Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yamaha aerox/ Mbk nitron Lohkojen avaus vinkkejä kokemattomalle

Aloittaja eetupoika, 16.06.13 - klo:01:24

« edellinen - seuraava »

eetupoika

Tosiaan kohta olis aika vaihtaa runkolaakerit kampiakseliin vakioista joihinkin c4 vastaaviin ! elikkä en ole koskaan ennen lohkoja avannut, mutta kaikkea muuta noitten kanssa räpeltänyt. Kaipaisin vinkkejä että mitä kaikkea pitää uusia ja mistä niitä saa! esim. stefat, tiivisteet yms? aukeaako lohkot helposti ja mitä työkaluja siihen kuuluisi käyttää? :) tänne vaan kertomaan vinkkejä.

A_sentaja

Roxin lohkot aukeaa kohtuu nätisti, jos petarit on vielä ehjät, riittää mutterin kieputtaminen kampuran toiseen päähän ja siitä naputtaminen. Toiselle puolelle sama juttu, jolloin kampura onkin jo käsissäsi. Laakerit irti ulosvetäjällä ja kampuran kunnon tarkistus. Uudet laakerit saat paikoilleen kylmä/kuuma kikalla, kampura pakkaseen ja laakerit uuniin, menee liki pudottamalla paikoilleen. kampuran lohkoihin laittoon auttaa lohkon lämmitys ja varovainen naputtelu,katso kuitenkin, että lähtee menemään suoraan. Stefat menee nekin vaivatta kiinni ja ei tarvitse suurempia ähellyksiä, katsot vain ettet lyö varin puolen stefaa liian syvälle, huulien tasalle tai milli sisään on riittävä. magneeton puolelta stefaa ei voi liian syvälle lyödä, koska siinä on levy estämässä. Kun olet saanut kampuran lohkoihin kiinni ja mutterit löysästi paikoilleen, napauta lohkoja laakereiden kohdalta terävästi, jotta osat keskittyy toisiinsa. Lopuksi vielä käsin pyörität kampuraa, sen pitää pyöriä herkästi. Työkaluina siis ulosvetäjä, sopivan kokoiset putkenpätkät laakerien asetteluun, hylsy/putkenpätkä stefoille, lohkojen keskitykseen myös jokin putki joka juuri menee lohkojen laakerien kohdille, sekä normaalit räikät ja kuusiokoloavaimet.. Tiivisteet ja stefat saa melkein mistä tahansa mp kaupasta, mutta jos harrastat netissä surffailua, niin tsekkailet nettikauppoja. Jos olet epävarma, ota kaveri avuksi, voi ainakin häntä syyttää jos homma menee reisille... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Koneelle kunnon pesu ensin ja puhdas alusta ja työkalut valmiina tehdä nopeasti kun osat on kuumia. Lämmitetyn lohkon saa helpommin auki. Kovia iskuja tai vääntöä se ei kestä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Samppa

Kampuran stefoihin voi lisäksi laittaa vähän ruuvilukitetta, niin pysyvät hyvin lohkoissa.

Kamera on huommassa oiva apu, mikäli vähänkin epäilyttää osien määrä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

eetupoika


A_sentaja

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...