vuotavan.

Ite ainakin tykkään hommata sellaisia vehkeitä (jos hommaan), jotka on käynnistetty tai ajettu vähän siellä ruttutukussa, varmistuakseni siitä ettei koneessa/ koneen sähköissä ole ainakaan suurempaa vikaa.

Tietty kaasaripelien kanssa on asia eri kun ovat aika simppeleitä verrattuna ruiskuihin.

Katsastaminen onnistui tutun kautta helposti ja halvalla. Katsoi vaan että valot pelaa, kävi koittamassa et ei mee liian lujaa ja kirjotteli hetken aikaa koneelle mopon tietoja ja mitä mopoon on tehty.